Nieuwe bike na een tijdje

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik heb de Neuron verkozen boven de Spectral vanwege ‘t gewicht. Dat kreng weegt 16 kg. En 160mm veerweg is simpelweg teveel voor ‘t gemoedelijke NL.
Maar ik doe zelden een buitenlandtripje, mocht TS dit wél van plan zijn is een Spectral zeker te overwegen. Anders lekker de Neuron pakken, die ook niet misstaat op Enduro (Light!) trails.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Hai-mike schreef: di 19 juli 2022, 21:16 Bedankt voor alle reacties!

Ik zal der nog eens goed over nadenken welke het eventueel gaat worden...

Canyon is inderdaad a lot of bang for bucks.. en trek bij ook best wel.
Als ik zou moeten kiezen tussen de volgende modellen, welke zou dan eventueel het beste zijn van de 3?
- Neuron 7 - €2699
- Spectral AL 5 - €2599
- Spectral 125 AL 5 - €2499
Wat beste is zal voor ieder persoonlijk zijn. Wellicht kun je ze keer ergens proef zitten of beter stuk fietsen op leuke trail. Canyon bied deze mogelijkheid in Valkenburg aan.
https://www.canyon.com/en-nl/explore-co ... imano.html

Zelf twee jaar terug voor een Neuron CF gekozen en deze naar mijn zin verbouwd. Zoals FOX Float DPS factory vervangen voor FOX float X factory (Piggyback) Persoonlijk heb ik geen XC gevoel als ik op pad ga met de Neuron. Nu wachtend op een Spectral ON (ebike) voor ernaast.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
KTM990
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: di 10 november 2020, 11:22

Giant-E schreef: wo 20 juli 2022, 09:51 Ik heb de Neuron verkozen boven de Spectral vanwege ‘t gewicht. Dat kreng weegt 16 kg. En 160mm veerweg is simpelweg teveel voor ‘t gemoedelijke NL.
Maar ik doe zelden een buitenlandtripje, mocht TS dit wél van plan zijn is een Spectral zeker te overwegen. Anders lekker de Neuron pakken, die ook niet misstaat op Enduro (Light!) trails.
True. Zeker als je de banden en de cockpit van de Neuron aanpast naar enduro achtig trails kom je een heel eind met die fiets.
En met die gedachte zou je ook een Spectral 125 voor de NL ronden kunnen uitrusten met een lichtere wiel/banden combi.
Canyon Grand Canyon 8
Hai-mike
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 19:24
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7 2022 / Cube Peloton Race 2015

Het is de Canyon Neuron 7 geworden, de groene kleurstelling. Hij is gisteren geleverd en uiteraard gelijk in elkaar gezet!
Nogmaals bedank iedereen voor de feedback!
Gevaar zit in een klein hoekje... wikkel jezelf daarom in met bubbeltjesplastic
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Gefeliciteerd :-q En ga je zeker veel fun mee beleven ;-)
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Hai-mike schreef: wo 27 juli 2022, 10:11 Het is de Canyon Neuron 7 geworden, de groene kleurstelling. Hij is gisteren geleverd en uiteraard gelijk in elkaar gezet!
Nogmaals bedank iedereen voor de feedback!
Gefeliciteerd, mijn fietsmaat heeft exact dezelfde en is lyrisch over de rijeigenschappen.
Ik ben nog wel benieuwd naar de eerste indrukken na wat proefritjes. :wink:
Gebruikersavatar
Alexandertjee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: za 26 september 2020, 18:41
Mijn mountainbike: Neuron AL 7.0
Contacteer:

Ik zie groene neuron 7 en Sölden voorbij komen.
2 weekjes geleden exact deze fiets meegenomen voor een paar daagjes fietsen in het prachtige Sölden.
Denk dat je absoluut geen spijt gaat krijgen van deze fiets, snel genoeg om heerlijk te klimmen en springen in Nederland, maar ook voor het buitenland is het wat mij betreft een perfecte fiets!

Eerder al met een Neuron 7 in Luxemburg (mullerthal) gereden en nu dus ook Sölden.
Hoe bevalt de bike, heb je er inmiddels al op gereden? Goede keuze!

Mocht je het leuk vinden, hier een video van deze groene Neuron 7 in Sölden :)
https://youtu.be/gRWo4MuHjbc
Hai-mike schreef: wo 27 juli 2022, 10:11 Het is de Canyon Neuron 7 geworden, de groene kleurstelling. Hij is gisteren geleverd en uiteraard gelijk in elkaar gezet!
Nogmaals bedank iedereen voor de feedback!
Hai-mike
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 19:24
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7 2022 / Cube Peloton Race 2015

Alexandertjee schreef: wo 27 juli 2022, 22:57 Ik zie groene neuron 7 en Sölden voorbij komen.
2 weekjes geleden exact deze fiets meegenomen voor een paar daagjes fietsen in het prachtige Sölden.
Denk dat je absoluut geen spijt gaat krijgen van deze fiets, snel genoeg om heerlijk te klimmen en springen in Nederland, maar ook voor het buitenland is het wat mij betreft een perfecte fiets!

Eerder al met een Neuron 7 in Luxemburg (mullerthal) gereden en nu dus ook Sölden.
Hoe bevalt de bike, heb je er inmiddels al op gereden? Goede keuze!

Mocht je het leuk vinden, hier een video van deze groene Neuron 7 in Sölden :)
https://youtu.be/gRWo4MuHjbc
Hai-mike schreef: wo 27 juli 2022, 10:11 Het is de Canyon Neuron 7 geworden, de groene kleurstelling. Hij is gisteren geleverd en uiteraard gelijk in elkaar gezet!
Nogmaals bedank iedereen voor de feedback!

Allemaal bedankt!

Ik had je filmpjes idd gezien! echt heel tof om te zien.
Denk dat de Neuron prima tot zn recht komt in NL en ook op de flow tracks in Sölden.

Helaas nog niet op gereden, een te drukke agenda helaas. Behalve in de straat dan heen en weer..
Van het weekend staat het zeker op de planning om hem uit te laten!
Gevaar zit in een klein hoekje... wikkel jezelf daarom in met bubbeltjesplastic
maartsurf
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 24 maart 2014, 12:40

Mag ik vragen waarom je niet voor de CF 8 bent gegaan? Ik twijfel tussen de Alu 7 en de 8 CF namelijk. De specs (muv de wielen) lijken met op de Alu beter...
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Die twijfel had ik ook. Zag de CF8 al helemaal zitten, toch voor de AL7 gekozen omdat ik iets teveel problemen las over ‘t carbon frame.
Gebruik de zoekfunctie maar eens, op alleen dit forum al zat voorbeelden. Daarbij voel ik mij op hogere drops wat zekerder op een alu frame.
Plaats reactie