Trek Procaliber 9.8 goede deal of betere alternatieven ?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
roel79!
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 23 januari 2022, 18:42

Allen,
Op zoek naar een opvolger van de huidige MTB (Grand Canyon), de giga keuze is leuk maar maakt het kiezen er niet makkelijker op.
Mijn oog min of meer laten vallen op een Trek Procaliber 9.8, lijkt alles te hebben waarnaar ik opzoek ben ;
Een XC-MTB die licht is, goede groep, carbon wielen, goede vork en eventueel een iets langere reach dan gemiddeld.
Bedoeling is om de klassieke singletracks te berijden, hier en daar een gravelpad.
Vraag is ; kennen jullie betere alternatieven in ongeveer dezelfde prijsklasse ?
Ben ook wel gecharmeerd van de Spaanse merken BH, Orbea, ook de merken Scott, (Specialized), Merida, Giant en Cube spreken me wel aan, of mis ik nog een merk ? Misschien terug een Canyon mocht dit de beste keuze zijn.

Thx
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Als een fiets alles heeft wat je zoekt: waarom dan twijfel?
Procaliber is een fijne bike, Trek maakt kwalitatief fatsoenlijke spullen en heeft doorgaans goede garantieafhandeling mocht dat nodig zijn.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
roel79!
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 23 januari 2022, 18:42

Har77 schreef: ma 24 januari 2022, 10:17 Als een fiets alles heeft wat je zoekt: waarom dan twijfel?
Staat in m'n openingspost te lezen ; "Vraag is ; kennen jullie betere alternatieven in ongeveer dezelfde prijsklasse ?"
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

Zeker, Ghost.

Kwalitatief beter bij een lagere prijsklasse
Laatst gewijzigd door Ghost-biker op zo 17 april 2022, 20:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

Har77 schreef: ma 24 januari 2022, 10:17 Trek maakt kwalitatief fatsoenlijke spullen en heeft doorgaans goede garantieafhandeling mocht dat nodig zijn.
Eerste ben ik uit ervaring niet mee eens, tweede uit ervaring wel.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Ik denk dat je de plussen en minnen (voor jou)kaar moet wegstrepen .nn van de fiets tegen elkaar moet wegstrepen als er teveel minnen zouden zijn dan kijken of er een fiets te koop is net minder minnen(meer plussen) Voor mij persoonlijk vind ik het een hele mooie fiets, maar ik denk dat hij niet licht genoeg is om z'n nadeel (maar 60mm veerweg) weg te strepen tov. Een 100mm fiets.
Maar moet er als kanttekening bij zeggen dat ik er niet op gefietst heb. Dus eigenlijk geen recht van spreken heb😓
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2172
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

De vraag is ook wat vind je beter? Er zijn op dit forum diverse meningen over ideale groepen, voorvorken, geometrie, e.d. Vanuit die voorkeuren kan je fietsen opnoemen die daar beter aan voldoen, maar of dat volgens jouw voorkeur is?
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Orbea Alma?
Plaats reactie