Kona Hei Hei CR? Cannondale SE 2?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Kienhu01 schreef: zo 6 februari 2022, 23:42
ijskonijn schreef: di 1 februari 2022, 14:05 Zijn er nog forum leden die Hei Hei CR hebben of de CR DL? Ik ben benieuwd hoe verschil voorvork en demper van Fox en RockShox wordt ervaren... Dat is voor mij nog een overweging om voor bepaald model te kiezen :roll:
Ik heb zelf de DL variant (Rockshox) en deze bevalt bijzonder goed. Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van je budget en wat je verder zoekt (hogere afmontage, Sram AXS?). De CR is ook een goede fiets en het verschil met de DL zal relatief weinig zijn. De Fox vorken (Performance lijn) zijn namelijk ook gewoon erg goed. Welke keuze je ook maakt, je gaat sowieso genieten van de Heihei!
Hoe lang/hoeveel kilometer al gereden op je HeiHei?
Kienhu01
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 00:19

ijskonijn schreef: ma 7 februari 2022, 15:08
Kienhu01 schreef: zo 6 februari 2022, 23:42

Ik heb zelf de DL variant (Rockshox) en deze bevalt bijzonder goed. Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van je budget en wat je verder zoekt (hogere afmontage, Sram AXS?). De CR is ook een goede fiets en het verschil met de DL zal relatief weinig zijn. De Fox vorken (Performance lijn) zijn namelijk ook gewoon erg goed. Welke keuze je ook maakt, je gaat sowieso genieten van de Heihei!
Hoe lang/hoeveel kilometer al gereden op je HeiHei?
Ik heb hem nu een jaartje in bezit en 3000km gereden. Onlangs ook AXS GX afgeschaft en dat is toch ook wel lekker hoor. Noodzakelijk? Nee zeker niet, maar als je er aan gewend bent wilt je eigenlijk niet meer anders. Hiervoor heb ik een
MTB gehad met Fox 34 Rythm voorvork. Dat is uiteraard een instap model (ook in vergelijking met de Performance vork), maar ik vond de overstap naar de Sid Ultimate erg groot. De Sid is heerlijk direct qua stuurgedrag en stijf. Dat sluit goed aan bij mijn wensen en lengte/gewicht. De keuze is echt afhankelijk van hoeveel geld jij wilt uitgeven en waaraan. Een verschil van €2000 is veel en voor dat geld kun je ook mooie upgrades kopen. Maar, in deze tijden speelt ook mee welk type leverbaar is of op voorraad. Bij Roelofs in Arnhem zag ik onlangs zowel de HeiHei DL 2021 als 2022 op voorraad. De gele kleur van het model 2022 was ook erg mooi!
Boekenkist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 257
Lid geworden op: do 21 april 2016, 17:21

@ijskonijn: heb ik nu goed gelezen dat je de heihei hebt aangeschaft voor je marathonritten? Bevalt dat? Ikzelf rij ook vaak ritten van 70+, omgeving Den Bosch, Drunen, Nijmegen, Helmond en met enige tussenpozen roosendaal/BoZ.

Ik rij nu op een giant xtc advanced, maar ben op zoek naar wat nieuws. De heihei cr staat op m’n lijstje, net als de trek supercaliber 9.7. Wat zou er nog meer op m’n lijstje moeten staan?

Waar zou ik de heihei kunnen testen?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

LT sports in Wijchen heeft in ieder geval een medium HeiHei staan om te testen
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Plaats reactie