Cube Stereo 120 HPC of Canyon Neuron 7

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Supermotard schreef: zo 23 januari 2022, 12:50 Kijk hier wordt ik blij van, Veenendaal is erg dichtbij :wink: Ga zeker daar ff kijken. Een ritje op de route is beter dan naast de Fabriek in Duitsland. Daarna bestellen en wachten waarschijnlijk. Maar wil toch graag de kleur van de 2022 in het echt zien.
Je wilt dus de Canyon, have fun.
Supermotard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 11 november 2021, 21:31

Proefrit staat gepland bij More Than Bikes, kijk er wel naar uit. Vanmorgen waren er vaste lever datums voor de Neuron 7 Al. Op de site van Canyon stond eind maart begin april.. Vanmiddag al geen vaste datums meer maar Lente voor de maat L. Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Supermotard schreef: ma 24 januari 2022, 20:01 Proefrit staat gepland bij More Than Bikes, kijk er wel naar uit.
Tip: Kwintelooijen ligt om de hoek. Uitstekende testtrack. Zoals je weet heb ik sinds kort ook een Neuron 7 en gisteren op Kwint merkte ik dat ie zich daar op elke afdaling prima thuisvoelt. Deze geometrie geeft veel vertrouwen, met elk rondje liet ik ‘m steeds makkelijker gaan.
Dat ga jij ook merken is mijn vermoeden. Enjoy!
Supermotard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 11 november 2021, 21:31

Bedankt voor de tip, ik wil met de huur Neuron 1 van mijn vaste routes doen. Dan heb ik een goed vergelijk qua parcour en tijd. Ben benieuwd :wink:

Vandaag nog even bij de Cube Store in Leersum geweest. Zeer vriendelijk en goed geholpen. Helaas eigenlijk niks op voorraad (bijna alles staat op verkocht) of om nieuw te bestellen. Ze weten gewoon niet wanneer er weer geleverd kan worden.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Supermotard schreef: di 25 januari 2022, 19:58 Bedankt voor de tip, ik wil met de huur Neuron 1 van mijn vaste routes doen. Dan heb ik een goed vergelijk qua parcour en tijd. Ben benieuwd :wink:
Op een Neuron is tijd/snelheid van ondergeschikt belang. Weeg ‘m op de funfactor weegschaal.

Pak dus vooral een trail(light) georiënteerde route. Geen XC. Have fun!
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Giant-E schreef: di 25 januari 2022, 20:49
Pak dus vooral een trail(light) georiënteerde route. Geen XC. Have fun!
Als je die gevonden hebt binnen de landsgrenzen is de animo groot om te vernemen waar die dan mag liggen denk ik ;-)
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Relatief gezien natuurlijk: “NL trail”. Dus een Kwintelooijen, Bergschenhoek, Netersel, Posbank rood, St Pietersberg. Trail-light dus.

Ik ben een beetje bang dat TS een rondje Zeist oid gaat rijden. Dan ga je dus niet voelen waar een Neuron zich thuisvoelt. My 2 cents.
Supermotard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 11 november 2021, 21:31

Zoals ik in het begin aangaf is de Fully meer voor rugproblemen en de "relaxte" zit dan ruiger terrein waar hij voor bedoeld zal zijn.
De reden dat ik deze graag probeer op 1 van mijn vaste route's is voor een juist vergelijk. Denk hier ook aan bodemvrijheid en kleine afdalingen waar ik met men huidige Cube soms achter het zadel hang. De tijd die ik nodig heb om mijn route af te leggen is hier ook mooi te vergelijken. Dit omdat er regelmatig iemand meefietst met een Cube Hybride.
Alles bij elkaar kan ik dus de juiste keuze voor mezelf maken.
Supermotard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 11 november 2021, 21:31

Deze week al twee keer de Canyon Neuron 7 al besteld omdat hij op voorraad was. Echter bij het afrekenen komt er in beeld dat deze niet meer leverbaar is. Dit is wel erg vreemd, alles zit in je mandje en uiteindelijk kan je de bestelling niet afronden. Wordt hier niet echt vrolijk van :(
De geplande proefrit is ook een weekje verzet, we wachten maar weer af. Maar als het zolang gaat duren zal ik waarschijnlijk ergens anders gaan kijken. :evil:
martijn.bak
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 3 februari 2022, 15:48

Hoi,
ik zit een beetje in dezelfde categorie fietsen te zoeken en kom ook nog deze tegen
https://www.cube.eu/nl/2022/bikes/mount ... vernblack/

qua prijs een heel mooie afgemonteerde fiets, zit zelf te twijfelen tussen een Neuron CF8 en de Cube.
vraag me wel af of the cube niet een beetje te veel van het goed is maar de prijsstelling van die fiets is erg scherp.

Ik heb zelf ook naar de Neuron 7 gekeken maar neig eerder naar de Neuron CF 8 vanwege het carbon frame, de 7 is dan wel heel mooi afgemonteerd, maar die onderdelen zijn in verloop van tijd wat eenvoudiger te upgraden, met het frame zie ik me dat niet doen.
Supermotard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 11 november 2021, 21:31

Zeker ook mooi, maar wel een andere doelgroep dan waar ik hem voor gebruik en 27,5.
De CF 8 is zeker ook mooi, de kleurstelling vindt ik sprekender dan de 7. Maar het verschil in gewicht is zo weinig dat ik zelf dan toch kijk naar de afmontage. Ik snap dat er veel leverings problemen zijn bij bijna alle merken. Maar als ik een halfjaar moet wachten dan kan ik onderhand beter voor een 2023 model gaan. We gaan het zien, heb Canyon al een paar keer gemaild en wacht ff af.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik heb serieus getwijfeld tussen de CF8 en de AL7.
Het prijsverschil was geen issue, het (kleine) verschil in gewicht al helemaal niet, maar de problemen met de CF8 deden mij snel afhaken. Er staat nog ergens een draadje van op dit forum.
Supermotard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 11 november 2021, 21:31

Dat is ook 1 van de reden waarom ik voor de 7 AL zou gaan. Al is dat frame zonder lasnaden wel heel erg mooi. Al zullen er waarschijnlijk ook genoeg zijn zonder de lager/achterbrug problemen.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Frame is inderdaad mooier. Maar ik vind functionaliteit en betrouwbaarheid toch echt véél belangrijker dan looks. Bij een fiets dan, hè? :wink:
Supermotard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 11 november 2021, 21:31

Vandaag het Proefrondje gemaakt op de Neron 6 van More Than Bikes.
Zeer net bedrijf, hij neemt de tijd voor een praatje en geeft uitleg waar nodig.
Het rondje op de Fully was echt een verademing voor de rug. Diverse afstellingen geprobeerd en dat viel niet tegen. Ik denk eenmaal een Fully geprobeerd dan wil je niet meer terug. Maar nu de zit op de fiets, helaas was dat niet helemaal wat ik had gehoopt. Had gehoopt relaxter te zitten dan nu. Ik moet wel zeggen dat het stuur en het zadel niet op mijn voorkeur stonden afgesteld. Fiets is een L maar voelt best klein. Zit voor men gevoel dicht op het stuur. Of is dit gewoon de juiste houding op deze MTB en moet ik hier aan wennen? Een maat groter is voor mijn lengte ook niks lijkt me. Dan hang ik weer in me polsen. Misschien een verstelbare stuurpen.
Laatst gewijzigd door Supermotard op di 22 februari 2022, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie