Trek fuel ex 5

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Als je voor betere vering en demping wil gaan, dan bieden merken als Focus, Radon, Silverback, Cube, Canyon en Rose meer fiets voor hetzelfde geld of vergelijkbare afmontage voor minder geld. Soms is het instapmodel van een verderop in het prijsgamma uitstekende fiets niet de beste keuze. Of dat hier ook zo is, moet je zelf bepalen.
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

Willem Altes schreef: di 18 januari 2022, 00:40 Als je voor betere vering en demping wil gaan, dan bieden merken als Focus, Radon, Silverback, Cube, Canyon en Rose meer fiets voor hetzelfde geld of vergelijkbare afmontage voor minder geld. Soms is het instapmodel van een verderop in het prijsgamma uitstekende fiets niet de beste keuze. Of dat hier ook zo is, moet je zelf bepalen.
Dat was mij inderdaad ook opgevallen ! Grote verschillen. Maar, de trek is als een van de weinigen op voorraad, daar keek ik ook even naar.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Hoogtemeters schreef: ma 17 januari 2022, 20:48
Dutch schreef: ma 17 januari 2022, 15:51 Dan de vraag, waarom als 2e fiets en niet de huidige vervangen voor een hogere afmontage "trail" bike waar je zowel je vlotte rondjes als je speel rondjes prima mee kunt maken. (of is de 2 a 3km/uur pure snelheid extra een must op de andere fiets)
De andere fiets (nukeproof 29 met snellere zo wolfpack banden ) is perfect. Kan er als ik wil 1.10 uur een rondje zeddam mee rijden.
Ik kijk naar de trek als reserve fiets en voor de afwisseling..
Is voor de afwisseling een wat meer afwijkende fiets niet ook leuk? Juist wel een xc kanon, of een gravelbike? Want anders heb je toch gewoon 2x een trailbike, alleen een met vering en een zonder? Niet dat daar iets mis mee is overigens :lol:
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

I_do schreef: di 18 januari 2022, 09:05
Hoogtemeters schreef: ma 17 januari 2022, 20:48

De andere fiets (nukeproof 29 met snellere zo wolfpack banden ) is perfect. Kan er als ik wil 1.10 uur een rondje zeddam mee rijden.
Ik kijk naar de trek als reserve fiets en voor de afwisseling..
Is voor de afwisseling een wat meer afwijkende fiets niet ook leuk? Juist wel een xc kanon, of een gravelbike? Want anders heb je toch gewoon 2x een trailbike, alleen een met vering en een zonder? Niet dat daar iets mis mee is overigens :lol:
Ja daar heb ik ook al aan zitten denken. Kwam ook al op het idee van een Ghost lector essential en een Ghost Road Rage essential. 2400 en 2100 euro’s .
Laatst gewijzigd door Hoogtemeters op di 18 januari 2022, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Hoogtemeters schreef: di 18 januari 2022, 12:00
I_do schreef: di 18 januari 2022, 09:05

Is voor de afwisseling een wat meer afwijkende fiets niet ook leuk? Juist wel een xc kanon, of een gravelbike? Want anders heb je toch gewoon 2x een trailbike, alleen een met vering en een zonder? Niet dat daar iets mis mee is overigens :lol:
Ja daar heb ik ook al aan zitten denken. Kwam ook al op het idee van een Ghost lector fs essential en een Ghost Road Rage essential. 2400 en 2100 euro’s .
die road rage is echt wel gaaf voor het geld en gewoon op voorraad! Zo maak ik kiezen alleen niet makkelijker natuurlijk...
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Hoogtemeters schreef: di 18 januari 2022, 12:00
I_do schreef: di 18 januari 2022, 09:05

Is voor de afwisseling een wat meer afwijkende fiets niet ook leuk? Juist wel een xc kanon, of een gravelbike? Want anders heb je toch gewoon 2x een trailbike, alleen een met vering en een zonder? Niet dat daar iets mis mee is overigens :lol:
Ja daar heb ik ook al aan zitten denken. Kwam ook al op het idee van een Ghost lector fs essential en een Ghost Road Rage essential. 2400 en 2100 euro’s .
Waar vindt jij die FS essential voor 2400?? Bedoel je niet de SF?
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

Har77 schreef: di 18 januari 2022, 12:21
Hoogtemeters schreef: di 18 januari 2022, 12:00

Ja daar heb ik ook al aan zitten denken. Kwam ook al op het idee van een Ghost lector fs essential en een Ghost Road Rage essential. 2400 en 2100 euro’s .
Waar vindt jij die FS essential voor 2400?? Bedoel je niet de SF?

Eh ja de sf. Dus de hardtail. Bij zelfde zaak staat ook de fully voor 3400
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

I_do schreef: di 18 januari 2022, 12:18
Hoogtemeters schreef: di 18 januari 2022, 12:00

Ja daar heb ik ook al aan zitten denken. Kwam ook al op het idee van een Ghost lector fs essential en een Ghost Road Rage essential. 2400 en 2100 euro’s .
die road rage is echt wel gaaf voor het geld en gewoon op voorraad! Zo maak ik kiezen alleen niet makkelijker natuurlijk...
Haha ! Alleen geen Carbon ..
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

Heb er vandaag een gekocht
Maar l, ik ben 183. Voelde goed.

Twijfelde over het gewicht van de fiets, maar hij voelt desondanks erg lichtvoetig aan. Het enige wat mij opviel als minpunt waren de remmen. Ik ben m’n 4 zuigers remmen gewend van m’n nukeproof scout uit 2021. Groot verschil. De voorvork voelt prima aan (wat minder dan m’n Bomber z2 maar dat is logisch gezien prijsverschil). De goedkopere achterdemper kan ik niks over zeggen nog.

Verder erg mooi frame, fijne speelse houding, lekker stijf en zeer fraai. Haal hem volgende week op !
M’n flat Pedals kunnen dan op de trek blijven zitten en m’n xt spd met kooi blijven dan op de scout. Beide fietsen hebben dezelfde aandrijving, deore 12 speed. Lekker makkelijk qua onderhoud.

Ik ga ook even kijken of de banden bevallen, heb nog de maxxis 2.4 en 2.5 liggen van de scout, die kunnen wel tubeles. Even kijken hoe deze vallen op de 35 mm brede velgen.

Gr! Oja deze is het : https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... 5/p/33073/
Plaats reactie