Trek Supercaliber vs. Trek Top Fuel vs Scott Spark rc vs. BMC Fourstroke LT

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
UHR_TREK
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 22 november 2021, 12:27

Ik ben al een aantal maanden aan het kijken naar allerlei verschillende mountainbikes. Ik rijd vooral op de UHR en ben op zoek naar een xc-bike van max. 10.000 euro. Ik rijd al lang vooral gewoon meer trail-gericht en wil nu meer de xc kant op. Ik twijfel tussen de Trek Supercaliber 9.8, de Trek Top Fuel GX AXS, de Scott spark RC Worldcup en de BMC FOurstroke LT 01 one. Heeft iemand ervaring met deze fietsen?

Edit: Ik ben 189cm en 70kg. Ik wil vooral gewoon xc rijden voor mezelf en misschien kleine wedstrijden doen, maar zeker niks groots.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Waar komt de nieuwe bike naast te staan? Wat rijdt je voor Trail?

Lijkt me handig het verschil van type mtb zo groot mogelijk te maken.

Beide 'Treks die je op noemt zijn al verschillend Qua type mtb. xc v.s. lichte trail/downcountry.

Spit het forum een beetje door dan snap je welke afwegingen er zoal te maken zijn.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
UHR_TREK
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 22 november 2021, 12:27

corex schreef: ma 6 december 2021, 20:45 Waar komt de nieuwe bike naast te staan? Wat rijdt je voor Trail?

Lijkt me handig het verschil van type mtb zo groot mogelijk te maken.

Beide 'Treks die je op noemt zijn al verschillend Qua type mtb. xc v.s. lichte trail/downcountry.

Spit het forum een beetje door dan snap je welke afwegingen er zoal te maken zijn.
Heb nu alleen nog maar een hardtail. Mijn fully is kortgeleden weggedaan en heb ernaast niet zo heel veel.
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Pinkbike heeft is net begonnen met een serie tests van down country bikes waaronder de nieuw Trek Top Fuel. Volgens mij komt die er behoorlijk goed uit. Wellicht nog wat andere inspiratie.

Santa Cruz Blur TR hebben ze ook getest en klinkt als een goede match voor de UHR.
Plaats reactie