Volgende MTB: GC 9 / Exceed 6 --> Lux trail CF 6 Cape Red geworden!

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Joostgr
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: do 29 oktober 2020, 09:37
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail CF6 - L - Cape red

Toch mooi, zoveel mtb ers, zoveel meningen. Wel Exceed niet GC. Wel GC niet Exceed ;). Blijft wsl toch een persoonlijke voorkeur. Voor nu is mijn oog gevallen op de GC. Met name omwille van het uitgelegde stuurgedrag. In mijn afmetingen (zelfs al vul ik alles wat langer in), blijft canyon de L adviseren. Ben bang dat ik met moet overstrekken op een XL. Kortom, de L lijkt me de beste keuze. Desnoods tzt met een iets langere stuurpen
Nu: Canyon Lux Trail 2022 - L - Cape Red
Voorheen: Cannondale trail SL 3 - 2020 - L
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Veel plezier met je keuze, die lijkt me prima :-q . Wanneer is 'ie leverbaar?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Joostgr
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: do 29 oktober 2020, 09:37
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail CF6 - L - Cape red

Ik ben voor nu elke dag op f5 aan het drukken op de canyon website. Er staat bij bestelbaar "binnenkort" - winter. Dat is een rekbaar begrip. In theorie zou ik hem dan ergens tussen december-maart moeten kunnen bestellen. Wat dat zegt over levering geen idee. Ik hoop ergens in Q1 2022. Tot die tijd blijf ik lekker trappen op mn cannondale ;).
Nu: Canyon Lux Trail 2022 - L - Cape Red
Voorheen: Cannondale trail SL 3 - 2020 - L
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Joostgr schreef: do 4 november 2021, 10:09 Toch mooi, zoveel mtb ers, zoveel meningen. Wel Exceed niet GC. Wel GC niet Exceed ;). Blijft wsl toch een persoonlijke voorkeur.
Dat is het vooral. Ook al zijn er sommige dingen best objectief te bepalen (en andere niet), over smaak valt niet te twisten.

Hoeft ook niet, als je je keuzes maar bewust maakt en niet blind afgaat op wat anderen (inclusief ondergetekende ;-)) zeggen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
RobertVDN
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: do 9 augustus 2012, 17:58

Joostgr schreef: do 4 november 2021, 12:09 Ik ben voor nu elke dag op f5 aan het drukken op de canyon website. Er staat bij bestelbaar "binnenkort" - winter. Dat is een rekbaar begrip. In theorie zou ik hem dan ergens tussen december-maart moeten kunnen bestellen. Wat dat zegt over levering geen idee. Ik hoop ergens in Q1 2022. Tot die tijd blijf ik lekker trappen op mn cannondale ;).
De GC8 is nu wel beschikbaar in maat L. Levering 29nov-10dec. Verschil met de 9 is niet heel groot
Joostgr
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: do 29 oktober 2020, 09:37
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail CF6 - L - Cape red

Volgens mij enkel in de vrouwenuitvoering. En daar voel ik me toch iets te mannelijk voor ;)

Daarnaast vind ik het verschil tussen 8 en 9 toch echt wel aanzienlijk. Ik wacht rustig af en blijf gewoon f5’en een paar keer per dag (heb een icoontje van de website op het startscherm van m’n telefoon gemaakt ;))
Nu: Canyon Lux Trail 2022 - L - Cape Red
Voorheen: Cannondale trail SL 3 - 2020 - L
Joostgr
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: do 29 oktober 2020, 09:37
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail CF6 - L - Cape red

De GC is van bestellen in "winter" plots naar bestellen in "lente" versprongen. Allejezus, dan kan ik er nog wel een maand of 6 op wachten dus... Het wordt er zo wel eentje met de lange adem zeg. Maar jah, een alternatief is ook niet zo 123 gevonden....
Nu: Canyon Lux Trail 2022 - L - Cape Red
Voorheen: Cannondale trail SL 3 - 2020 - L
Joostgr
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: do 29 oktober 2020, 09:37
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail CF6 - L - Cape red

Gegeven de enorme levertijd van de GC, merk ik dat ik toch weer begin te twijfelen. Hoe verhouden de lux of de lux trail zich voor mijn rijgedrag. Ik heb de afgelopen weken gemiddeld zo’n 120km per week afgelegd. Begint ergens op te lijken. Is natuurlijk een enorm prijsverschil, maar de lux trail is wel te bestellen in mijn maat. Rij nog steeds voornamelijk in NL. Met name in de buurt van Harderwijk en Utrechtse heuvelrug. Ik zwengel het gesprek graag nog eens aan met wat nieuwe inzichten :)
Nu: Canyon Lux Trail 2022 - L - Cape Red
Voorheen: Cannondale trail SL 3 - 2020 - L
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

In welke Lux Trail was je geinteresseerd? CF6? Een Lux Trail is in ieder geval niet zwaarder dan een GC, het is een lichte fully.
Exceed vs Grand Canyon en Lux vs Lux Trail is een identieke discussie met dezelfde argumenten, maar nu voor de racefully vs de iets meer trail-gerichte downcountryfully.
Dus 'viel je' voor de Grand Canyon, dan kun je dat vertalen naar: 'de Lux Trail zou dan om dezelfde redenen mijn keuze zijn'.
Ik heb toevallig een Grand Canyon (mijn vrouw eigenlijk), een 110mm Lux (3jr oud, en de Lux is tegenwoordig alleen nog racier in 100mm te koop) en de nieuwe Lux Trail in de garage staan. De Lux Trail heeft dat speelse en relaxte in technisch terrein wat de Grand Canyon ook heeft. De gewone Lux kan dat alles ook, maar wederom, je moet scherper rijden, scherper blijven. Wat ook erg kicken is overigens! Maar wordt het echt technischer, dan dendert de Lux Trail door waar je met de gewone Lux 'm wat eerder begint te knijpen. Op de lange technische snelle en technische afdalingen speelt de Lux Trail zijn grootste troef uit. Ook op snelle bochtige 'bokkige' (dus niet-gesoigneerde) singletrack, met de dropper een tikkie lager, is 'ie sneller dan een gewone Lux. De gewone 100mm Lux is wat sneller op rechtoe rechtaan paden, op simpele lange klimmen, scheelt een fractie.
Enige verbeterpuntje Lux Trail: de dropper is superlicht, doet het prima, maar kan alleen maar of geheel in, of geheel uit, terwijl ik juist de traploze verstelbaarheid ve dropper een groot voordeel vind op singletrails met niet te grote hoogteverschillen. Ik heb dus meteen mijn oude dropper erop gezet die dat wel had. Op de gewone racy Lux komt zo'n lichte racy dropper wat meer tot zijn recht.

Ook bij de Lux of Lux Trail geldt: snel bestellen, want wachttijden kunnen snel oplopen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Joostgr
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: do 29 oktober 2020, 09:37
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail CF6 - L - Cape red

aurelius schreef: ma 29 november 2021, 09:41 In welke Lux Trail was je geinteresseerd?
De CF 6, wel een klap extra geld. Maar lijkt me wel toekomst bestendiger. Waar ik me net verdiept had in voorworken, heb ik dat zeker nog niet in achterdempers. Is dit setje zn geld waard? Of is de CF 6 weer een compromis? Nogmaals, ik rijdt weliswaar regelmatig, maar ben echt niet de meest technische harde trail knaller. Ik vind het rijden hier in NL gewoon erg tof. Mooie flow in de singletracks en ik sta aan :)

En wat het nog erger maakt. Zowel de kleur Cape Red als Alps Grey zijn bestelbaar in mijn maat.... Keuzestress! Iemand tips? :)
Nu: Canyon Lux Trail 2022 - L - Cape Red
Voorheen: Cannondale trail SL 3 - 2020 - L
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Die CF6 is zeer goed afgemonteerd voor de prijs, zeker zijn geld waard (is altijd wel zo, bij Canyon, afgezet tegen een even dure 'concurent'!).
Verder: jij zit in de lagere regionen van het maatspectrum L, je zou na een tijdje rijden en proberen indien gewenst altijd nog kunnen fijntunen met een stuurpen van bv een cm korter. Een Lux Trail is een qua reach lange fiets, een Grand Canyon valt juist relatief wat korter (heb ik ook gedaan, ik val ook in de onderste regionen van het maatspectrum, zij dat dat een S is).
En de kleur, tsja... kwestie van wat je smaak is (ik vind zelf die Alp Grey 'tres chique').
En: snel bestellen, de leverdatum kan zomaar oplopen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Joostgr
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: do 29 oktober 2020, 09:37
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail CF6 - L - Cape red

Dit meen je niet. Ik wil net de alp grey bestellen. Boem! Weg....
Nu: Canyon Lux Trail 2022 - L - Cape Red
Voorheen: Cannondale trail SL 3 - 2020 - L
Joostgr
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: do 29 oktober 2020, 09:37
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail CF6 - L - Cape red

Ik heb zojuist op de bestelknop voor de Cap red gedrukt. Levering eind januari begin februari... Spannend!
Nu: Canyon Lux Trail 2022 - L - Cape Red
Voorheen: Cannondale trail SL 3 - 2020 - L
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Joostgr schreef: ma 29 november 2021, 10:46 Dit meen je niet. Ik wil net de alp grey bestellen. Boem! Weg....
Dat bedoel ik :winkie: .
Maar goed, er is dus al een keuze voor je gemaakt, en die is prima. In rood :-q .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Joostgr
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: do 29 oktober 2020, 09:37
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail CF6 - L - Cape red

Ook een toffe kleur denk ik idd.

Pfft, wat een bevalling was dit zeg. Elke dag f5'en, filmpjes kijken, reviews lezen. Maar deze keuze voelt goed. Nu de resterende dagen gebruiken om me te verdiepen in het afstellen en onderhouden van een fully :). Spannend!
Nu: Canyon Lux Trail 2022 - L - Cape Red
Voorheen: Cannondale trail SL 3 - 2020 - L
Plaats reactie