Cube Reaction C62 Pro VS Bulls Bushmaster 29

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
jeroentje power
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 16 september 2021, 20:28

Hoi Allemaal,

Ik ben nieuw hier en zit met een dillemma en dacht dat het daarom een goed idee was om hier om hulp te vragen.
Mijn Naam is Jeroen. Ik kom uit Nederland en woon nu tijdelijk in Berlijn. ze hebben hier mooie bossen en toffe trails.

Kort geleden is mijn Cube LTD gejat en ben nu dus op zoek naar een nieuwe fiets.
Mijn oude fiets was fijn maar al een aantal jaartjes oud en ben nu dus op zoek naar een wat meer high end fiets.

Eigenlijk wou ik weer terug naar Cube en een Carbon variant deze keer.
Mijn keus was gevallen op de Cube C62 reaction Pro (1849 euro)
https://www.cube.eu/nl/2022/bikes/mount ... nbluenred/

Echter deze fiets is nergens te krijgen en men verwacht hem niet te kunnen leveren binnen 6 maanden.
Toevallig heb ik de fiets wel in het echt kunnen bewonderen. Een lokale dealer had m met een XXL frame.
Voor mij wil het oog ook wat en de fiets viel me tegen in het echt. Vond het gewoon geen mooie fiets.

Toen ben ik maar verder gaan zoeken en via buitenlandse review sites terecht gekomen bij de Bulls Bushmaster 29 (2049 euro)
https://www.bulls.de/de-de/produkt/bull ... OE=RHOE_41

Deze fiets is duurder dan de Cube maar heeft dan wel een Rockshox Reba vork vs de Ruby van Cube.
Om het nog lastiger te maken is er ook nog een S29 voor dezelfde prijs met een Fox vork.
Deze is helaas ook lastig leverbaar.
https://www.bulls.de/de-de/produkt/bull ... OE=RHOE_41

Nu heb ik geen enkele ervaring met Bulls. Ik vind het een mooie fiets. alles zit er op en er aan maar wat vinden jullie als experts?

Alvast bedankt voor de reacties
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Niks mis met Bulls, prima merk. Kom je nog wel meer tegen op dit forum.
jeroentje power
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 16 september 2021, 20:28

Ok dat is fijn om te horen.
Heeft het nut om die S29 proberen te bemachtigen?
Ik bedoel is een Fox vork beter dan een rockshox?
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Is een Mercedes beter dan een BMW? Die vergelijking kan je niet maken, het gaat om het model van beide. En dat zijn beide prima vorken die twee stapjes hoger zijn dan het instap-segment. Aan jou of je die extra euro's daar aan wil besteden :-D

Maar niet alleen de vork van die S29 is anders, er zitten bv ook net iets betere remmen op en de shifters zijn een stapje hoger waardoor je met één beweging een tandje extra omhoog kunt schakelen. En het loont misschien de moeite om wat research te doen naar de velgen. Op het eerste gezicht lijken beide het waard om in de toekomst nog eens te vervangen door een lichter setje.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
jeroentje power
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 16 september 2021, 20:28

@agamer,

Bedankt voor je reactie.
Ik zal eens naar de velgen kijken. soms zie je door de bomen het bos niet meer.
Ik dacht zelf dat de gewone 29 juist de betere shifters had. Maar je hebt gelijk XT is beter dan SLX.

Dat zal wel de reden zijn dat de S29 is uitverkocht als er betere componenten worden gebruikt voor hetzelfde geld.
jeroentje power
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 16 september 2021, 20:28

Hoi allemaal

Heb de bulls gekocht en hij is vandaag binnen gekomen.
Toch wel heel blij mee.
Hier wat foto's.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Ziet er goed uit, geniet er van.
Plaats reactie