(Beginners) Fiets voor partner

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
een_andere_naam
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: do 6 mei 2021, 10:54

Mijn partner heeft bij de lokale fietsenboer vanmorgen een rondje mogen rijden op een Liv Tempt 1 GE, ze mag de fiets kopen voor E725.
Ze fietst nu op een Trek van ~25/30 jaar oud en ze wil graag verder met MTB'en.

Denken jullie hier dat dit een goede keuze is voor een beginnend MTB'er? En specifieker, heeft iemand ervaring met de Giant voorvork? Op internet kan ik er weinig over vinden?

De fiets is gereserveerd voor haar tot vrijdag, dan mag ze nog een rondje rijden en moet dan besluiten. Gezien het algemene fietsentekort van dit moment en de uitleg hierboven, denken jullie dat dit een geschikte fiets is?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Of het nou om je partner gaat of om jezelf, goed gereedschap is het halve werk.
Hoe kan zij (hij) nou plezier beleven aan de sport op ouwe meuk?
Een goede fiets voor je partner is een goede zaak.
Als je tenminste wilt dat zij (hij) lekker mee doet.
Want je kunt natuurlijk ook de andere weg bewandelen.
Ouwe zooi, dan is de lol er snel vanaf.
Want "wie zijn vrouw liefheeft laat haar thuis"
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Als de fiets goed past voor je vriendin en je zoekt iets in deze prijsklasse vind ik de specificaties best redelijk, verschilt niet zoveel met vergelijkbare modellen van Cube of een Canyon. Het voordeel is i.i.g. dat je bij je eigen FM terecht kunt indien nodig.
een_andere_naam
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: do 6 mei 2021, 10:54

Bedankt voor de reacties! Dan gaat ze wss door met de koop morgen, ik wilde het gewoon nog even extra checken hier, maar ik zie geen grote redenen om het niet te doen, dat geeft wat extra vertrouwen dat dit een goed idee is.

Zelf ben ik vooral benieuwd naar de vork van Giant :)
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

ik meen ergens gelezen te hebben in Bike dat die vorken van Giant prima hun werk doen. Dus strik eromheen en fietsen!
Plaats reactie