MTB testcentrum?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

I_do schreef: ma 3 mei 2021, 17:14
twowheeler schreef: ma 3 mei 2021, 16:03 Ik weet niet hoe het met een fiets van de fietsenwinkel zit, maar wel dat een merk als canyon juist als langere test een tijd terugsturen zonder opgaaf van reden heeft. Dacht een dag of 30.

In houffalize wordt er ook jaarlijks een meerdaags fiets event georganiseerd waar je meerdere fietsen kan testen
Even voor de volledigheid standaard 30 dagen terugsturen staat zo niet meer in de voorwaarden.
Ik heb 2x voor aanschaf van Canyon fietsen contact gehad met canyon klantenservice.
Dan bevestigen ze dat je het mag gebruiken en heb je het zwart of wit.
Ze maken wel verschil tussen gebruikerssporen en schade.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Lars TB schreef: di 4 mei 2021, 11:08
I_do schreef: di 4 mei 2021, 10:06 Ik vind dit niet heel vaag:
Je mag het product niet daadwerkelijk gebruiken als je nog niet weet of je het houdt. De verkoper mag een vergoeding vragen als na retourzending blijkt dat je iets met het product hebt gedaan dat niet nodig was om het te kunnen beoordelen.

dat jij vind dat je een fiets een maand en 500 km moet rijden om hem te beoordelen begrijp ik, maar dat zullen ze hier niet accepteren :bier: .
Uit diverse ervaringen van forumgebruikers blijken ze in de praktijk nog vrij toegeeflijk.
Dit is niet de wettelijke omschrijving en zelfs dan is die zin nog best vrij ruim op te rekken wat 'passen' betreft. Ik begrijp eigenlijk niet waarom de Consumentenbond het zo omschrijft, want je mag het product wel degelijk gebruiken!


Dat was ook de reden dat Canyon (en meer merken) juist 'reclame' maakten met hoe toegefelijk ze waren, ze waren het gewoon wettelijk verplicht. Maar het is inderdaad niet zo dat je een afgeragd product in mag leveren en verwachten dat je daarmee weg komt. De leverancier mag voor gebruikssporen een vergoeding vragen.

Rose heeft de tekst zelfs een poosje letterlijk genomen en zelfs aandrijflijnen 2 jaar gegarandeerd. Zo zou je de consumentenbescherming kunnen interpreteren inderdaad, dat je van een mountainbike mag verwachten dat die 2 jaar probleemloos functioneert. Want daarvoor is die gemaakt! Heeft Rose heel wat kettingen en cassettes gekost... .
Haha als het wettelijk nog weer anders is zou best kunnen, maar ik reageer op de link die je zelf post :bier:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

I_do schreef: di 4 mei 2021, 11:59 Haha als het wettelijk nog weer anders is zou best kunnen, maar ik reageer op de link die je zelf post :bier:
Dat is natuurlijk wat kort door de bocht. In deze tijden zou je beter moeten weten. En als je dan commentaar levert, dan hoop ik dat je zelf wel wat onderzoek gedaan hebt... :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zo heb ik nog steeds moeite met de term "lifetime warranty" terwijl dat bij navraag iets heel anders blijkt te zijn dan de term impliceert...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Simpel toch.
Die garantie geldt voor de levensduur vd fiets.
Fiets kapot, garantie voorbij :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie