Je kan het ook omdraaien, al de fietsen op je lijstje zijn winnaars, en de verschillen zijn nou ook niet enorm, dus koop gewoon wat je gaaf vind en kunt krijgen.drBunhead schreef: ↑wo 31 maart 2021, 17:36 Ik weet het, maar gezien nergens een voorraad fietsen meer o is ben ik voor mijn gevoel overgeleverd aan data.
Puur op data was het wel makkelijker geweest, de Duitse direct sales zijn dan bijna niet te verslaan.
Als het gevoel en oog om de hoek komt, dan zijn er hele andere fietsen die in beeld komen.
Nieuwe all mountain / enduro
Dan kom ik boven de n=1 uitI_do schreef: ↑wo 31 maart 2021, 17:56Je kan het ook omdraaien, al de fietsen op je lijstje zijn winnaars, en de verschillen zijn nou ook niet enorm, dus koop gewoon wat je gaaf vind en kunt krijgen.drBunhead schreef: ↑wo 31 maart 2021, 17:36 Ik weet het, maar gezien nergens een voorraad fietsen meer o is ben ik voor mijn gevoel overgeleverd aan data.
Puur op data was het wel makkelijker geweest, de Duitse direct sales zijn dan bijna niet te verslaan.
Als het gevoel en oog om de hoek komt, dan zijn er hele andere fietsen die in beeld komen.
Maar ik snap je insteek
Hahaha, ik bedoelde wel er één te kiezen
Keuze was reuze, nu iets minder. Ook inventarisatie gedaan wat een zelfbouw zou kosten en dat valt nog wel tegen.
De fietsen die nog over zijn.
Commencal Meta TR met custom specsheet.
Banshee Prime
Banshee Rune
Banshee Rune met zoveel mogelijk onderdelen "geleend" van de 5010
Kingdom Vendetta, hardtail blijft toch lonken
Kingdom Vendetta mag ook leentje buur doen
Zoeken naar zelfbouw levert wel andere vragen op.
Zijn dit een beetje "verstandige" builds?
Zijn er plekken om te besparen, danwel uit te geven?
Is het een goede keuze om te willen besparen door onderdelen her te gebruiken?
Is het goed mogelijk om de hubs van de huidige wielen om te laten spaken naar 29er?
Ik probeer een beetje creatief te boekhouden. Of is het in het algemene zin wijselijk om een kant-en-klare fiets te pakken omdat dit verreweg het minste gedoe oplevert.
De fietsen die nog over zijn.
Commencal Meta TR met custom specsheet.
Banshee Prime
Banshee Rune
Banshee Rune met zoveel mogelijk onderdelen "geleend" van de 5010
Kingdom Vendetta, hardtail blijft toch lonken
Kingdom Vendetta mag ook leentje buur doen
Zoeken naar zelfbouw levert wel andere vragen op.
Zijn dit een beetje "verstandige" builds?
Zijn er plekken om te besparen, danwel uit te geven?
Is het een goede keuze om te willen besparen door onderdelen her te gebruiken?
Is het goed mogelijk om de hubs van de huidige wielen om te laten spaken naar 29er?
Ik probeer een beetje creatief te boekhouden. Of is het in het algemene zin wijselijk om een kant-en-klare fiets te pakken omdat dit verreweg het minste gedoe oplevert.
Tussen HT en fully zit grofweg 1000,00 in jouw keuzes. Kies je geen titanium ht maar staal oid zelfs 1500+
Dat is het 1e waar je met jezelf consensus over moet krijgen.
Geen idee wat er op je 5010 zit maar spullen die goed zijn vervangen is onzin.
Omspaken van wielen is weer erg kostelijk als je het niet zelf kunt. Je komt nauwelijks van de losse velgen af, spaken gooi je weg...
Bouwen is altijd duurder, maar kun je het wel.naar eigen hand zetten. Is het budget te beperkt? Doorsparen. Heb je die 4k liggen en kies je voor de HT, zou ik een aantal zaken net wat dikker aankleden omdat het kan. (Ultimate vork ipv select bvb, eigenlijk zelfs een DVO ipv RS maar dat is erg persoonlijk)
Dat is het 1e waar je met jezelf consensus over moet krijgen.
Geen idee wat er op je 5010 zit maar spullen die goed zijn vervangen is onzin.
Omspaken van wielen is weer erg kostelijk als je het niet zelf kunt. Je komt nauwelijks van de losse velgen af, spaken gooi je weg...
Bouwen is altijd duurder, maar kun je het wel.naar eigen hand zetten. Is het budget te beperkt? Doorsparen. Heb je die 4k liggen en kies je voor de HT, zou ik een aantal zaken net wat dikker aankleden omdat het kan. (Ultimate vork ipv select bvb, eigenlijk zelfs een DVO ipv RS maar dat is erg persoonlijk)
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2016
- Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
- Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox
Ik vind de crankbrothers wielen niet de meest rationele keuze en zou als het mijn eigen fiets werd heel graag een Lyrik ultimate erin hebben.
Overigens schat ik de Lyrik ultimate net zo hoog in als de DVO (ervaring met beiden).
Overigens schat ik de Lyrik ultimate net zo hoog in als de DVO (ervaring met beiden).
Crankbrothers gekozen omdat ze prima reviews krijgen, of dit moet andere versie zijn geweest. Maar ook omdat ze rond prijsniveau van een zelfgekozen wiel liggen.
Voor de Vendetta is het inderdaad budgettechnisch mogelijk om een betere vork te plaatsen. Zelf niet heel merkgebonden, maar een DVO Diamond, Lyrik Ultimate of een Manitou Mezzer Expert zouden dan de opties wel worden.
Voor de Vendetta is het inderdaad budgettechnisch mogelijk om een betere vork te plaatsen. Zelf niet heel merkgebonden, maar een DVO Diamond, Lyrik Ultimate of een Manitou Mezzer Expert zouden dan de opties wel worden.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 239
- Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
- Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush
Voor 600 euro zou ik voor de Durolux gaan. Vind deze zoveel beter in elk opzicht dan de Select RC in m'n hardtail. Verder heb ik m'n prime soortgelijk opgebouwd.
https://ep1.pinkbike.org/p6pb20249462/p6pb20249462.jpg
Hier met de horizon v2 wielen voor buitenlandgebruik.
https://ep1.pinkbike.org/p6pb20249462/p6pb20249462.jpg
Hier met de horizon v2 wielen voor buitenlandgebruik.
- Oli4k
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
- Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
- Contacteer:
Qua boekhouding... als je dan toch voor de Durolux gaat omdat die bijna net zo torsiestijf is als een ZEB, maar voor de prijs van een Lyrik, kun je net zo goed de Triair demper erbij doen. Technisch hetzelfde als de DVO (immers ook door Suntour gemaakt) en kost tegenwoordig bijna de helft.
Waar woke is, is vuur
Oehh, interessant.
Naar gekeken, is ook interessant maar mist voor mij de x-factor.
Lichtelijk vanuit gaande dat je de hardtail ook breed inzet, in hoeverre vind je dat die een beperking is tov van de Banshee? En is de Banshee de moeite van zelf op laten bouwen en de extra kosten waard?DennisP schreef: ↑do 1 april 2021, 19:53 Voor 600 euro zou ik voor de Durolux gaan. Vind deze zoveel beter in elk opzicht dan de Select RC in m'n hardtail. Verder heb ik m'n prime soortgelijk opgebouwd.
https://ep1.pinkbike.org/p6pb20249462/p6pb20249462.jpg
Hier met de horizon v2 wielen voor buitenlandgebruik.
Goede tip, scheelt in de kosten. Zie dat ze bij NSMB.com er erg positief over warenOli4k schreef: ↑do 1 april 2021, 20:29 Qua boekhouding... als je dan toch voor de Durolux gaat omdat die bijna net zo torsiestijf is als een ZEB, maar voor de prijs van een Lyrik, kun je net zo goed de Triair demper erbij doen. Technisch hetzelfde als de DVO (immers ook door Suntour gemaakt) en kost tegenwoordig bijna de helft.
-
- Moderator
- Berichten: 16805
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Gemaakt door Suntour wil toch niet automatisch zeggen dat het dezelfde demper is?
Alleen op die info afgaande zou ik in elk geval die conclusie niet willen trekken.
Jouw methode om tot een keuze te komen is trouwens heel anders dan de mijne.
Bij mij werkt het zo dat er meestal een (hooguit twee) fiets is die er bovenuit steekt qua "hebben" factor. Dan kijk ik of die fiets voldoet aan de technische criteria die ik belangrijk vind, bepaalde geometrie kenmerken, maar ook bijvoorbeeld een BSA of pressfit bracket of afkeur-kenmerken als een dramatische kabelgeleiding. Als dat ook goedgekeurd is kijk ik of het financieel haalbaar is.
Is dat ook een ja druk ik de bestelknop in
Eindeloos papieren data vergelijken is niet mijn ding, je vind altijd wel weer een puntje waar je over zou kunnen gaan twijfelen en uiteindelijk zijn de meeste van die kleine verschillen helemaal niet belangrijk in de praktijk. Als de belangrijke zaken in orde zijn rijdt het toch gewoon goed.
Dat je elke keer dat je je fiets uit de schuur haalt weer even verliefd bent is veel belangrijker...
Alleen op die info afgaande zou ik in elk geval die conclusie niet willen trekken.
Jouw methode om tot een keuze te komen is trouwens heel anders dan de mijne.
Bij mij werkt het zo dat er meestal een (hooguit twee) fiets is die er bovenuit steekt qua "hebben" factor. Dan kijk ik of die fiets voldoet aan de technische criteria die ik belangrijk vind, bepaalde geometrie kenmerken, maar ook bijvoorbeeld een BSA of pressfit bracket of afkeur-kenmerken als een dramatische kabelgeleiding. Als dat ook goedgekeurd is kijk ik of het financieel haalbaar is.
Is dat ook een ja druk ik de bestelknop in
Eindeloos papieren data vergelijken is niet mijn ding, je vind altijd wel weer een puntje waar je over zou kunnen gaan twijfelen en uiteindelijk zijn de meeste van die kleine verschillen helemaal niet belangrijk in de praktijk. Als de belangrijke zaken in orde zijn rijdt het toch gewoon goed.
Dat je elke keer dat je je fiets uit de schuur haalt weer even verliefd bent is veel belangrijker...
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
- Oli4k
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
- Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
- Contacteer:
Er zijn inderdaad wel wat verschillen. De DVO heeft een ander systeem in de piggyback. En de shim stack kan natuurlijk ook anders zijn en dat is wel essentieel qua gedrag en instelbarers van de demping. Of dat goed of niet goed uitpakt bij het frame waar die in komt zegt mijn glazen bol dan weer niets over.