Nieuwe all mountain / enduro

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

We dwalen aardig af, maar komen toch bij de kern van de zaak: het is een kwestie van voorkeur.
Dus heb je nog nooit een ltht gehad kun je er gerust eens één proberen, dan kom je er wel achter of je het wat vind.
Lol kan ook in verschillende dingen zitten, ik heb pas mtb route Ede op mijn gravelbike gedaan, vinden sommige mensen leuk voor de uitdaging, ik doe het liever op mijn 120mm fully, kan ik veel harder en me meer met mooie lijnen en kijken bezig houden dan alleen worstels ontwijken op veel lager tempo.
Maar goed ik kan dan ook niet fietsen en heb daarom 2x vering en wat meer clinics nodig :lol:
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Zou een Stanton Switch9er (Ti) 18" passen? Of toch te klein gaan aanvoelen? Heeft "maar" 485 reach, maar vind em zo ontzettend cool. Heb nog bij ze nagevraagd, maar metingen zijn onder 20% sag, dus van het "langer worden" effect van eerder genoemd filmpje https://youtu.be/fvTKrDhypD4 is dan geen sprake meer toch? :~

PS is er iemand met een 18" Switch9er hier die uit ervaring over de maatvoering kan spreken?
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Ik heb een 2018 Bird Zero AM Boost 27,5 all-mountain hardtail in XL. Weinig mee gereden, kopen? :wink:
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Zag in het VK nog een TI Moxie in de "aanbieding"

https://www.pedalsbikecare.co.uk/produc ... m-frameset

drBunhead schreef: di 13 april 2021, 21:10 Zou een Stanton Switch9er (Ti) 18" passen? Of toch te klein gaan aanvoelen? Heeft "maar" 485 reach, maar vind em zo ontzettend cool. Heb nog bij ze nagevraagd, maar metingen zijn onder 20% sag, dus van het "langer worden" effect van eerder genoemd filmpje https://youtu.be/fvTKrDhypD4 is dan geen sprake meer toch? :~

PS is er iemand met een 18" Switch9er hier die uit ervaring over de maatvoering kan spreken?
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Het fenomeen van een long travel hardtail blijft mij niet los laten, dus die richting ben ik in gedoken. Dus alle genoemde opties langs gegaan en de diverse fora van hardtail liefhebbers ingedoken.

Daarbij sprong 1 fiets mij in het oog. De Coal Pony, @Dutch bedankt voor het noemen van deze unieke gave fiets. Moet nog een en ander uitpluizen qua import gedoe (lang leve Brexit), maar dan komt er zeer waarschijnlijk een Pony. 8)
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Tip, tzt op vakantie gaan, daar opbouwen en als (gebruikte) fiets terug meenemen.
drBunhead
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 11 augustus 2017, 15:41

Leuke tip, helaas zal het door werk en de al geplande vakantie niet van komen. Dus dan maar de import ophoesten.

Totaal plaatje inclusief import van het frame zit nu nog binnen budget, al zullen onderdelen ook wel duurder uitvallen door de schaarste.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

gaaf frame.
Mocht er ooit nog een fully bijkomen zie ik daarna wel maar 1 serieuze optie:
Afbeelding

Salsa Pony rurstler :wink:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Plaats reactie