En daar gaat het bij jouw om ,
Spoedig herstel van de ribben ...
En daar gaat het bij jouw om ,
Ik ben idd uitgegaan van 175, omdat dat voor mij persoonlijk de norm is. Dat zit al jaren op m'n mtb's (op de meeste mtb's).All4Fun schreef:Ik vind dat je wel wat goochelt met getallen, allereerst waarom ga je in je berekening uit van 175mm, omdat je dan grotere percentages krijgt om jouw mening kracht bij te zetten?
Volgens mij heb je die 152 door 175 gedeeld, ligt er aan hoe je afrond, maar dan kom je eerder op 13 dan 14%.
Denk ook dat het allemaal afhangt van de bike.ThaSingleTrackMastah schreef: ↑zo 21 augustus 2022, 14:36Ik ben idd uitgegaan van 175, omdat dat voor mij persoonlijk de norm is. Dat zit al jaren op m'n mtb's (op de meeste mtb's).All4Fun schreef:Ik vind dat je wel wat goochelt met getallen, allereerst waarom ga je in je berekening uit van 175mm, omdat je dan grotere percentages krijgt om jouw mening kracht bij te zetten?
Volgens mij heb je die 152 door 175 gedeeld, ligt er aan hoe je afrond, maar dan kom je eerder op 13 dan 14%.
Met 152mm zou ik niet kunnen rijden, 165 begint al ongemakkelijk klein aan te voelen.
Maar als het voor jou werkt, dan is dat prima ( voor jou).
Bij m'n e-bike ombouw kitje zaten 170 cranks en daar kan ik goed mee overweg, zitten ook op m'n wegfiets.
Kwam ook goed uit, want door m'n keuze voor een 27.5 (2.8 ) achterwiel/band heb ik wat BB hoogte ingeleverd. Dus ik begrijp dat kortere cranks het pedalstrike probleem verkleinen.
Over dat koppel, natuurlijk heb je niet continue het max.koppel nodig.
Dan werden het.korte ritjes, met of zonder e-motor. Zolang je de motor wat meer kan laten doen maken die paar % ook niet uit. 8% in jouw geval.
Het werkt voor jou en dat is waar het om gaat, maar voor mij is het een stap te ver, en om de verkeerde reden (extreem laag BB).
Maar dat is dan weer een keuze vd fabrikant, waar je het mee eens bent (kopen) of niet (niet kopen).
Haibike heeft nu ook een nieuwe light trail ebike van 18 kg.balboa schreef: ↑za 27 augustus 2022, 11:35 Ik ben me ook voorzichtig aan het oriënteren op een e-mtb, maar kijk vooralsnog met name naar de 'light' varianten. Vind de ontwikkeling zoals de Fazua https://fazua.com/en/energy/ride-60/ en de TQ https://www.tq-ebike.com/en/products/ motoren zeer interessant. Er worden komend seizoen echt mooie fietsen mee uitgeleverd zoals de Trek Fuel EX-e https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... xe/c/B346/ en de Transition Relay https://www.transitionbikes.com/WhatsUp ... A97552FF04 en Pivot Shuttle https://global.pivotcycles.com/products/shuttle-sl
MTB's met net wat meer veerweg en passend in dat wat ik leuk vind om met een mtb te fietsen Hoef niet heel veel extremer dan m'n Banshee Prime, dat laat mijn techniek toch niet toe.
Zijn er hier al ervaringen met bovenstaande motoren?
Het verschil tussen de laatste generatie Bosch en de modellen ervoor is simpel gigantisch te noemen. Ik had een Nicolai G16 Eboxx met de generatie Bosch 2 motor. Nu heb ik een Nicolai G1 Eboxx met de PERFORMANCE LINE CX (generatie 5 motor) en 750 watt accu, maar dat is een wereld van verschil. Boven de 25kmh heb je niet meer het gevoel alsof er een anker wordt uitgegooid. Ook is de vermogensafgifte nog prettiger.Snelle Buffer schreef: ↑ma 29 augustus 2022, 15:17 Ik ben altijd wel een beetje Trek lover geweest , zelf 3 modellen gereden in de FS , helaas vindt ik de prijs met een redelijke nieuwe motor net te veel . Maar dat is Trek altijd al een beetje geweest , betaald ook in verhouding redelijk veel voor de prijs . Kijk ik nu naar mn Cube Stereo Hybrid 160 , ligt de prijs duidelijk lager en meer waar voor je geld en een doorontwikkelde Motor in dit geval de Gen4 van Bosch . Natuurlijk is die geo van de Trek en Cube misschien niet vergelijkbaar , maar toch ....
Keuze's , keuze's ......
Dat klopt! Het verschil is echt enorm.mud mate schreef: ↑zo 4 september 2022, 13:16Het verschil tussen de laatste generatie Bosch en de modellen ervoor is simpel gigantisch te noemen. Ik had een Nicolai G16 Eboxx met de generatie Bosch 2 motor. Nu heb ik een Nicolai G1 Eboxx met de PERFORMANCE LINE CX (generatie 5 motor) en 750 watt accu, maar dat is een wereld van verschil. Boven de 25kmh heb je niet meer het gevoel alsof er een anker wordt uitgegooid. Ook is de vermogensafgifte nog prettiger.Snelle Buffer schreef: ↑ma 29 augustus 2022, 15:17 Ik ben altijd wel een beetje Trek lover geweest , zelf 3 modellen gereden in de FS , helaas vindt ik de prijs met een redelijke nieuwe motor net te veel . Maar dat is Trek altijd al een beetje geweest , betaald ook in verhouding redelijk veel voor de prijs . Kijk ik nu naar mn Cube Stereo Hybrid 160 , ligt de prijs duidelijk lager en meer waar voor je geld en een doorontwikkelde Motor in dit geval de Gen4 van Bosch . Natuurlijk is die geo van de Trek en Cube misschien niet vergelijkbaar , maar toch ....
Keuze's , keuze's ......
Ik herken mijn motor daar totaal niet in. Dit jaar heel wat uitdagende tripjes gehad naar Frankrijk, Spanje en wat bikeparken bezocht maar dat gerammel is mij vreemd.
+2Dice Oldskool schreef: ↑zo 4 september 2022, 13:43
Ik herken mijn motor daar totaal niet in. Dit jaar heel wat uitdagende tripjes gehad naar Frankrijk, Spanje en wat bikeparken bezocht maar dat gerammel is mij vreemd.