e-mtb's!

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Plaats reactie
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4073
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

@daliz
Voor wat het waard is:
Ik heb een Focis Thron met 625WH accu en daarmee pak ik makkelijk > 70km, maar het ligt vooral aan je hoogtemeters en hoeveel support je gebruikt .
Met 50/50 Eco/E-mtb haalde ik (90kg) met 2/3 accu regelmatig ruim 60km en 800hm in een Dordogneweek. Mijn maatje (70kg) met 500WH (Yamaha system) zat dan ongeveer aan de max.
Ik zou zo'n Jam 625WH zeker overwegen, vkgs mij een hele fijne capabele bike.
Er is niks vervelender dan halverwege "zuinig" te moeten doen met je 4-7k€ E-mtb om je rit af te kunnen maken en zo'n extra powertube wil je echt liever niet in je rugzak.
Gebruikersavatar
daliz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1546
Lid geworden op: vr 9 februari 2007, 01:37
Mijn mountainbike: Levo / CD F29

Pat. schreef: ma 5 december 2022, 10:00 En die nieuwe is heel mooi. Bijkomend voordeel is dat in Den Bosch een service centrum zit welke door een oud forumlid wordt gerund. Dus bij problemen hoef je je bike niet terug te sturen. Radon Render 8.0 625 voor 4499 en de Deft 8.0 met 750 voor 5199. Nou dan wist ik het wel.
Bedankt, Keuzes, keuzes inderdaad. Het wordt er niet gemakkelijker op. De render ziet er idd top uit. Maar ongezien een bike kopen vind ik lastig. Ik woon in Zuid-Limburg en service center in Den Bosch :-{ .

MonkeyRider schreef: ma 5 december 2022, 10:59 @daliz
Voor wat het waard is:
Ik heb een Focis Thron met 625WH accu en daarmee pak ik makkelijk > 70km, maar het ligt vooral aan je hoogtemeters en hoeveel support je gebruikt .
Met 50/50 Eco/E-mtb haalde ik (90kg) met 2/3 accu regelmatig ruim 60km en 800hm in een Dordogneweek. Mijn maatje (70kg) met 500WH (Yamaha system) zat dan ongeveer aan de max.
Ik zou zo'n Jam 625WH zeker overwegen, vkgs mij een hele fijne capabele bike.
Er is niks vervelender dan halverwege "zuinig" te moeten doen met je 4-7k€ E-mtb om je rit af te kunnen maken en zo'n extra powertube wil je echt liever niet in je rugzak.
Misschien dan toch de (tweedehands) Jam2 6.8 gaan bekijken en testen...en idd zuinig doen om de rit te kunnen afmaken lijkt mij eerder frustrerend dan fun (waar ik de overstap naar emtb voor maak).
"You can't always get what you want ............"
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1122
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Spectral ON een optie om te testen? Deze kun je als goed is testen in Valkenburg. Heeft de mogelijkheid om uit te rusten met 720Wh of 900Wh batterij. Zelf gekozen voor de 720Wh.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
daliz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1546
Lid geworden op: vr 9 februari 2007, 01:37
Mijn mountainbike: Levo / CD F29

Koban schreef: ma 5 december 2022, 13:58 Spectral ON een optie om te testen? Deze kun je als goed is testen in Valkenburg. Heeft de mogelijkheid om uit te rusten met 720Wh of 900Wh batterij. Zelf gekozen voor de 720Wh.
Waar zou ik die in Valkenburg kunnen testen?
"You can't always get what you want ............"
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1122
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

daliz schreef: ma 5 december 2022, 14:36
Koban schreef: ma 5 december 2022, 13:58 Spectral ON een optie om te testen? Deze kun je als goed is testen in Valkenburg. Heeft de mogelijkheid om uit te rusten met 720Wh of 900Wh batterij. Zelf gekozen voor de 720Wh.
Waar zou ik die in Valkenburg kunnen testen?
Meerdere Spectral ON modellen zijn er te testen.

Shimano Experience Center
De Leeuwhof 2
6301 KZ Valkenburg, Nederland
Tel.: +31 (0) 43-7440171
+31 (0) 613645015
Email: info@shimano-ec.com www.shimano-ec.com

https://www.canyon.com/nl-nl/explore-co ... imano.html
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4073
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Als die Fucus Jam2 met Bosch is, is het wrsch een 2020 model. Volgens mij zijn ze in 2021 overgestapt op Shimano.
Niks mis mee als ie netjes is en de prijs is scherp. Je hebt vlgs mij dan geen garantie meer op Bosch.
Gebruikersavatar
daliz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1546
Lid geworden op: vr 9 februari 2007, 01:37
Mijn mountainbike: Levo / CD F29

MonkeyRider schreef: ma 5 december 2022, 16:46 Als die Fucus Jam2 met Bosch is, is het wrsch een 2020 model. Volgens mij zijn ze in 2021 overgestapt op Shimano.
Niks mis mee als ie netjes is en de prijs is scherp. Je hebt vlgs mij dan geen garantie meer op Bosch.

De motor is een Bosch Performance CX Gen4, heeft heel weinig gelopen en prijs is 3250,- (nieuwprijs bij aanschaf net geen 5000).

Tevens nog een Levo Comp Carbon van 2022 met 900km gezien voor 5500. Maar dat durf ik niet goed. Morgen nog eens naar Toma in Kerkrade.

Langzamerhand zie ik door de bomen het bos niet meer, die Radon Render is ook echt mooi. Is die alleen online te bestellen of kun je die ook via een fietsenzaak laten leveren. Dan kan ik misschien nog een beetje profiteren van het fietsplan. Maar dat is op zo’n bedrag niet een vereiste lijkt me.

Bedankt in ieder geval voor alle input !
"You can't always get what you want ............"
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Tweedehands was ik ook huiverig over. Die groene Cube Race had al 4500 km gelopen voordat ik hem kocht. Nu alweer 1500 echte mtb kilometers verder waaronder trails op de Roc d'Azur. Beestje loopt nog steeds heel netjes.
(Prijs was ook vriendelijk voor 2200 met splinternieuwe aandrijving erbij gekregen welke ik nog moet monteren. Vond de oude nog niet op genoeg.

PS.
Focus is niet overgestapt op Shimano.
Ze leveren gewoon 2 systemen. De 7.x fietsen draaien op Shimano en de 6.x fietsen draaien op Bosch. Dus voor ieder wat wils. (Dat hadden ze bij Canyon van mij ook wel mogen doen. Als die Spectral's op Bosch draaiden had ik er zo eentje gekocht.)
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4073
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

https://ebike-mtb.com/focus-jam2-6-9-ni ... roup-test/

Met 3250€ voor een goede Jam2 met Bosch doe je na een goede proefrit natuurlijk geen miskoop en kom je nergens te kort. Voor veel minder vind je zelden iets goeds en voor veel meer zou ik persoonlijk liever voor nieuw gaan incl garantie.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik redde laatst 1400hm 42km met een 625watt accu, maar denk dat er zeker meer uit te halen is.

Ik probeer dan wel efficiënt te rijden, en dus zelf ook echt wel wat te doen.

De onze heeft een Shimano ep7, ik heb trail op de laagste stand en eco in het midden of hoogste zodat die standen redelijk in elkaar over gaan. Het meeste rijdt ik dan in eco.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

MonkeyRider schreef: ma 5 december 2022, 17:46 https://ebike-mtb.com/focus-jam2-6-9-ni ... roup-test/

Met 3250€ voor een goede Jam2 met Bosch doe je na een goede proefrit natuurlijk geen miskoop en kom je nergens te kort. Voor veel minder vind je zelden iets goeds en voor veel meer zou ik persoonlijk liever voor nieuw gaan incl garantie.
Ongezien de staat van de bike vind ik het ook echt wel een goede deal. Begrijp ook heel goed dat je huiverig bent voor 2e hands. Ik was dat ook en daarom ook de mijne bij Leenders gekocht (toen waren ze nog geen vriend van de site) waar ze mij 5 jaar garantie op de motor en accu konden geven. Tegenprestatie was de jaarlijkse beurt daar te laten doen maar dat vond ik prima.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Pat. schreef: ma 5 december 2022, 17:23
Als die Spectral's op Bosch draaiden had ik er zo eentje gekocht.)
Inderdaad , same here , had nog destijds gemaild met Canyon , maar no way voor een Bosch , jammer want ik was wel liefhebber van de analoge Spectral's , dus beide voor de Cube gegaan, zeker een hele goede keus , geen spijt van gehad .... :-D
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 16:55

daliz schreef: ma 5 december 2022, 17:07
MonkeyRider schreef: ma 5 december 2022, 16:46 Als die Fucus Jam2 met Bosch is, is het wrsch een 2020 model. Volgens mij zijn ze in 2021 overgestapt op Shimano.
Niks mis mee als ie netjes is en de prijs is scherp. Je hebt vlgs mij dan geen garantie meer op Bosch.

De motor is een Bosch Performance CX Gen4, heeft heel weinig gelopen en prijs is 3250,- (nieuwprijs bij aanschaf net geen 5000).

Tevens nog een Levo Comp Carbon van 2022 met 900km gezien voor 5500. Maar dat durf ik niet goed. Morgen nog eens naar Toma in Kerkrade.

Langzamerhand zie ik door de bomen het bos niet meer, die Radon Render is ook echt mooi. Is die alleen online te bestellen of kun je die ook via een fietsenzaak laten leveren. Dan kan ik misschien nog een beetje profiteren van het fietsplan. Maar dat is op zo’n bedrag niet een vereiste lijkt me.

Bedankt in ieder geval voor alle input !
2e hands is ook te doen als je de juiste deal kunt vinden.
Ik heb mijn haibike ook 2e hands gekocht, 1 jaar oud met 200 km op de teller alles zag nog splinternieuw uit en met nog een jaar garantie. Tot op heden nog geen problemen ondervonden
aanschafwaarde was 6000 en heb hem kunnen oppikken voor 4300 euro.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

sandercl schreef: ma 5 december 2022, 19:22
2e hands is ook te doen als je de juiste deal kunt vinden.
Ik heb mijn haibike ook 2e hands gekocht, 1 jaar oud met 200 km op de teller alles zag nog splinternieuw uit en met nog een jaar garantie. Tot op heden nog geen problemen ondervonden
aanschafwaarde was 6000 en heb hem kunnen oppikken voor 4300 euro.
Je moet het ook " durfen" 2e hands , ik zelf neem met zo'n dure aanschaf geen risico in " gebruikt" , tuurlijk kan er niks mis mee zijn , maar eerste eigenaar vindt ik wel belangrijk . Ik kon ook nog een demo model kopen , maar wat is de gebruikershistorie? , ik heb wel eens mensen flink een gehuurde bak zien afraggen , wat natuurlijk meer over de persoon zegt als de bike, maar toch .

Neem niet weg dat je een mooie koop kan scoren in 2e hands ....


suc6 :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
daliz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1546
Lid geworden op: vr 9 februari 2007, 01:37
Mijn mountainbike: Levo / CD F29

Keuze wordt er niet makkelijk op 😅

- morgen eerst nog eens naar Toma specialized. Kijken wat mogelijk is met een 700 watt. Blijkbaar is er een “actie” van specialized met een Carbon frame van de Levo met 700 watt accu met de rest standaard alloy afmontage. Was 6500 wat een stuk boven budget is.
Maar eens een praatje maken :)

- de tweedehands jam met minder dan 350 km is nog beschikbaar en is ook nog een optie.

- Radon Render ook erg mooi maar als ik dan voor nieuw ga dan wil ik eigenlijk ook het fietsplan inzetten en dat kan dan weer niet via Duitse winkel :(

- tweedehands Levo Comp Carbon 2022 met 900 km voor 5000 is wel errrrrg mooi maar voor tweedehands, durf ik het niet (of er moet al iemand van Specialized mee gaan kijken 😂)

Dus nog geen beslissing, maar wordt wel steeds een stukje wijzer 👍🏻
"You can't always get what you want ............"
Plaats reactie