Ja klopt wat je zegt.MonkeyRider schreef: ↑za 18 december 2021, 23:00Dat je relatief meer ondersteuning hebt bij hogere trapfrequentie merk ik bij Bosch ook. Ik heb ook dagje op Yamaha ( oudere Haibike) gereden en die had dat nog duidelijker. Ik ben nogal een "stoemper" , maar dat werkt heel averechts. Het kon bij de Yamaha zelfs wel een standje schelen als je veel toeren kon trappen.kermit schreef: ↑za 18 december 2021, 22:25 Ja, ik merk bij mijn fiets bijvoorbeeld ook dat hele lage trapfrequenties niet werken, dan is er geen vermogen (of koppel?).
In een te zwaar verzet langzaam trappend een steile helling op is er dus niet bij. Maar dat verschilt ook per motor, Yamaha schijnt sterk "onderin" te zijn.
En uiteraard maakt het ook nog wel wat uit of je in eco of boost rijdt, maar een beetje toeren maken werkt het best bij de STEPS8000...
Ik ben wel benieuwd hoe dat met de Bafang is? In feite hoef je alleen maar hard te draaien en niet perse kracht te zetten zonder kracht-sensor vlgs de theorie?
Ik heb mijn haibike met de yamaha pw x motor geloof ik, ook om die reden verkocht binnen het jaar.
Mijne maat had een bosch motor en heb daar toen een paar proefritje mee gedaan en het verschil was zo groot
Dat mijn voorkeur naar bosch ging en dat ik een haibike met bosch heb gekocht.