e-mtb's!

Elektrische mountainbikes; advies, nieuws en uitwisseling passie met e-bikers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maverick (alweer) op de e-bike :winkie:
Gaan er (semi)slicks op?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

En voor ons is het een 2dehands Pivot Shuttle geworden :)
De maat is wel een dingetje, hij zou groter moeten zijn als mijn fiets in maat L maar voelt wat klein. Wel passen mijn vriendin en ik er allebei redelijk op, terwijl we ruim 20cm schelen. Zelfs de 150mm dropper kan denk ik nipt blijven.
Heel blij mee, vooral omdat bij de alternatieven zo'n beetje alles vervangen had moeten worden.
Hier zitten zelfs heul dikke 9thwave carbon velgen in.

De eis van een Bosch motor wel moeten laten vallen, maar heb als t goed is wel garantie.
Foto van vorige eigenaar.

Afbeelding
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 23 oktober 2022, 23:23 Maverick (alweer) op de e-bike :winkie:
Gaan er (semi)slicks op?
De banden zijn inderdaad wel een "ding".

Ik dub tussen de gedachte van een 2e wielset met wegbanden of idd semi slicks.

Wat zou jij doen? En als het banden zijn, welke?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

tiewrap schreef: zo 23 oktober 2022, 23:36 En voor ons is het een 2dehands Pivot Shuttle geworden :)
De maat is wel een dingetje, hij zou groter moeten zijn als mijn fiets in maat L maar voelt wat klein. Wel passen mijn vriendin en ik er allebei redelijk op, terwijl we ruim 20cm schelen. Zelfs de 150mm dropper kan denk ik nipt blijven.
Heel blij mee, vooral omdat bij de alternatieven zo'n beetje alles vervangen had moeten worden.
Hier zitten zelfs heul dikke 9thwave carbon velgen in.

De eis van een Bosch motor wel moeten laten vallen, maar heb als t goed is wel garantie.
Foto van vorige eigenaar.

Afbeelding
Dat is wel andere koek dan mijn "stadsfiets" 😁
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Wist niet van het bestaan af, maar een Radon Render had voor ons een serieus goeie optie geweest.
Onder de 4k thuisbezorgd en dan zelfs al xt en Fox vering....

Als je wilt mtb-en op zanderige ondergrond kan ik je de Vittoria Tattoo erg aanbevelen.
Als je de spanning wat laat zakken heeft die dan grip zat en rijdt op nat wegdek ook prima.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

tiewrap schreef: ma 24 oktober 2022, 07:25 Wist niet van het bestaan af, maar een Radon Render had voor ons een serieus goeie optie geweest.
Onder de 4k thuisbezorgd en dan zelfs al xt en Fox vering....

Als je wilt mtb-en op zanderige ondergrond kan ik je de Vittoria Tattoo erg aanbevelen.
Als je de spanning wat laat zakken heeft die dan grip zat en rijdt op nat wegdek ook prima.
Ik ken de band, wel een erg stugge zware band als ik me goed herinner.

Ik ga me nog even inlezen👍
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

maverick76 schreef: ma 24 oktober 2022, 07:12
ThaSingleTrackMastah schreef: zo 23 oktober 2022, 23:23 Maverick (alweer) op de e-bike :winkie:
Gaan er (semi)slicks op?
De banden zijn inderdaad wel een "ding".

Ik dub tussen de gedachte van een 2e wielset met wegbanden of idd semi slicks.

Wat zou jij doen? En als het banden zijn, welke?
Nette bike :-q Ik heb nog wel eens naar die Jealous gekeken. Veel waar voor je geld bij Radon !

Wat is er trouwens mis met die banden? Ik rij met met mijn Focus E-mtb op Vittoria Agarro "E-mtb" banden op de weg. 2 bar erin en rijden lijkt me?
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

tiewrap schreef: zo 23 oktober 2022, 23:36 En voor ons is het een 2dehands Pivot Shuttle geworden :)
De maat is wel een dingetje, hij zou groter moeten zijn als mijn fiets in maat L maar voelt wat klein. Wel passen mijn vriendin en ik er allebei redelijk op, terwijl we ruim 20cm schelen. Zelfs de 150mm dropper kan denk ik nipt blijven.
Heel blij mee, vooral omdat bij de alternatieven zo'n beetje alles vervangen had moeten worden.
Hier zitten zelfs heul dikke 9thwave carbon velgen in.

De eis van een Bosch motor wel moeten laten vallen, maar heb als t goed is wel garantie.
Foto van vorige eigenaar.

Afbeelding
Ziet er wel erg goed uit :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

MonkeyRider schreef: ma 24 oktober 2022, 13:18
maverick76 schreef: ma 24 oktober 2022, 07:12

De banden zijn inderdaad wel een "ding".

Ik dub tussen de gedachte van een 2e wielset met wegbanden of idd semi slicks.

Wat zou jij doen? En als het banden zijn, welke?
Nette bike :-q Ik heb nog wel eens naar die Jealous gekeken. Veel waar voor je geld bij Radon !

Wat is er trouwens mis met die banden? Ik rij met met mijn Focus E-mtb op Vittoria Agarro "E-mtb" banden op de weg. 2 bar erin en rijden lijkt me?
Tja, wat is er mis met de banden, ze zijn zeker niet grof qua profiel maar wel een breed vallend voor 2.6. Ze voelen gewoon niet efficient op woon-werk traject.

Maar goed, vind inderdaad maar eens een band die zowel offroad als on road goed presteert.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wat zou jij doen? En als het banden zijn, welke?
E-bike als MTB heb je al geprobeerd en die was snel weer verkocht, dus daar zou ik me niet op richten. Geen 2e wielset of universele banden.
Een paar Big Apples er onder en dan lekker naar het werk zoeven. :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

@Maverick76 op een E-mtb toerend op de weg met ondersteuning maakt het natuurlijk niks uit. Ik zet mijn 2.6 banden gewoon wat harder om een wat "strakker" / "sneller" gevoel te hebben en omdat je ze dan wat minder hoort.... maar behalve misschien een paar % extra battery range levert het niks op. Kwestie van mind-set......ik zit nu ook met een belachelijk hoge super-rizer omdat ik dan lekker rond kan kijken :winkie:

Voordeel van die stevige nopbanden is wel dat je lekker door zand, bagger, klei of sneeuwprut komt op fietsweggetjes en paden.
Ik zou ze gewoon lekker laten zitten.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Geniaal, maar dat is veel te eenvoudig, past helemaal niet bij dit forum :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

MonkeyRider schreef: ma 24 oktober 2022, 14:38 @Maverick76 op een E-mtb toerend op de weg met ondersteuning maakt het natuurlijk niks uit. Ik zet mijn 2.6 banden gewoon wat harder om een wat "strakker" / "sneller" gevoel te hebben en omdat je ze dan wat minder hoort.... maar behalve misschien een paar % extra battery range levert het niks op. Kwestie van mind-set......ik zit nu ook met een belachelijk hoge super-rizer omdat ik dan lekker rond kan kijken :winkie:

Voordeel van die stevige nopbanden is wel dat je lekker door zand, bagger, klei of sneeuwprut komt op fietsweggetjes en paden.
Ik zou ze gewoon lekker laten zitten.
Klinkt sowieso als de goedkoopste oplossing. Daar ben ik wel erg gevoelig voor. :-)
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
sandercl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 342
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 16:55

MonkeyRider schreef: ma 24 oktober 2022, 13:18
maverick76 schreef: ma 24 oktober 2022, 07:12

De banden zijn inderdaad wel een "ding".

Ik dub tussen de gedachte van een 2e wielset met wegbanden of idd semi slicks.

Wat zou jij doen? En als het banden zijn, welke?
Nette bike :-q Ik heb nog wel eens naar die Jealous gekeken. Veel waar voor je geld bij Radon !

Wat is er trouwens mis met die banden? Ik rij met met mijn Focus E-mtb op Vittoria Agarro "E-mtb" banden op de weg. 2 bar erin en rijden lijkt me?
Ik heb de e-agarro ook gehad, over het algemeen wel tevreden over geweest. Vrij stil op de weg, maar vond ze soms wat tekort komen met grip and het wat modderige werd en op boomwortels.

Heb nu de Nobby Nic Evo Super Trail in 2.6 en die bevalt me wel. Zowel voor te toeren als offroad
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Nog een vraagje over de Accu.

Laden jullie de accu altijd 100% vol voordat je gaat rijden?

Je leest overal dat het beste is om hem niet helemaal vol te laden en niet helemaal leeg te rijden.

Wat is de praktijk dus zou betekenen dat je al 30% van de capaciteit niet mag/kunt gebruiken als je lief wil zijn voor je accu. :-{
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie