Trek procaliber 9.5 of 9.6

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Chef9
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 12 januari 2021, 23:01

Goedenavond forum leden,

Ik twijfel tussen de procaliber 9.5 en de 9.6. Het grootste verschil voor mij zit in de vork. De 9.5 heeft de Rockshox Judy SL, Solo Air en Deore afgemonteerd. De 9.6 heeft de RockShox Recon Gold RL, DebonAir en xt/slx afgemonteerd.

Ik ben vooral benieuwd naar jullie mening over de twee verschillende vorken. De afmontage Deore of xt/slx vind ik zelf minder interessant.

Prijs 9.5 1799,-
Prijs 9.6 2199,-

Ik kom van een Merida matts tfs xt edition uit 2009. Een hoop lol mee gehad maar hij is nu wel aan vervanging toe. Ik rijd voornamelijk de MTB route van Gieten en jaarlijks de Drenthe200.

Hoor graag jullie mening of het de moeite waard is om 400 euro meer te betalen.

Alvast bedankt!
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Naast dat het een betere vork is, vergeet niet dat de vorkpoten van de RS Judy 30mm zijn en van de recon 32mm zijn.
Bij een hoger gewicht komt dit verschil nog meer naar boven.
De remmen zitten ook op een hoger niveau.
In totaal denk ik dat het wel die €400 extra waard is.
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Denk ook dat de configuratie van de 9.6 de meerprijs waard is.
Achteraf upgraden kost meer geld en moeite 😁
TPeer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 15 oktober 2020, 20:45

Als ik jou was zou ik voor een Procaliber 9.6 gaan, als er niet een te lange levertijd is.
ik heb in oktober een Procaliber 9.5 gekocht en wou eigenlijk ook voor de 9.6 gaan, maar die was nu pas leverbaar.
Dat heeft mij overgehaald om toch voor de 9.5 te gaan.
Chef9
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: di 12 januari 2021, 23:01

Bedankt voor jullie reacties. Ik ga eens opzoek naar een 9.6 bij de lbs in de buurt
Plaats reactie