HT gezocht

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Knakworstkweker schreef: wo 28 oktober 2020, 15:55 Dat was mijn eerste ingeving ook, maar de omgeving scheelt niet veel van waar ik woon en dan heb je, vind ik, meer aan een racebak als aan een speelding.
Met de huidige Honzo's kun je ook aardig doortrappen moet ik zeggen. Hij is net niet zo snel als de Open, maar bijvoorbeeld veel sneller dan de On One Scandal.

Dus net wat TS wil:
- Alles voor de snelheid: de Cube
- Lekker doortrappen maar ook af en toe een stuk van de route af uitdaging opzoeken: Honzo.

Weet niet waar je woont en welke maat je nodig hebt, maar de mijne mag gerust een keer getest worden. Is wel de carbon variant dus niet 1 op 1 vergelijkbaar met de alu of stalen uitvoering qua gewicht, maar geeft wel een indicatie hoe dat rijdt.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Goliath79
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 26 april 2011, 09:02

Jan the Man schreef: wo 28 oktober 2020, 16:27
Knakworstkweker schreef: wo 28 oktober 2020, 15:55 Dat was mijn eerste ingeving ook, maar de omgeving scheelt niet veel van waar ik woon en dan heb je, vind ik, meer aan een racebak als aan een speelding.
Met de huidige Honzo's kun je ook aardig doortrappen moet ik zeggen. Hij is net niet zo snel als de Open, maar bijvoorbeeld veel sneller dan de On One Scandal.

Dus net wat TS wil:
- Alles voor de snelheid: de Cube
- Lekker doortrappen maar ook af en toe een stuk van de route af uitdaging opzoeken: Honzo.

Weet niet waar je woont en welke maat je nodig hebt, maar de mijne mag gerust een keer getest worden. Is wel de carbon variant dus niet 1 op 1 vergelijkbaar met de alu of stalen uitvoering qua gewicht, maar geeft wel een indicatie hoe dat rijdt.

Ciao,
Jan
Dank voor de uitvoerige reactie. Ik woon in Veldhoven..
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Klinkt alsof de Cube meer op z'n plaats zou zijn.

Zoals eerder gezegd kiest het gros hier de Honzo omdat die “mogelijkheden” bied die bijna niemand hier daadwerkelijk benut maar koopt men “image”.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Goliath79
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 26 april 2011, 09:02

Zie trouwens dat ik voor die paar centen meer, net zo goed kan kiezen voor de Cube Reaction C:62 Pro 2021..
Goliath79
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 26 april 2011, 09:02

maverick76 schreef: wo 28 oktober 2020, 17:20 Klinkt alsof de Cube meer op z'n plaats zou zijn.

Zoals eerder gezegd kiest het gros hier de Honzo omdat die “mogelijkheden” bied die bijna niemand hier daadwerkelijk benut maar koopt men “image”.
Om "image" geef ik echt helemaal niets, dus daar zou ik het nooit voor doen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

maverick76 schreef: wo 28 oktober 2020, 17:20 Klinkt alsof de Cube meer op z'n plaats zou zijn.

Zoals eerder gezegd kiest het gros hier de Honzo omdat die “mogelijkheden” bied die bijna niemand hier daadwerkelijk benut maar koopt men “image”.
Afbeelding

BP... je komt weer aandacht te kort?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De meesten hier kiezen de Honzo (of zoiets) omdat ze al een Cube c62 (of zoiets) hebben (gehad).

De Honzo biedt meer/andere mogelijkheden.
Maar het bos waar je rijdt blijft hetzelfde.
Om de Honzo echt uit te laten moet je de extra uitdaging wel opzoeken.
Ik woonde bij jou in de buurt en ging 2x per maand naar Z-Limburg/Aachen en Malmedy.
Aalst Waalre, Achelse Kluis, Bergeijk, L'Gestel en Eersel is eigenlijk allemaal te tam voor de Honzo (of iets soortgelijks).
Het lijkt er op dat je met de Cube beter geholpen bent. Maar
Met een Honzo kan je ook naar je werk fietsen, dus ook naar de Achelse Kluis.
Dus stel jezelf de vraag "waar en hoe fiets ik nu?".
Dan heb je je antwoord.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

TenZNL schreef: wo 28 oktober 2020, 18:45
maverick76 schreef: wo 28 oktober 2020, 17:20 Klinkt alsof de Cube meer op z'n plaats zou zijn.

Zoals eerder gezegd kiest het gros hier de Honzo omdat die “mogelijkheden” bied die bijna niemand hier daadwerkelijk benut maar koopt men “image”.
Afbeelding

BP... je komt weer aandacht te kort?
Maverick heeft een punt.
Bijv.een dikke enduro om door de polder te fietsen.
En als we even van de fiets afstappen en naar onze andere vervoermiddelen kijken, dan zie je hetzelfde.
Een Range Rover voor de boodschappen, een M of AMG voor woonwerkverkeer, een Porsche om naar Schiphol te rijden, of naar de green.
Gewoon omdat het leuk is en omdat het kan.
En gezien worden is voor sommigen ook deel vh vermaak, net als anderen graag kijken (of kwijlen).
En dat mag.
Maar om nu iedereen 1 vd bovenstaande auto's te adviseren...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

A je was me al voor, haha.
TenZNL schreef: wo 28 oktober 2020, 18:45
maverick76 schreef: wo 28 oktober 2020, 17:20 Klinkt alsof de Cube meer op z'n plaats zou zijn.

Zoals eerder gezegd kiest het gros hier de Honzo omdat die “mogelijkheden” bied die bijna niemand hier daadwerkelijk benut maar koopt men “image”.
Afbeelding

BP... je komt weer aandacht te kort?
Nee hoor, ik zeg gewoon hoe het is. Men koopt hier trail en enduro fietsen om vervolgens buitenlandse flowtrails en Nederlandse routes te rijden. Je koopt een “droom” die in werkelijkheid nooit gebeurd.

Net als de mensen die een Jeep kopen voor die keer dat ze ergens “stuck” komen te zitten in woestijn of rotsachtig gebied maar in werkelijkheid is het gewoon hun daily driver die nooit van het asphalt af zal komen.
Laatst gewijzigd door maverick76 op wo 28 oktober 2020, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

maverick76 schreef: wo 28 oktober 2020, 19:26 A je was me al voor, haha.
TenZNL schreef: wo 28 oktober 2020, 18:45
Afbeelding

BP... je komt weer aandacht te kort?
Nee hoor, ik zeg gewoon hoe het is. Men koopt hier trail en enduro fietsen om vervolgens buitenlandse flowtrails en Nederlandse routes te rijden. Je koopt een “droom” die in werkelijkheid nooit gebeurd.

Net als de mensen die een SUV kopen voor die keer dat ze ergens “stuck” komen te zitten in woestijn of rotsachtig gebied maar in werkelijkheid is het gewoon hun daily driver die nooit van het asphalt af zal komen.
Een SUV is al lang niet meer om echt het terrein mee in te gaan. meer een grote gezinsauto. Ik denk ook dat 99% van de mensen een SUV koopt voor de ruimte en hoge instap niet omdat ie ook het terrein in zou moeten kunnen.

Btw toen ik voor SEAT de introductie had van de Tarraco gingen we toch echt off road en dat deed die buitengewoon goed. Dus mocht het nodig zijn kan zon ding ook nog een beetje off road rijden
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ok, dan verander ik SUV in Jeep. Ik heb ook geen reet verstand van auto's. :lol:
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

maverick76 schreef: wo 28 oktober 2020, 17:20 Klinkt alsof de Cube meer op z'n plaats zou zijn.

Zoals eerder gezegd kiest het gros hier de Honzo omdat die “mogelijkheden” bied die bijna niemand hier daadwerkelijk benut maar koopt men “image”.
Wat bied de Cube dan? Marginaal snelheidsverschil in ruil voor minder comfort. Bijna niemand hier benut die snelheid daadwerkelijk, men koopt snelle fietsen voor het image.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik kan je zeggen dat 2.5 kg lichter meer comfort geeft. :wink:

Maar goed, ik heb mijn advies en motivatie gegeven nu is het weer aan anderen.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 28 oktober 2020, 19:22 Maverick heeft een punt.
Bijv.een dikke enduro om door de polder te fietsen.
En als we even van de fiets afstappen en naar onze andere vervoermiddelen kijken, dan zie je hetzelfde.
Een Range Rover voor de boodschappen, een M of AMG voor woonwerkverkeer, een Porsche om naar Schiphol te rijden, of naar de green.
Gewoon omdat het leuk is en omdat het kan.
En gezien worden is voor sommigen ook deel vh vermaak, net als anderen graag kijken (of kwijlen).
En dat mag.
Maar om nu iedereen 1 vd bovenstaande auto's te adviseren...
Ik reageer op jou, aangezien jij niet in de categorie troll valt.

Een Honzo met 120mm is nou niet bepaald een enduro-tank, is het wel? :roll:
Bovendien, als je goed leest, heb niets aangeraden. Ik heb enkel de verschillen tussen de 2 fietsen onderstreept, daar mag de TS zelf bij bedenken wat hem het beste past. Daarnaast zegt de TS ook wat meer comfort te waarderen, iets dat je imho in een hardcore XCracer als de C62 niet zo snel gaat vinden. Da`s mijn mening en daar mag jij anders over denken.

Maar goed, ondertussen heeft Mr Prozac z`n maandelijkse lolletje weer gehad en zal zich zoals gewoonlijk weer met een slap excuus uit de discussie terugtrekken om over een paar weken wederom hetzelfde trieste spelletje te starten*. :bier:

#Edit:
Maar goed, ik heb mijn advies en motivatie gegeven nu is het weer aan anderen.
*Reeds gebeurd :lol:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Blijkbaar voel jij je aangesproken, ik bedoelde het gewoon als algemene opmerking. En idd niet om te trollen.
En een ik heb niet gezegd dat een Honzo een enduro tank is, ik zei dat er enduros in de polder rijden.
Maar ik erger me wel een beetje aan de tendens dat je minstens 120mm v en a nodig hebt om lol te hebben op de nederlandse routes. Niets is minder waar en het toenemende aantal gravelbikes en het toenemende aantal bezoekjea aan bikeparks bevestigen dit. Mensen vinden het saai worden op de routes en zoeken nieuwe uitdagingen.
Op andere fora zie ik hetzelfde.
Minder dan 200pk is geen echte auto, minder dan 100pk is eigenlijk geen motorfiets.
Minder dan een fotomodel is een lelijk wijf enz enz.
Beetje relativeren is soms lastig.
Dit topic valt overigens best mee hoor, TS twijfelt tussen XC en XC plus en er is nog geen trail of enduro fiets geopperd.
Dus hulde daarvoor.
Maar Maverick zn opmerking is zo gek nog niet. In algemene zin dan. Want dit topic is redelijk objectief.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie