Maten YT Izzo (en advies andere fully’s)

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Edwinmtb
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 4 januari 2015, 22:06
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

Marcel964 schreef: wo 21 oktober 2020, 10:59
Edwinmtb schreef: wo 21 oktober 2020, 07:10

Hoe bevallen de Izzo’s? Hebben ze de comp of duurdere versie? Ik wil evt zelf voor de comp gaan.
Eentje heeft de dure variant en na het test ritje door de ander heeft die gekozen voor de goedkopere variant.
Blijkbaar goed bevallen dus.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Makkelijk schreef: wo 21 oktober 2020, 00:12
Marcel964 schreef: di 20 oktober 2020, 23:17 Maatje van me met 1.93 rijdt op een Xl Izzo. Das voor hem precies de goede maat.
Precies.. voor hem. En voor mij van 1.85 ook maar voor mijn buurman van 1.85 is XXL precies de goede maat.
Hey bedankt he, nu ga ik weer twijfelen aan mijn keuze voor de L (184cm, 88-89 bbl) :(
Edwinmtb
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 4 januari 2015, 22:06
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

Makkelijk schreef: di 20 oktober 2020, 20:50
Edwinmtb schreef: di 20 oktober 2020, 20:14 Ik neem aan dat je bedoelt dat de dropper niet ver kan dalen doordat ik kortere benen heb? Dit gezien het punt tot waar de dropperpost kan zakken? Overigens vind ik een zithouding wat meer rechtop wel fijn. Op mijn huidige fiets heb ik dat niet.
Ja, maar dat is dus allemaal uit te rekenen. Je moet de stack height van de dropper weten, daar de zadelbuislengte C-T bij optellen (475mm) en dat vergelijken met de afstand zadelrails - trapas op je huidige fiets. Als ik bij jenson usa kijk gok ik dat de stack height van de 170mm dropper die YT levert (een gerebrande SDG Tellis) 225mm is. Ter vergelijking, van de ultra-compacte OneUp 180mm dropper is de stack height 213mm. Dat betekent dus dat je met de standaard YT dropper een minimale afstand trapas -> zadelrails van 700mm hebt maar met een OneUp 180mm maar 690mm en met een OneUp 180mm verlaagd tot 160mm maar 670mm.

Voor jou is een 150mm dropper overigens ongetwijfeld prima. De behoefte aan hele grote droppers valt samen met relatief lange benen hebben. Het zadel zit dan veel sneller in de weg op momenten dat je door je knieën en naar achteren wilt.

De Norco optic is natuurlijk wel gewoon de vettere fiets. Een beetje een slagschip, dat wel, maar ik denk nog steeds dat je er leuk mee kunt rijden hier en tegelijkertijd kun je er ook prima een dubbel zwarte bikepark trail mee af. De L past je als gegoten, bij de Optic is er geen twijfel over je maat. Het 45mm stuurpennetje gaat wel een wat kortere zit opleveren als je gewend bent maar die fiets kan het best hebben daar een wat langere voor te plaatsen als je die behoefte voelt. Als Norco z'n leveringsproblemen oplost zou ik het tussen deze 2 fietsen wel weten (en ik rij zelf een YT!)
Ik heb op de website van Jenson gekeken. Die SDG Tellis lijkt tot de rand in het frame te kunnen (als het frame dit toestaat). Dat laatste kan lastig worden. Het zou om max. 28,2 cm zijn.
Edwinmtb
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 4 januari 2015, 22:06
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

Brul78 schreef: wo 21 oktober 2020, 15:43
Makkelijk schreef: wo 21 oktober 2020, 00:12

Precies.. voor hem. En voor mij van 1.85 ook maar voor mijn buurman van 1.85 is XXL precies de goede maat.
Hey bedankt he, nu ga ik weer twijfelen aan mijn keuze voor de L (184cm, 88-89 bbl) :(
Heb je al besteld?
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Ja ik heb een L in bestelling staan.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

De maatjes van mijn zijn allebei 1.93 - 1.94. Die hebben bewust voor een XL gekozen omdat ze prima oppassen en een XXL te lang vonden worden. Qua fiets zou het wellicht wel passen, maar een xxl is langer en dus minder wendbaar en dat is voor NL routes ook wat overkill. Dus met je 184 en een L kom je prima uit denk ik. Tis vooral voorkeur of je graag op een wat compactere fiets rijdt die meer wendbaar is of juist ‘groot’ wilt fietsen die downhill en stabiliteit kwaliteiten heeft maar minder wendbaar.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Marcel964 schreef: wo 21 oktober 2020, 16:31 De maatjes van mijn zijn allebei 1.93 - 1.94. Die hebben bewust voor een XL gekozen omdat ze prima oppassen en een XXL te lang vonden worden. Qua fiets zou het wellicht wel passen, maar een xxl is langer en dus minder wendbaar en dat is voor NL routes ook wat overkill. Dus met je 184 en een L kom je prima uit denk ik. Tis vooral voorkeur of je graag op een wat compactere fiets rijdt die meer wendbaar is of juist ‘groot’ wilt fietsen die downhill en stabiliteit kwaliteiten heeft maar minder wendbaar.
Ja precies. In Nederland zou ik denk ik met mijn 1.85 ook liever op de L zitten. Met de maten van Brul kun je in principe op een L, XL of XXL stappen, al moet je je bij de laatste sterk afvragen waarom je dan niet gewoon een Jeffsy hebt gekocht :D Bij deze topicstarter denk ik echter nog steeds dat hij het past op die Norco past :D Soms, als je in between sizes zit, moet je gewoon een ander merk nemen :-q
Waar woke is, is vuur
Edwinmtb
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 4 januari 2015, 22:06
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

Makkelijk schreef: wo 21 oktober 2020, 17:24
Marcel964 schreef: wo 21 oktober 2020, 16:31 De maatjes van mijn zijn allebei 1.93 - 1.94. Die hebben bewust voor een XL gekozen omdat ze prima oppassen en een XXL te lang vonden worden. Qua fiets zou het wellicht wel passen, maar een xxl is langer en dus minder wendbaar en dat is voor NL routes ook wat overkill. Dus met je 184 en een L kom je prima uit denk ik. Tis vooral voorkeur of je graag op een wat compactere fiets rijdt die meer wendbaar is of juist ‘groot’ wilt fietsen die downhill en stabiliteit kwaliteiten heeft maar minder wendbaar.
Ja precies. In Nederland zou ik denk ik met mijn 1.85 ook liever op de L zitten. Met de maten van Brul kun je in principe op een L, XL of XXL stappen, al moet je je bij de laatste sterk afvragen waarom je dan niet gewoon een Jeffsy hebt gekocht :D Bij deze topicstarter denk ik echter nog steeds dat hij het past op die Norco past :D Soms, als je in between sizes zit, moet je gewoon een ander merk nemen :-q
De Norco staat zeker op het lijstje. Zeker ook een mooie fiets in carbon. Rij nu Alu. Mijn vrouw gaat waarschijnlijk voor de Radon Skeen Trail in carbon. Ik moet wel bijblijven met haar😁
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Makkelijk schreef: wo 21 oktober 2020, 17:24 Ja precies. In Nederland zou ik denk ik met mijn 1.85 ook liever op de L zitten. Met de maten van Brul kun je in principe op een L, XL of XXL stappen, al moet je je bij de laatste sterk afvragen waarom je dan niet gewoon een Jeffsy hebt gekocht :D Bij deze topicstarter denk ik echter nog steeds dat hij het past op die Norco past :D Soms, als je in between sizes zit, moet je gewoon een ander merk nemen :-q
Pffffiiiiiieeeeuw. Ik ben weer gerust gesteld. Bij de afweging wendbaar vs stabiel, kies ik inderdaad voor wendbaarheid.

Die Radon stond ook op m’n shortlist.
Edwinmtb
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 4 januari 2015, 22:06
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

Brul78 schreef: wo 21 oktober 2020, 19:59
Makkelijk schreef: wo 21 oktober 2020, 17:24 Ja precies. In Nederland zou ik denk ik met mijn 1.85 ook liever op de L zitten. Met de maten van Brul kun je in principe op een L, XL of XXL stappen, al moet je je bij de laatste sterk afvragen waarom je dan niet gewoon een Jeffsy hebt gekocht :D Bij deze topicstarter denk ik echter nog steeds dat hij het past op die Norco past :D Soms, als je in between sizes zit, moet je gewoon een ander merk nemen :-q
Pffffiiiiiieeeeuw. Ik ben weer gerust gesteld. Bij de afweging wendbaar vs stabiel, kies ik inderdaad voor wendbaarheid.

Die Radon stond ook op m’n shortlist.
Weet je al wanneer je ‘em krijgt?
Bill Splates
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 25 november 2019, 10:51

Semi off topic: wanneer wordt nieuwe voorraad izzo's verwacht? Nieuwe kalenderjaar/modeljaar?
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Datum is nog niet definitief. Dus vooralsnog 25-11. Er komt geen nieuwe voorraad meer op de huidige modellen.

In januari worden er pas nieuwe modellen aangekondigd. Aangezien de Izzo nieuw is vanaf 2020 verwacht ik alleen kleine veranderingen, zoals het vervangen van de Rockshox Twistloc door een simple lockout, nieuw kleurtje, niks bijzonders.
Nieuwe voorraad van de nieuwe modellen misschien pas weer in feb-maart.
Bill Splates
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 25 november 2019, 10:51

Dus eigenlijk niet meer te verkrijgen komende kwartaal? Hooguit een pro in black nog.
Edwinmtb
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 4 januari 2015, 22:06
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

Brul78 schreef: wo 21 oktober 2020, 22:35 Datum is nog niet definitief. Dus vooralsnog 25-11. Er komt geen nieuwe voorraad meer op de huidige modellen.

In januari worden er pas nieuwe modellen aangekondigd. Aangezien de Izzo nieuw is vanaf 2020 verwacht ik alleen kleine veranderingen, zoals het vervangen van de Rockshox Twistloc door een simple lockout, nieuw kleurtje, niks bijzonders.
Nieuwe voorraad van de nieuwe modellen misschien pas weer in feb-maart.
Nog ff wachten dus. Overigens bij meer merken zo. Misschien publiceren ze eerder al de nieuwe modellen. Zou wel verstandig zijn.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Edwinmtb schreef: do 22 oktober 2020, 08:41 Nog ff wachten dus. Overigens bij meer merken zo. Misschien publiceren ze eerder al de nieuwe modellen. Zou wel verstandig zijn.
Dit is wat ze zelf zeiden.
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie