Giant ANTHEM ADVANCED PRO 29 1 Vs Merida ONE-TWENTY 7000

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5895
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

TenZNL schreef:

Een fox 32 stuurt niet heel strak als je +85kg weegt.

De Anthem is laag, sportief en kort en komt ook nog eens (in large) met een 80mm stuurpen icm een 780mm stuur (Is dat om de steile en nerveuze bhh/korte zit te corrigeren?) Anderzijds is hij wel heel trap-efficient en wss de lichtste van de 2.

Persoonlijk vind ik de Merida mooier :winkie: maar die heeft een relaxtere zitpositie, is wat zwaarder en je zal iets harder moeten werken (en een andere techniek moeten gebruiken) om `m de bocht door te krijgen.
De Anthem zal incl pedalen rond de 11 kg. uitkomen.
Ik heb de Advanced Pro 1 bj 2018 en ben er super tevreden over !
Weliswaar andere afmontage (SRAM i.p.v. XT) maar zover ik kan zien is er qua geometrie / afmontage en vering niets veranderd.

Grote pluspunten zijn wat mij betreft de rijeigenschappen (m.n. klimmen), het comfort en de XCR-1 Carbon wielen (niet superlicht maar geven geen krimp).

Ja...en wat smaak betreft. In vind die knik in de bovenbuis van de Merida geen porem šŸ˜œ
If thereā€™s life on other planets, then the earth is the Universeā€™s insane asylum.
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Als je hoofdzakelijk op de veluwe rijd is een fully wat mij betreft overkill.

Mocht je toch voor een fully gaan dan zou ik zeker een meer XC georienteerde fiets kopen ipv een trailbike.

Als je het idee hebt om meer uitdaging op te zoeken dan is een trailbike misschien te overwegen.

Ter info bij Merida kan je in apeldoorn testen volgens mij.
Mogelijk wel tegen betaling.

https://www.merida.nl/experience+center/

Wanneer je daar gaat testen kan je ook gelijk een trail / xc fully en xc hardtail op een dag testen. Wel allemaal merida natuurlijk.

Als je mij puur vraagt naar welke fiets ik zou kopen zou ik voor de giant gaan. Maar ik ben bevooroordeeld.

PS mocht je voor de giant gaan kijk eens bij:
https://vanslingerlandfietsen.nl/fietse ... mtb/page/2
Die heeft wel mooie aanbiedingen mocht hij je maat hebben staan.

Mooie winkel en top service!
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16850
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Voor mij zonder twijfel die Merida (en niet omdat ik een e-mtb van dat merk heb).
Die geo lijkt op mijn lijf geschreven, niet te lang & slack waardoor hij zich lekker laat gooien en smijten maar ook niet zo nerveus als vroeger. Ook geschikt om de bergen mee in te gaan.

Verder vind ik het persoonlijk een mooie fiets om te zien, sierlijker en minder lomp dan veel concurenten.
Paar lichtere bandjes eronder voor NL en genieten :-q

Ik heb het idee dat die onetwenty's en onefourty's best onderschatte bikes zijn hier. Zitten nogal onder de radar maar ik zou ze persoonlijk wel op de shortlist hebben staan als ik voor een trailbike in de markt was...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie