16 inch mtb(tje)

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
bolio
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: wo 11 november 2009, 20:42
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8

Mijn kleintjes hebben gereden / rijden op een Canyon Offspring AL 16. Gekocht toen onze oudste 4 was en ondanks dat ze niet groot is, paste ze er prima op.

Deze bike heeft een 18” voorwiel en 16” achterwiel en rolt daardoor net iets makkelijker over obstakels in het bos. Er zit ook een automatische 2 versnellingsnaaf op zodat ze net wat meer vaart kunnen maken en schijfremmen die op kinderhanden passen.

Super fiets die goed doordacht is maar helaas wel aan de prijs en niet meer nieuw te koop, misschien is er 2e hands een te vinden?

Voor specs zie: https://www.canyon.com/en-ee/outlet/mou ... 43198.html
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik hou die Offspring al lang in de gaten maar komen er jaarlijks denk ik maar een stuk of 4 voorbij tweedehands...
Ik zou op die leeftijd ook al eerder voorzichtig kijken naar een 20". Bij die riprock kan het zadel heel erg laag, bij die Offspring ook wel denk ik. Ik heb ook een klein (in lengte) mannetje maar hij kon eind 4/begin 5 al prima op de 20" Riprock.
Ik bedoel: een 16" fiets is waarschijnlijk relatief kort in gebruik. Ik ben achteraf blij dat ik een goedkope 16" Scott heb gekocht waar hij met 3 alles op heeft geleerd, maar waar hij niet echt voorzichtig mee hoefde te zijn. Daar heeft hij maar 1,5 jaar op gefietst, en toen naar de 20" gegaan. De Riprock was een stuk duurder, maar met 5 is hij al wat zuiniger op zn spullen, hij wordt niet meer van de glijbaan geknikkerd enz. En ik verwacht dat hij hier wat langer op kan fietsen dus is het de grotere investering wel waard.
ice246
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 21 juli 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Santa Cruz Chameleon custom

Het is uiteindelijk toch de Scott geworden. Andere fietsen waren erg slecht op voorraad en de kleine man was echt toe aan een maatje groter. Hier in de buurt hadden ze heel toevallig al een nieuwe Scott Scale 2021 staan en de kleur geel viel gelijk in de smaak :-q

Wel mooi om te zien hoe snel die kleintjes kunnen schakelen tussen een terugtraprem en velgremmen. De eerste keer kneep hij de remmen vol in en stond dus gelijk stil. Tweede keer al veel meer gedoseerd en daarna was het ook gelijk duidelijk voor hem hoe het werkte. Nu snel het eerste echte rondje in het bos plannen!
Plaats reactie