Welke e-MTB

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Roger57
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 18:58

ThaSingleTrackMastah schreef: di 11 augustus 2020, 00:16
Roger57 schreef:Welke e-MTB?
Deze.
Dat is geen XC fiets, veerweg van een halve meter, geen pedalen, geen cranks, geen derrie, 17” wieltjes
Nay, had meer van jou verwacht :winkie: :tong
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Roger57 schreef: di 11 augustus 2020, 13:09
Peace out bro! :bier:
:bier:
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Er zijn verschillende fabrikanten die lichte e-bikes in het assortiment hebben gebaseerd op het Fazua systeem, er is een overzicht van alle e-bikes op de website. Op basis van wat je aangeeft in je startpost zou ik ook eens kijken naar de Wilier 101FX Hybrid.
modder zuigt!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29957
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Roger57 schreef: di 11 augustus 2020, 13:16
ThaSingleTrackMastah schreef: di 11 augustus 2020, 00:16
Deze.
Dat is geen XC fiets, veerweg van een halve meter, geen pedalen, geen cranks, geen derrie, 17” wieltjes
Nay, had meer van jou verwacht :winkie: :tong
OK, deze dan?
https://www.cabmotorworks.com/Electric- ... -recon.htm
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mark-xt schreef: di 11 augustus 2020, 14:48 Er zijn verschillende fabrikanten die lichte e-bikes in het assortiment hebben gebaseerd op het Fazua systeem, er is een overzicht van alle e-bikes op de website. Op basis van wat je aangeeft in je startpost zou ik ook eens kijken naar de Wilier 101FX Hybrid.
Hij heeft al een S-Works besteld, maar wel goede info voor andere bikers die een lichte ondersteuning wullen.
Waaronder ik, dus dank voor de link. :-q

De merken die een MTB leveren met deze lichte accu en motor zijn:
Lapierre
Bulls
Focus
Nox
Willier

De motor en accu zijn ook nog te verwijderen, waardoor bijv een Lapierre rond de 15,5kg weegt, ideaal voor in een bikepark.
En dit zijn dus goede alternatieven voor de Turbo SL tegen normalere prijzen (de Lapierre kost bijv de helft van de S-Works bij gelijk gewicht en afmontage)
Roger57
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 18:58

ThaSingleTrackMastah schreef: di 11 augustus 2020, 15:53
Roger57 schreef: di 11 augustus 2020, 13:16

Dat is geen XC fiets, veerweg van een halve meter, geen pedalen, geen cranks, geen derrie, 17” wieltjes
Nay, had meer van jou verwacht :winkie: :tong
OK, deze dan?
https://www.cabmotorworks.com/Electric- ... -recon.htm
Alleen in camogroen en met een gratis Uzi op het stuur voor dove wandelaars :winkie:
Roger57
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 18:58

Jamis Diablo schreef: di 11 augustus 2020, 15:55
Mark-xt schreef: di 11 augustus 2020, 14:48 Er zijn verschillende fabrikanten die lichte e-bikes in het assortiment hebben gebaseerd op het Fazua systeem, er is een overzicht van alle e-bikes op de website. Op basis van wat je aangeeft in je startpost zou ik ook eens kijken naar de Wilier 101FX Hybrid.
Hij heeft al een S-Works besteld, maar wel goede info voor andere bikers die een lichte ondersteuning wullen.
Waaronder ik, dus dank voor de link. :-q

De merken die een MTB leveren met deze lichte accu en motor zijn:
Lapierre
Bulls
Focus
Nox
Willier

De motor en accu zijn ook nog te verwijderen, waardoor bijv een Lapierre rond de 15,5kg weegt, ideaal voor in een bikepark.
En dit zijn dus goede alternatieven voor de Turbo SL tegen normalere prijzen (de Lapierre kost bijv de helft van de S-Works bij gelijk gewicht en afmontage)
https://ebike-mtb.com/en/best-light-e-mtb-review/

De Fazua unit weegt compleet 4.6kg waarvan dik 1.5 kg blijft zitten als je de driveunit eruit haalt.
Blijft dus bij die Lapierre (maat L) 16.4kg over zonder motor tegen 17.1 voor de S-works (maat L) mét motor.

(Overigens zaken als geometrie etc zijn minstens zo belangrijk, zo niet belangrijker, als afmontage en gewicht.)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

In dat artikel staat de goedkopere versie, de ultimate weegt 18.6 en zonder de motor en accu 15.5

https://www.bikeradar.com/reviews/bikes ... te-review/
Roger57
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 10 juli 2020, 18:58

Die kost niet de helft, een S-Works Levo SL is te vinden bij onze oosterburen voor 11K, de Ultimate kost 7.5K.

Los daarvan 29” vs 27.5” en nogal wat aanmerkingen ten aanzien van de geo en handling bij de Ultimate.
Op dezelfde site wordt de Levo “instapper“ ook getest, terechte opmerkingen over de afmontage, maar alleen lof over de handling.
Is maar wat je belangrijk vind.

Hoe dan ook, iedereen die zijn mening en of tips gaf bedankt namens mijn maat :-q (ook TSTM :tong )
Frankie70
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 25 november 2009, 21:06
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert, Specialized Camber Comp 29", Specialized Turbo Levo FSR

Ik rij zelf de Levo 2020, super bike. Ondersteuning middels Brose motor. Geheel naar eigen wens te tunen qua ondersteuning. Geometrie conform conventioneel. De laatste twee eigenschappen vind ikzelf erg fijn aangezien ik tot voor kort op een conventionele mbt heb gebiked. Als jou vriend geld wil besteden aan de Levo SL en dan ook nog eens de S-works dan zou ik hem zeer zeker niet tegen houden. De SL is een geheel nieuw concept van Specialized. Een van de lichtste ebikes en met extender bijna 500 watt. Door het geringe verbruik icm gewicht denk ik dat jou maat het gevoel zal krijgen alsof hij nog op zijn oude S-works zit echter zonder last te hebben van zijn fysieke problemen....en dat was toch de uitdaging? Of niet soms?
Plaats reactie