..

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
ktw.vanloon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 13 juli 2020, 11:25

.
Laatst gewijzigd door ktw.vanloon op vr 12 februari 2021, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2213
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

Die blauwe is de mooiste. Heeft ook een goede vork.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Van deze fietsen zijn de X-calibers duidelijk de besten, gezien de luchtvering. De Trek X-Caliber 7 zou ik zeker de beste keus vinden. Volgens mij zit het verschil vooral in de schakelgroep en de SX Eagle 1x12 schakelgroep zou ik niet per se liever hebben dan de Deore 1x10 schakelgroep. Zeker niet voor 200 euro meer!

Die 200 euro kun je beter in je zak houden of beter nog: uitgeven aan iets prettigere banden dan de zware, logge draadbanden die Trek levert.

Met alle andere fietsen verwacht ik eigenlijk dat je tegen beperkingen en snellere vermindering van waarde en onderhoudskosten aanloopt. De X-caliber 7 is uit dit hele rijtje een no-brainer imo.
Waar woke is, is vuur
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Ik zou denk ik ook voor de X-caliber 7 gaan, ware niet dat je enkele maanden moet wachten.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

massen schreef: wo 29 juli 2020, 18:36 Ik zou denk ik ook voor de X-caliber 7 gaan, ware niet dat je enkele maanden moet wachten.
Haha niet op gelet. Ik zou dan gaan voor iets met een lucht geveerde vork die op voorraad is.
ktw.vanloon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 13 juli 2020, 11:25

Bedankt voor jullie reacties!

Mijn voorkeur gaat zelf ook uit naar de Trek X Caliber 7.0. Maar zoals jullie al aangeven zit hier een redelijk lange levertijd op. Om deze reden twijfel ik om toch nog voor een andere fiets te gaan namelijk de Grand Canyon 6.0.

Deze lijkt mij zelfs nog beter dan de Trek X-Caliber 7.0

https://www.canyon.com/nl-be/mountain-b ... /2615.html
MarcelJG
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 21 februari 2016, 11:23

De Grand Canyon is qua frame een top fiets, met Derore XT zit je ook prima. Kortom aanrader.
Deze fiets kun je richting toekomst zelfs nog wel beetje upgraden als je wilt met andere wat lichtere en stijvere wielen. Goed keuze zou ik zeggen.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

De Grand Canyon 6.0 heeft de Suntour XCR, deze is er in coil en lucht uitvoering.
De 5 heeft de coil.
De omschrijving geeft aan dat op de 6 de lucht uitvoering zit, echter er wordt (ook volgens de omschrijving) geen pomp bijgeleverd.
Normaal leveren ze altijd een pomp bij fietsen met lucht vork.
Wel even nagaan bij Canyon welke vork er in zit. Ik zou geen coil vork willen.
ktw.vanloon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 13 juli 2020, 11:25

N.
Laatst gewijzigd door ktw.vanloon op vr 12 februari 2021, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Diegene waar je het beste op zit.
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Dice Oldskool schreef: za 1 augustus 2020, 21:11 Diegene waar je het beste op zit.
Juist! Als de specs min of meer gelijk zijn dan kies je degene die je het beste past EN natuurlijk er het mooist uit ziet. :-q
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

MarcelJG schreef: za 1 augustus 2020, 12:25 De Grand Canyon is qua frame een top fiets, met Derore XT zit je ook prima. Kortom aanrader.
Alleen de achterderailleur is XT, de rest van de afmontage zit op Deore niveau of lager. Niet dat daar kwalitatief iets mis mee is maar het is wel aardig om je daar bewust van te zij. De kreet 'XT afgemonteerd' valt in de praktijk wel vaker tegen, altijd even kritisch naar de specificaties kijken dus.
Plaats reactie