YT Izzo

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Mensen (MBR & Pinkbike fora) die de Twistloc hebben vervangen doen dat vaak met een Ali/Amazon cheap remote lever zoals deze:

Afbeelding

Dit is een copy van de Suntour Standard Remote

Afbeelding

Maar zou je ook deze kunnen gebruiken. Ik ben deze lockout al 9 jaar gewend en is in al dit tijd nooit los gesprongen of kapot gegaan.

Afbeelding
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Nou, vandaag maar voor een derde keer contact gezocht met YT mbt de beschikbaarheid van de Comp in Dune Grey.
Volgens mij hebben ze het behoorlijk druk, in 14 dagen meer dan 4000 nieuwe tickets in hun systeem, dat zijn er bijna 300 per dag.

Zul je zien dat ze 1 service medewerker hebben, die dan ook nog eens 30 uur per week werk. :cry:

Afbeelding
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Brul78 schreef: di 22 september 2020, 16:36 Nou, vandaag maar voor een derde keer contact gezocht met YT mbt de beschikbaarheid van de Comp in Dune Grey.
Volgens mij hebben ze het behoorlijk druk, in 14 dagen meer dan 4000 nieuwe tickets in hun systeem, dat zijn er bijna 300 per dag.

Zul je zien dat ze 1 service medewerker hebben, die dan ook nog eens 30 uur per week werk. :cry:

Afbeelding
Niet lullig bedoeld, maar als jij 3 keer dezelfde vraag indient dan duurt het alleen maar langer toch? En de vraag is "kan ik een uitverkochte fiets kopen". Het antwoord zal hoe dan ook "voorlopig niet" zijn. Overigens wel heel vervelend dat je op moment bijna niets kunt krijgen.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Dan kunnen ze toch gewoon antwoorden.
Of iets duidelijks op de site zetten ipv alleen maar Sold Out.
Zoiets als Sold Out - New Stock Expected Q1 2021.

Maar ze weten zelf ook dat het een probleem is:

Afbeelding
Afbeelding
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Sold out is sold out. Anders staat er een verwachte leverweek ipv sold out.

Januari 2021 komt waarschijnlijk de aankondiging van het nieuwe modeljaar als ze de normale life cycle volgen. En dan zal ook een nieuwe leverweek bekend zijn.

En voor die tijd? YT is niet zo scheutig met informatie..
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

Gelukkig is mijn Jeffsy gisteren gebracht zonder vertraging. :-q
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Hoeveel tijd tussen plaatsen van de bestelling en levering?

Of hoeveel tijd tussen de gecommuniceerde datum op de website en levering? Ook een week zoals bij Chris?
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

Fiets besteld op 4 Juli en verstuurd in week 38 zoals gecommuniceerd. DHL heeft hem in een week geleverd dus precies zoals het bij Chris is gegaan. :-q
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

Ik denk dat YT geen fietsen meer gaan leveren dit jaar. Alles is simpelweg uitverkocht!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik heb YT een week of 3 terug een servicevraag gesteld. Ook met geen mogelijkheid antwoord te krijgen. Ik zou niks verwachten, denk dat alle service uit staat.
Waar woke is, is vuur
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Service staat al geruime tijd uit toch bij YT (of heeft nooit aangestaan)? Voor problemen met componenten kun je beter aankloppen bij de desbetreffende fabrikant, en als er wat is met je frame ben je gewoon de sjaak en heb je geluk als je binnen een half jaar iets vervangends van ze krijgt.
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

Heb jij ervaring of van horen zeggen? Tot nu toe prima geholpen en meteen antwoord als ik vragen had.
Mijn fiets had vertraging maar daar had zo'n beetje de hele wereld last van.
Ik kan me voorstellen dat het ontzettend druk is en dat ze honderden dezelfde vragen moet beantwoorden.
Over frame garantie kan ik niet echt meepraten en hoop dat ik dat ook niet hoef te doen.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

RobK79 schreef: wo 23 september 2020, 16:09 Heb jij ervaring of van horen zeggen? Tot nu toe prima geholpen en meteen antwoord als ik vragen had.
Mijn fiets had vertraging maar daar had zo'n beetje de hele wereld last van.
Ik kan me voorstellen dat het ontzettend druk is en dat ze honderden dezelfde vragen moet beantwoorden.
Over frame garantie kan ik niet echt meepraten en hoop dat ik dat ook niet hoef te doen.
Ik spreek uit ervaring. Met de nieuwe Capra heb ik niets dan problemen gehad, nieuwe fiets, superscheve achterbrug, frame meer dan 7 maanden weggeweest voordat er een achterbrug uit China verscheen en ik er eindelijk op kon fietsen (overigens allemaal voor de covidpleuris losbarstte). Nul reservevoorraad, nul service. Hiep hoi.
RobK79
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: za 9 mei 2020, 00:19
Mijn mountainbike: Jeffsy 2020 custom / Kona Honzo ESD

Ja dat lijkt me dus ook super klote... Dus voor jou waarschijnlijk geen YT meer. :roll:
Plaats reactie