YT Izzo

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Ja is sowieso aan te raden. Fiets blijft er een stuk knapper van.
Ikzelf heb 3M helikopter tape erop zitten.
Vooral aandacht voor de bovenbuis. De 'scherpe' randen zijn mi kwetsbaarder dan ronde pijpen bij het ergens tegen aan zetten.
Ook de achterbrug heb ik extra aandacht gegeven. Mijn Slinger pootje zorgde na een paar ritten al wat slijtage.

Ook het stukje waar je ketting tussen het voorblad en het frame kan komen. ( Bij mij vooral tijdens transport zonder wielen)
#OpaRijdtEenIZZO
philippevk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 849
Lid geworden op: za 26 augustus 2006, 18:56
Mijn mountainbike: Spectral 125/Scalpel HT

Vraagje aan de izzo bezitters. Als het goed is wordt komende week mijn izzo blaze verzonden, maar ik heb ook een goed voorstel gekregen voor een trek fuel ex 9.8 xt. De trek is €500 meer (is ook luxer afgemonteerd), maar heeft iemand ervaring op beide fietsen? Ik verwacht dat de trek iets comfortabeler is en de izzo iets sneller aanvoelt….maarre wie heeft de ervaring?
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

philippevk schreef: za 4 december 2021, 22:13 Vraagje aan de izzo bezitters. Als het goed is wordt komende week mijn izzo blaze verzonden, maar ik heb ook een goed voorstel gekregen voor een trek fuel ex 9.8 xt. De trek is €500 meer (is ook luxer afgemonteerd), maar heeft iemand ervaring op beide fietsen? Ik verwacht dat de trek iets comfortabeler is en de izzo iets sneller aanvoelt….maarre wie heeft de ervaring?
Geo is niet wereldschokkend anders.
Ik reed met de laatste EX de vaderlandsche rondjes vlotter dan met de vorige Top Fuel (beide een 9.8). de originele banden zouden wat gedownsized mogen worden, maar de EX is wat mij betreft de beste allrounder uit de Trek stal. Is echt geen zware enduro machine maar een vlotte trailbike die je, waar nodig, voldoende reserves geeft (heb er ook wat bikeparkwerk mee gedaan, en dat ging ook zonder brokken :wink: )

Voordeel van de EX is de hoge en lage setting. Maakt de bike wezenlijk anders MAAR....ik denk dat je eerder moet kijken naar Fox vs Pike en DT1900 vs Line 30 carbon.

Zou zelf voor de Trek gaan
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
philippevk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 849
Lid geworden op: za 26 augustus 2006, 18:56
Mijn mountainbike: Spectral 125/Scalpel HT

Dank voor de input. Uiteindelijk inderdaad voor de trek gegaan. En deze week ophalen…. Het kan dus wel in deze tijden
Plaats reactie