Niner Air9 Alu naar Santa Cruz Chameleon Alu

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1742
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

De Chameleon zou iets ‘trager’ zijn.

Meer XC gericht én iets anders: Ritchey Ultra?
Het is hier geen ponykamp!
LordoftheSquirrels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 26 maart 2020, 16:32

Voor minder trail zou ik ook juist niet voor de Chameleon gaan, dat is juist een wat speelsere bike en wat minder een strakke racebak. Mocht dat laatste je meer aanspreken kan je ook eens kijken naar een Santa Cruz Highball.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

LordoftheSquirrels schreef: do 26 maart 2020, 16:45 Voor minder trail zou ik ook juist niet voor de Chameleon gaan, dat is juist een wat speelsere bike en wat minder een strakke racebak. Mocht dat laatste je meer aanspreken kan je ook eens kijken naar een Santa Cruz Highball.
De Highball is dan idd een goede optie. Heb ik ook eentje gehad, en is 1 van de fietsen waarvan ik spijt heb hem ooit weggedaan te hebben (naast de Salsa Moto Rapido).

Heb nu ook een Niner Air9 alu (de 2016 versie), en die is te vergelijken met de SC Highball.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Gary Visser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 23:25
Mijn mountainbike: 9er O2 x2

Veel respect voor Santa Cruz, maar 2000 euro voor een frame-only is voor mij persoonlijk ver buiten mijn comfort zone. Zeer tevreden van mijn Niner air 9 Carbon en vooral mijn Air 9 RDO.
De RDO mag dan tegenwoordig als een race fietsje aanzien worden (toen ik begon te biken waren vaste en 80mm vorken perfect normaal, net als je banden op 3 bar zetten want dat gaat toch lekker hard :lol: ), maar voor wie een 100mm vork voldoende is kan het een zeer comfortabele fiets zijn, maar één die tegelijk ook vooruit wil. De opbouw speelt uiteraard een belangrijke rol daarbij. De RDO is mijn favoriete do-it-all bike, heeft al wel wat meegemaakt (typte hij al mijmerend...).
Geometrie scheelt niet heel veel van de eerste EMD's denk ik, was ook een topfiets, heb ik verkocht helaas...
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Die RDO is ook een topper!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Plaats reactie