Los frame vs. Complete fiets

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Mooi ding!, maarre, is dat niet een beetje extreem voor op de UHR? :kiss: :bier:

:-q :-q
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja dat is hij maar daarom ook gekozen voor de ST (short travel). Ook rij ik zelden op de UHR :-D

120/130mm. Net leuk en misschien zet ik mijn 120mm vork er nog in om hem wat minder “enduro” te maken.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

maverick76 schreef: wo 25 maart 2020, 18:15 Ja dat is hij maar daarom ook gekozen voor de ST (short travel). Ook rij ik zelden op de UHR :-D

120/130mm. Net leuk en misschien zet ik mijn 120mm vork er nog in om hem wat minder “enduro” te maken.
Vette bak! En overjarig model, dus waarschijnlijk beperkte afschrijving als het toch weer gaat kriebelen :-q
Ik zou die 120mm vork gewoon verkopen (aan mij bijvoorbeeld) :bier: . Die 10 mm gaan het verschil niet maken. Behalve als die andere vork ook fijner is dan de fox in deze fiets.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Goed kleurtje ook, mooie bike en puike keuze al is hij wel echt mainstream

ik zou de vork lekker zo laten, 10mm statisch zonder sag zegt niet zoveel, zou je het zelfs ook maar zien? Ik speel liever met de sag, rebound, compressie en progressie en voel de actieve ride height en dan het gedrag op de trail krijgen wat je wilt.

Of die andere vork moet een beter af te stellen model zijn.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja hij is wel mainstream al zie je hem toch nog vrij weinig. Kleur is wel aardig ja, het is een blauwe transparante lak waardoor je het carbon nog kan zien.

Die andere is een Fit 4 Elite die een dikke 250 gram lichter is. De huidige vork is een Rhythm, goedkope troep :lol: .

Het is bekend dat die Stumpjumpers ook in carbon niet heel licht zijn dus een beetje gewichtbesparing is wel de moeite.

Op de (complete) wielen heb ik nu al 650 gram gram bespaart en de vork zou dus nog 250 gram zijn. Bijna een kilo is wel fijn.

Je kan je afvragen of gewicht belangrijk is maar het maakt een fiets wel speelser en levendiger.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Mooi man, de reïncarnatie van de FSR waar die ik bijna 10 jaar terug met je ruilde.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja misschien heeft dat altijd blijven knagen. Ik had toen ineens die “bikepark drang” die er toen ook niet van kwam.

Maar die FSR was wel fijn, jij hebt hem ook nog lang gereden, toch?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ja was een fijne, zeker 3 jaar gehad.
Als je deze nieuwe nu over een jaar ruilt met mijn Nomad is de cirkel weer rond :)
Dit lijkt mij de ideale bike voor jouw gebruik, hopelijk bevalt ie beter dan de 5010.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ongelooflijk dat je toch nog wat gevonden hebt! Ik had er een hard hoofd in....is het een ”no-brainer"?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja ik had er ook een hard hoofd in. Ik twijfelde toch een beetje aan een full sus dus ook moeilijk om dan 2500 frame only of 3500 aan een fiets uit te geven om te kijken of het bevalt.

Maar met deze scherpe prijs was het een mooi compromis. En natuurlijk de “gewilde” veerweg zonder XC hart te vinden is ook lastig.

Dus, we gaan het zien wat dit beesje brengt.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Gefeliciteerd, en goes dat je in je laatste 3 zinnen al met mogelijk excuus aangeeft dat hij zomaar weer op korte termijn vervangen kan worden ;-)

Geniet ervan, vork overzetten is een idee.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja, ik ken mezelf een beetje :D .

Maarrrr....net een rondje gefietst en na wat tinkering met de vering voelt hij wel heel erg goed! Dus de hoop is er zeker!

Oude vork zit er al in en voelt goed!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

suravida schreef: wo 25 maart 2020, 16:18 Mooi! Wat is het geworden?



En je hebt gelijk TSTM, 3.8, maar was wel een maat kleiner dan mijn frame: https://www.mtb-news.de/forum/t/steel-i ... 1/page-407

Verder ben ik wel benieuwd naar jouw bron voor Marino > On One, ik ken alleen een verhaal van Brant over een bevriende Aziaat die Sick frames had liggen. (Check het Sick topic op Pinkbike)
Ik zou het echt niet meer weten.
Ik was nieuwsgierig naar de Hello Dave die OO had aangekondigd.
Veel info op diverse fora gelezen, foto's gezien enz.
De dropouts vd eerste Hello Daves (zeer beperkt aantal) was zoals Marino ze gebruikt.
De dropouts vd nieuwe serie zijn zoals alle andere nieuwe Stalen On Ones.
Dus van Brant zn Aziatische vriend.
Die heeft zich stil gehouden, Marino heeft met zn Sick frames lopen leuren, nadat hij geen geld kreeg. Er zaten ook FS frames bij.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

maverick76 schreef: wo 25 maart 2020, 17:33 Deze, overjarig model (2019) Specialized Stumpjumper ST carbon comp. Eigen wielset zit er net in en binnenkort de GX even overzetten.

Afbeelding
Ziet er goed uit.
Nu maar hopen dat deze wel bevalt...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ad58 schreef: wo 25 maart 2020, 20:42 ....is het een ”no-brainer"?
I see what you did there 8)


:lol: :lol:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie