Door de bomen het bos niet meer zien...

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Ook ik reed eerst hardtail en had altijd last van rug na 45 minuten rijden. En merkte dat ik vaak uit zadel ging om klappen op te vangen, wat dan weer vermoeiden is en onrustig qua fietsen.
Nu al enige tijd fully en ga nooit meer terug. Nooit meer last. En pak nu elke hobbel om te springen/spelen. Fully is speelser en daagt me meer uit.
Dus die Canyon is zeker een goede optie.
Of een 2e hands is vast ook te vinden op MP
Mtb1988
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 327
Lid geworden op: ma 16 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Assen
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 26 januari 2020, 20:07 Zal aan mij liggen, maar ik kan weinig avontururlijks ontdekken aan de keuze voor een Specialized.
Zo'n beetje hetzelfde als de keuze voor een Golf als gedurfd betitelen.

Verder niets mis mee. (behalve dat ik net op mtbr een chizel voorbij zag komen met een gescheurde zitbuis)
Bedoelde ook niet op die manier avonturiers.

Punt was gewoon dat bijna iedereen die op zoek is naar hun eerste mtb (de avonturiers) de fietsen van 1200-1500 euro prima weten te vinden bij eigenlijk alle merken en dat de Chisel af en toe langs komt.
En het is jammer dat mensen deze optie niet mee overwegen. (dit heeft wss iets te maken met Specialize zn marketing / merk imago)

Maar denk dat daar al genoeg over gezegd is.

Tja gescheurde zitbuis op een Chisel, als ik alle merken met gescheurde of gebroken frames moet overslaan dan blijft er weinig keus over.

Dit forum staat vol met topics over garantie gevallen / gescheurde frames etc :D
https://kvscycling.com/ - mijn fiets blog!
https://www.instagram.com/kvs.cycling/ - Instagram van KVS Cycling
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mtb1988 schreef: wo 29 januari 2020, 05:59
ThaSingleTrackMastah schreef: zo 26 januari 2020, 20:07 Zal aan mij liggen, maar ik kan weinig avontururlijks ontdekken aan de keuze voor een Specialized.
Zo'n beetje hetzelfde als de keuze voor een Golf als gedurfd betitelen.

Verder niets mis mee. (behalve dat ik net op mtbr een chizel voorbij zag komen met een gescheurde zitbuis)
Bedoelde ook niet op die manier avonturiers.

Punt was gewoon dat bijna iedereen die op zoek is naar hun eerste mtb (de avonturiers) de fietsen van 1200-1500 euro prima weten te vinden bij eigenlijk alle merken en dat de Chisel af en toe langs komt.
En het is jammer dat mensen deze optie niet mee overwegen. (dit heeft wss iets te maken met Specialize zn marketing / merk imago)

Maar denk dat daar al genoeg over gezegd is.

Tja gescheurde zitbuis op een Chisel, als ik alle merken met gescheurde of gebroken frames moet overslaan dan blijft er weinig keus over.

Dit forum staat vol met topics over garantie gevallen / gescheurde frames etc :D
Je hebt wel een punt, en Canyon & Co zijn ook geen avontuurlijke keuzes.
Het Chisel scheurtje was gemeen, onder de zadelpenklem, ontstaan door een te ruim frame en dan de klem toch vaster zetten om zakken te voorkomen.
S. trok zich terug omdat hij 2e eigenaar was. (Tja, dan wordt het wel ineens avontuurlijk)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
TheBaCo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 12 januari 2020, 21:14

Van de week toch even een korte proefrit gemaakt op een fully.
Ik raak er steeds meer van overtuigd dat dat is waar ik naar moet kijken.
Zeker ook met het oog op wat tripjes richting Winterberg en later wellicht Malmedy

Heb een beetje rond liggen struinen...

YT Jeffsy 29 AL Base https://www.yt-industries.com/en/detail ... ticle/2123
Canyon Spectral AL 5.0 https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... enfarbe=RD

Even gereden op een Trek Fuel EX 5
https://www.trekbikes.com/us/en_US/bike ... grey_black

Tips? aanbevelingen? 27,5 of 29?
Goeie deals...?! ;-)

Thanks again!
TheBaCo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 12 januari 2020, 21:14

Vandaag heeeeeel leuk nieuw speelgoed gekocht... :-D
Na wat testritten hier en daar, de twijfel tussen HT of FS...
Een mid-fat Trek Full Stache 8 uit 2019 gekocht.
Lekker eigewijs anders... :wink:
(wel nog met een setje smallere bandjes voor wat minder tractor gevoel...)

Morgen XT M8120 pedaaltjes erop en fietsen! :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Lachuh :-q

Leuke keuze, veel plezier er mee!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
tjitm
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: za 28 april 2012, 23:21

Gaaf ding! Gefeliciteerd!

Let wel op met welke bandjes je wilt gaan aanschaffen. Je velgen hebben een interne breedte van 36 mm, ik zou het houden bij bandjes met een breedte van 2.4-2.6 inch.
Plaats reactie