Maat m of m/lTrek procaliber 9.6 2020

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
gaisdergerman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 610
Lid geworden op: ma 4 augustus 2008, 13:46
Mijn mountainbike: Stevens manic

Hallo,

Mijn vriendin wil graag een nieuwe mtb en de trek pro caliber lijkt mij een mooie fiets voor haar. Momenteel rijdt ze op een Bulls van inmiddels weer 16 jaar oud, tijd voor wat nieuws dus.

Nu twijfel ik een beetje welke maat het beste bij haar past, maat m of m/l. Als ik de geometrie bekijk dan zitten deze twee maten erg dicht bij elkaar.

https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... 6/p/29524/

Trek zelf geeft aan dat:
- maat M geschikt is voor een lichaamslengte van 1.61 tot 1.71
- maat M/L geschikt is voor een lichaamslengte van 1.70 tot 1.78


Mijn vriendin is 1.75 lang
bbl van 84 cm
zadelhoogte hart van trapas tot bovenkant zadel is 74cm

Verder heeft ze normale afmetingen voor een vrouw. Wat denken jullie dat de beste maat gaat zijn m of m/L?
Ride like a maniac on a manic!
Gebruikersavatar
slapbandje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 991
Lid geworden op: vr 15 augustus 2014, 18:22
Mijn mountainbike: Te veel

Hier is maar 1 juist advies voor;

Naar een Trek dealer en proefzitten en rijden. Elk lichaam is weer anders met verhoudingen tussen boven- en onderlichaam dus echt gaan zitten op de fiets en uitproberen.
Geld moet rollen. Bij voorkeur op noppenbanden.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ze zit wel vrij hoog voor haar lengte. Dat zou kunnen betekenen dat ze een korter bovenlichaam heeft. En dan zou M iets beter vallen.

Maar de zitbuishoek is vrij vlak, je kunt dus iets schuiven met het zadel. Je hebt dan bij M/L wat meer ruimte om te spelen. Ik zou naar M/L neigen zo op papier, maar het is inderdaad typisch een geval van 'beter even proef zitten'... .

Succes :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie