OllyNL schreef: ↑vr 17 april 2020, 20:42
Maar 15 juni voordat ik 'm heb. En eventueel nog later. Dat is insane..
Tja, dan moet je gewoon een fiets in de winkel kopen... . Of een niet te personaliseren Canyon. En hopen dat de computer daar niet crasht... .
Het wachten maakt het spannend! Op het moment dat je 'm hebt begin je al weer aan nieuwe onderdelen te denken. Dus tot die tijd is het ook nog goedkoper
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Propain duurt idd erg lang! Had mijn bike besteld in oktober en toen al 6 weken wachttijd.
Voor service stukken zijn ze een stuk sneller. Had een derailleurhanger nodig en die was in 2 dagen opgestuurd. Toen ik hem zelf kapot had gedraaid kreeg ik gratis een nieuwe thuis. Telefonisch en per mail prima bereikbaar. Dat geld ook voor canyon trouwens. Hiervoor had ik een 140mm Spectral, meer allround dan de Propain.
Zelf heb ik er voor gekozen om naast de Propain een LTHT erbij te kopen voor de wintermaanden en lokale rondjes die goedkoper en makkelijker is in onderhoud.
Beste tip is nog wel don't race what you can't replace. Bij deze fietsen krijg je namelijk een hele goede deal op componenten maar wanneer je het "snel" moet vervangen betaal je wel de normale prijs.
Joepie de schreef: ↑vr 17 april 2020, 23:03
Je TS is van 18 oktober 2018.
Na een half jaartje wikken en wegen kan er toch wel een paar weken levertijd bij
Paar weken zeker, dik 2 maanden? Twijfel.. Ze hebben na start productie nog 5 dagen nodig, en dan nog minimaal 7 tot 15 dagen voor bezorgen. Seriously long time.
Timo schreef: ↑do 16 april 2020, 21:14
Tubeless band op de Mk3 velg heb je er zo op liggen. De latex haal ik er uit met een dosseerspuit en gebruik ik gewoon opnieuw. Met de schwalbe tyre booster is hij ook binnen 20 seconden opgepompt. Ik sluit de latex dan via het ventiel naar binnen. Klusje van circa 10 minuten per band.
Goede tip, thanks. Ik ben technisch niet zover dat ik veel zelf kan, maar wil wel leren en dit lijkt te doen dan ja.
Dan is het dus een kwestie van alleen zwaardere voorband erop voor bikepark en andere shit. Opzich prima. Thx.
Damn, dat is wel een klap geld erbij weer.. Ben ik gek/is het zonde om gewoon op die haDa en Magic Mary te rijden hier in NL?
Andere optie, 1 wiel/band erbij ipv 2? Dus in NL voorop hans dampf en achter (zelfde velg?) een licht bandje. En dan als ik naar het buitenland ga, gaat de hans dampf naar achteren, en dan voor Magic Mary.
Die flow mk3 velgen die ik erbij heb besteld zijn deze volgensmij:
Ziet er heel gaaf uit! Rete duur ook wel hahaha. Portemonnee is echt even leeg. Budget is max 75 eu oid. Liefst oranje btw haha
Nu dus 50gbp in het oranje met stalen asjes en pinnen. Ik heb de mijne gekocht in een sale, dat scheelde een berg, maar daar ga je niet op wachten denk ik
Kabookie schreef: ↑vr 17 april 2020, 20:53
Dan koop je toch iets anders? Genoeg keuze in dit segment, zoiets ofzo?
Een Jeffsy is natuurlijk ook meer dan prima. Die 10mm meer of minder zegt niet zoveel. Het gevoel van de ene fiets kan heel anders zijn dan de andere. Ook doen banden heel erg veel. Wil je met 1 fiets in NL en erbuiten rijden dan zul je moeten wisselen.. Of je trapt je verloren om je maatjes in NL bij te houden, of ze staan steeds te wachten op je lekke banden als het echt leuk wordt.
Jeffsy zou m'n enige andere alternatief zijn. Mja 150mm achter wel erg veel voor NL. En die propain is gewoon wel echt heel dik. Ik moet maar gewoon geduld hebben vrees ik. For now a one quiver bike. Ooit een snelle xc en een dikke enduro ernaast. Nu nog niet.
Laatst gewijzigd door OllyNL op za 18 april 2020, 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
OllyNL schreef: ↑vr 17 april 2020, 20:42
Maar 15 juni voordat ik 'm heb. En eventueel nog later. Dat is insane..
Tja, dan moet je gewoon een fiets in de winkel kopen... . Of een niet te personaliseren Canyon. En hopen dat de computer daar niet crasht... .
Het wachten maakt het spannend! Op het moment dat je 'm hebt begin je al weer aan nieuwe onderdelen te denken. Dus tot die tijd is het ook nog goedkoper
Ja, helemaal eens... Ik schrok gewoon een beetje van de in productie datum van begin 2e week juni. Damn long time. Maar goed. Ik denk dat deze mtb de moeite waard is om op te wachten.
Timo schreef: ↑vr 17 april 2020, 21:15
Propain duurt idd erg lang! Had mijn bike besteld in oktober en toen al 6 weken wachttijd.
Voor service stukken zijn ze een stuk sneller. Had een derailleurhanger nodig en die was in 2 dagen opgestuurd. Toen ik hem zelf kapot had gedraaid kreeg ik gratis een nieuwe thuis. Telefonisch en per mail prima bereikbaar. Dat geld ook voor canyon trouwens. Hiervoor had ik een 140mm Spectral, meer allround dan de Propain.
Zelf heb ik er voor gekozen om naast de Propain een LTHT erbij te kopen voor de wintermaanden en lokale rondjes die goedkoper en makkelijker is in onderhoud.
Beste tip is nog wel don't race what you can't replace. Bij deze fietsen krijg je namelijk een hele goede deal op componenten maar wanneer je het "snel" moet vervangen betaal je wel de normale prijs.
6 weken had ik rekening mee gehouden ja. Maar ik vrees dat dit naar de 9 weken gaat. The bike better be worth it haha.
Goed om te horen dat ze wel pico bello service verlenen. Thx.
En ja, mooi gezegde, don't race what you can't replace haha. Ik heb weer dik 2 maanden om te sparen haha
cheeta schreef: ↑za 18 april 2020, 00:11
Wil je dan hetzelfde karkas rijden voor Bikepark, Alpen, ... en een rondje Schoorl?
Die mk3 flow rim ja. Is dat stupid?
Edit : Ik hoef niet de gekste double black dingen te doen in het bikepark. (maar wel leuk) :p
Die Flow is de velg, het karkas is van de band, de 'stof' waarop het rubber zit. Bij DH-banden is dat wat grover, stugger, steviger, tegen doorslaan. RIjdt voor geen meter in NL. Gaat trouwens ook meestal samen met het zachtste rubber, helemaal niet vooruit te krijgen.
Maar met enduro-georiënteerde HaDa kun je best aardig in Winterberg naar beneden komen. Alleen voor de rockgarden een beetje meer lucht er in.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Edit : Ik hoef niet de gekste double black dingen te doen in het bikepark. (maar wel leuk) :p
Die Flow is de velg, het karkas is van de band, de 'stof' waarop het rubber zit. Bij DH-banden is dat wat grover, stugger, steviger, tegen doorslaan. RIjdt voor geen meter in NL. Gaat trouwens ook meestal samen met het zachtste rubber, helemaal niet vooruit te krijgen.
Maar met enduro-georiënteerde HaDa kun je best aardig in Winterberg naar beneden komen. Alleen voor de rockgarden een beetje meer lucht er in.