Helemaal verslaafd aan bikeparks zoalswinterberg etc, dus een do it all voor de Alpen, bikeparks, maar ook schoorl etc?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Avandea
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 30 maart 2020, 09:50

Avandea schreef: wo 15 juli 2020, 14:46Is er van witten ook een gpx bestand dat alle mooie stukken aan elkaar gelust zijn en je een mooie route hebt?
Ja.
[/quote]

Zou je deze willen delen met mij? zou het zeer op prijs stellen we gaan er het weekend naar toe dan✌🏻

Gr
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Timo schreef: wo 15 juli 2020, 10:38
OllyNL schreef: di 14 juli 2020, 22:33

Ik overweeg dit weekend Witten te doen. Heb je een goeie tip voor verblijf voor één nacht waar we de fietsen ook veilig kwijt kunnen?

En iemand een antwoord op mijn post hiervoor? Lastig te zeggen wellicht.
Ik rijd altijd op en neer (2 uurtjes enkele reis) maar volgens mij is er genoeg te vinden voor een nachtje.
Misschien is dat ook wel prima ja. Thx. Hij is de bewegwijzering op de trail? Ik heb geen GPS computertje voor op de fiets.
Laatst gewijzigd door OllyNL op wo 15 juli 2020, 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

cheeta schreef: wo 15 juli 2020, 15:36
OllyNL schreef: wo 15 juli 2020, 10:032) 25% ongeveer. En dat is het nu ook.
3) Dat zou ik even moeten testen, maar ik vermoed rond de 70/80%.
Klinkt niet alsof de veerconstante te laag is c.q. je meer ramp-up nodig heeft...

Avandea schreef: wo 15 juli 2020, 14:46Is er van witten ook een gpx bestand dat alle mooie stukken aan elkaar gelust zijn en je een mooie route hebt?
Ja.
Ok, thx. Ik laat het voor nu even zitten dan. :-q
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

OllyNL schreef: wo 15 juli 2020, 16:56
Timo schreef: wo 15 juli 2020, 10:38

Ik rijd altijd op en neer (2 uurtjes enkele reis) maar volgens mij is er genoeg te vinden voor een nachtje.
Misschien is dat ook wel prima ja. Thx. Hij is de bewegwijzering op de trail? Ik heb geen GPS computertje voor op de fiets.
Er is geen bewegwijzering dus een Gpx of iemand die de weg weet is wel een must.
Officieel mag je daar dan ook niet biken. Gpx kan je vinden op trailforks of strava ;)
Avandea
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 30 maart 2020, 09:50

Misschien een linkje van de gpx ik krijg op trailforks alleen maar korte stukjes zou graag een route hebben met al die stukjes erin

Gr
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Timo schreef: do 16 juli 2020, 18:18
OllyNL schreef: wo 15 juli 2020, 16:56

Misschien is dat ook wel prima ja. Thx. Hij is de bewegwijzering op de trail? Ik heb geen GPS computertje voor op de fiets.
Er is geen bewegwijzering dus een Gpx of iemand die de weg weet is wel een must.
Officieel mag je daar dan ook niet biken. Gpx kan je vinden op trailforks of strava ;)
Ah heel fijn, we zijn nu onderweg en we kennen het niet, en hebben geen GPS computertje :p

Oh well. Wellicht enigzins uit te komen met trail forks.

Edit: Of is er een goede app voor de telefoon waar ik een gpx bestand kan inladen?
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Met gpx viewer lijkt het te kunnen op te navigeren met de telefoon. Heeft iemand een gpx bestand? Grazi mille
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het grappige was dus dat in Aachen ik evenveel (volledige veerweg) gebruikte als in Amerongen. Ik voel geen bottom out oid. Maar hij staat wel wat hard tov de voorkant.
Misschien zakt het rubber ringetje naar beneden en heeft het dus niets met de daadwerkelijk gebruikte veerweg te maken ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

ThaSingleTrackMastah schreef: za 18 juli 2020, 12:18
Het grappige was dus dat in Aachen ik evenveel (volledige veerweg) gebruikte als in Amerongen. Ik voel geen bottom out oid. Maar hij staat wel wat hard tov de voorkant.
Misschien zakt het rubber ringetje naar beneden en heeft het dus niets met de daadwerkelijk gebruikte veerweg te maken ?
Dat zou ook nog kunnen ja :tong
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Nou vandaag dus Witten gereden. Wat een gave trails hier zeg, man man man.

Het was wel behoorlijk zoeken met alleen trailforks, maar het ging uiteindelijk wel. Een hoop zwarte trails gereden, die echt subliem waren. 50to01 is echt mega dik. 3x gereden. Het elke keer weer terug omhoog fietsen is hier alleen wel erg pittig. Lange steile klimmen. De meeste locals die langs fietsten op E-Bikes zeiden respect guys Hahah. Ik begrijp de Ebike wel als je in z'n gebied woont. We waren veel sneller kapot, dan dat we wilden stoppen eigenlijk. Maar goed, is ook een kwestie van conditie opbouwen natuurlijk.

Anyways, top trails, thx voor de tip, snel weer. :winkie: :-q
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Heren, even een korte update en vraag. Nog steeds onwijs blij met de Hugene. Wat een apparaat. Enige min puntje tot nu toe, m'n crank die kraakt af en toe (na modderige condities) bij het aanzetten. Ik denk even uit elkaar halen en smeren.
Voor de rest uitermate tevreden. Ik kan alles met deze fiets. Ik spring de enduro jongens overal achteraan, best mooi.

Nu mijn vraag, voor NL rijden heb ik toch een andere wielset nodig denk ik. (althans, iig lichtere en snellere banden) Wat te doen? Volledig andere wielset dan voor NL? En alleen voor het buitenland dan deze wielset en banden erop zetten? (2x hans dampf met flow mk3)

Ik merk dat ik met die dikke noppen Etc toch veel rolweerstand heb. Snellere xc banden voor Nijmegen en Utrecht toch beter denk ik. Wat zijn jullie gedachten hierbij? En zijn er aanraders?

Bvd.
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Zoals ik al op 22 mei schreef:
TenZNL schreef: vr 22 mei 2020, 09:33 Oh ja, en met een paar XC-bandjes wordt het gewoon een snelle fiets hier in NL. €80,- very well spend :wink:
Met een extra wielset kan het nog lichter maar ik kan niet in jouw knip kijken.:wink:
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

@OllyNL Vooral de achterband maakt veel verschil. Gewoon achter een band met iets lager profiel en een hardere compound monteren. Ik heb een Der Baron Projekt 2.4 in de zachte compound voor en dat rijdt heerlijk op Schoorl en UHR. Ondanks dat dat ding qua noppen meer op een motorband lijkt dan een fietsband. Het verschil tussen een band van 900 of 700 gram merk ik vooral aan dat die lichte banden als achterband niet tegen zoveel veerweg lijken kunnen en het karkas vrij snel bezwijkt.
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

TenZNL schreef: zo 15 november 2020, 12:36 Zoals ik al op 22 mei schreef:
TenZNL schreef: vr 22 mei 2020, 09:33 Oh ja, en met een paar XC-bandjes wordt het gewoon een snelle fiets hier in NL. €80,- very well spend :wink:
Met een extra wielset kan het nog lichter maar ik kan niet in jouw knip kijken.:wink:
Haha ja sorry, dat dus idd. Maar ik rij tubeless, en banden wisselen is dan wel irritant.. Ik ben ook niet het meest handig zeg maar. (but improving)

Welke wielset raad je aan? Qua banden dacht ik aan maxis ikon. Eventueel mag het carbon zijn, maar dan ga je minimaal richting 1000 eu lijkt het voor een setje.
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Oli4k schreef: zo 15 november 2020, 13:07 @OllyNL Vooral de achterband maakt veel verschil. Gewoon achter een band met iets lager profiel en een hardere compound monteren. Ik heb een Der Baron Projekt 2.4 in de zachte compound voor en dat rijdt heerlijk op Schoorl en UHR. Ondanks dat dat ding qua noppen meer op een motorband lijkt dan een fietsband. Het verschil tussen een band van 900 of 700 gram merk ik vooral aan dat die lichte banden als achterband niet tegen zoveel veerweg lijken kunnen en het karkas vrij snel bezwijkt.
Goeie info, thanks.

Alleen achter zou ook kunnen, maar dan moet ik toch weer met dat rubber in de weer (tubeless) en dan denk ik makkelijker om een 2e setje te hebben liggen die ik kan wisselen. Ik ga namelijk best vaak naar Duitsland om te fietsen, en dan wil ik wel m'n hans dampf eronder hebben. (huidige set, voor en achter)

Voor NL carbon xc wielen wellicht leuk, maar rete duur. Gewoon simpele en dan snelle xc banden (ikon bijv) ga ik denk ik al veel verschil van merken. (hoop ik)

Thx
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Plaats reactie