Helemaal verslaafd aan bikeparks zoalswinterberg etc, dus een do it all voor de Alpen, bikeparks, maar ook schoorl etc?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik denk dat het Aachenerwald uberhaupt een van de eerste plekken is die je tegenkomt, als je start vanuit centraal Nl, waar een beetje meer veerweg echt tot zijn recht komt... eindelijk wortels en dropjes waar wat op te veren valt :winkie: ! En dan is alles tot 130-140mm al genoeg. Enduro's? In het bikeparkje misschien, maar in het bos? Daar laat nagenoeg alles zich wel rijden met wat techniek. Meer veerweg kan een gebrek daaraan wat opvangen natuurlijk.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

cheeta schreef: za 27 juni 2020, 16:24
OllyNL schreef: za 27 juni 2020, 11:36Maten van mij zaten op dikke enduro bakken, en konden niet begrijpen hoe ik alle sprongen en hug to flats deed met de Propain, en ze nog bijhield ook.
Da's toch niet zo moeilijk te begrijpen? Aachen is nergens echt moeilijk of ruig genoeg om het voordeel van een enduro uit te spelen. Zelfs met een hardtail word je niet compleet weggereden...
Die zwarte run is toch aardig heftig mijn inziens, maar het kan natuurlijk altijd gekker. Voor mij presteert ie iig ver boven verwachting :)
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

aurelius schreef: za 27 juni 2020, 16:35 Ik denk dat het Aachenerwald uberhaupt een van de eerste plekken is die je tegenkomt, als je start vanuit centraal Nl, waar een beetje meer veerweg echt tot zijn recht komt... eindelijk wortels en dropjes waar wat op te veren valt :winkie: ! En dan is alles tot 130-140mm al genoeg. Enduro's? In het bikeparkje misschien, maar in het bos? Daar laat nagenoeg alles zich wel rijden met wat techniek. Meer veerweg kan een gebrek daaraan wat opvangen natuurlijk.
Ook waar inderdaad. Ik was blown away in ieder geval. Over een paar weken waarschijnlijk naar Tsjechië, schijnt fantastisch te zijn om te fietsen, en ook nog eens mooi.
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Ziet er top uit! Mooie fiets en gebruikt waar ie voor bedoelt is!
Als je Aachen leuk vindt moet je ook eens naar Witten toe.. Net wat steiler op de klimmen en afdalingen en nog wat meer technische drops en switchbacks :-q
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Timo schreef: ma 29 juni 2020, 12:02 Ziet er top uit! Mooie fiets en gebruikt waar ie voor bedoelt is!
Als je Aachen leuk vindt moet je ook eens naar Witten toe.. Net wat steiler op de klimmen en afdalingen en nog wat meer technische drops en switchbacks :-q
Thanks! :)

Ik ga Witten zeker checken, klinkt goed. Dank 8)
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Toch de oranje decals (letters) erop geplakt, ik vind het top. Lekker contrast :D

Afbeelding
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Komt aardig overeen met je Addix-logo`s :winkie:
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

TenZNL schreef: vr 10 juli 2020, 22:48 Komt aardig overeen met je Addix-logo`s :winkie:
:lol:
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Ik heb af en toe een kraakje in m'n crank. Na schoonmaken is het weg. Niet goed genoeg ingevet wellicht? Maar even uit elkaar halen na dit seizoen en opnieuw smeren. Ik moet daar carbon smeer voor hebben?

Andwere vraag. Mm achterdemper gaat zelfs op 250 bar tm 95/100% vol in de veerweg. (80kg) Of het nou Aachen of de UHR is. Moet ik dan toch een ringetje erbij douwen? Als er al bottom out is, voel ik ze niet. (dus geen last van, misschien wel mooi zelfs full in de travel) Het valt alleen wel op aan het elastiekje te zien. Wat zeggen jullie?

Zaterdag maar even Witten checken. Even kijken hoe dat is na Aachen. :)
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Timo schreef: ma 29 juni 2020, 12:02 Ziet er top uit! Mooie fiets en gebruikt waar ie voor bedoelt is!
Als je Aachen leuk vindt moet je ook eens naar Witten toe.. Net wat steiler op de klimmen en afdalingen en nog wat meer technische drops en switchbacks :-q
Ik overweeg dit weekend Witten te doen. Heb je een goeie tip voor verblijf voor één nacht waar we de fietsen ook veilig kwijt kunnen?

En iemand een antwoord op mijn post hiervoor? Lastig te zeggen wellicht.
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

OllyNL schreef: ma 13 juli 2020, 22:23Andwere vraag. Mm achterdemper gaat zelfs op 250 bar tm 95/100% vol in de veerweg. (80kg) Of het nou Aachen of de UHR is. Moet ik dan toch een ringetje erbij douwen? Als er al bottom out is, voel ik ze niet. (dus geen last van, misschien wel mooi zelfs full in de travel) Het valt alleen wel op aan het elastiekje te zien. Wat zeggen jullie?
1) Ik denk dat je 250 psi bedoelt...
2) Met hoeveel sag rijdt je normaal gesproken?
3) Als je normaal gesproken de vering volledig probeert te compressen op een parking tot hoeveel procent kom je dan? (met de compressie open).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

cheeta schreef: di 14 juli 2020, 22:58
OllyNL schreef: ma 13 juli 2020, 22:23Andwere vraag. Mm achterdemper gaat zelfs op 250 bar tm 95/100% vol in de veerweg. (80kg) Of het nou Aachen of de UHR is. Moet ik dan toch een ringetje erbij douwen? Als er al bottom out is, voel ik ze niet. (dus geen last van, misschien wel mooi zelfs full in de travel) Het valt alleen wel op aan het elastiekje te zien. Wat zeggen jullie?
1) Ik denk dat je 250 psi bedoelt...
2) Met hoeveel sag rijdt je normaal gesproken?
3) Als je normaal gesproken de vering volledig probeert te compressen op een parking tot hoeveel procent kom je dan? (met de compressie open).
1) Ik bedoel uiteraard psi, excuzi.
2) 25% ongeveer. En dat is het nu ook.
3) Dat zou ik even moeten testen, maar ik vermoed rond de 70/80%.

Het grappige was dus dat in Aachen ik evenveel (volledige veerweg) gebruikte als in Amerongen. Ik voel geen bottom out oid. Maar hij staat wel wat hard tov de voorkant.
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

OllyNL schreef: di 14 juli 2020, 22:33
Timo schreef: ma 29 juni 2020, 12:02 Ziet er top uit! Mooie fiets en gebruikt waar ie voor bedoelt is!
Als je Aachen leuk vindt moet je ook eens naar Witten toe.. Net wat steiler op de klimmen en afdalingen en nog wat meer technische drops en switchbacks :-q
Ik overweeg dit weekend Witten te doen. Heb je een goeie tip voor verblijf voor één nacht waar we de fietsen ook veilig kwijt kunnen?

En iemand een antwoord op mijn post hiervoor? Lastig te zeggen wellicht.
Ik rijd altijd op en neer (2 uurtjes enkele reis) maar volgens mij is er genoeg te vinden voor een nachtje.
Avandea
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: ma 30 maart 2020, 09:50

Is er van witten ook een gpx bestand dat alle mooie stukken aan elkaar gelust zijn en je een mooie route hebt?

Ik krijg nu alleen losse stukjes gevonden als gpx
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

OllyNL schreef: wo 15 juli 2020, 10:032) 25% ongeveer. En dat is het nu ook.
3) Dat zou ik even moeten testen, maar ik vermoed rond de 70/80%.
Klinkt niet alsof de veerconstante te laag is c.q. je meer ramp-up nodig heeft...

Avandea schreef: wo 15 juli 2020, 14:46Is er van witten ook een gpx bestand dat alle mooie stukken aan elkaar gelust zijn en je een mooie route hebt?
Ja.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie