Helemaal verslaafd aan bikeparks zoalswinterberg etc, dus een do it all voor de Alpen, bikeparks, maar ook schoorl etc?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

nielsvk schreef: zo 27 oktober 2019, 01:17
Lars TB schreef: za 26 oktober 2019, 21:43 Ik zeg nee tegen de SC vanwege 2 reden: maatvoering en geometrie. Niet vanwege de kwaliteit. Of een gebrek daar aan.
Dat was voorheen inderdaad een punt bij SC maar van de huidige modellen zijn de geometrie en maatvoering in lijn met veel andere merken. B.v. de nieuwe Hightower is vergelijkbaar met de Ripmo, waarbij de HT ook in XXL leverbaar is en de Ripmo niet.
Hier ging het om het vorige model.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Met een 67 graden balhoofd kom je prima omlaag toch? In het tijdschrift fiets stond laatst een verslag van iemand die op een 2018 Hightower de megavalange had gedaan.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nee natuurlijk kom je daarmee niet omlaag, wat denk je zelf.....



:wink:
De beste mtb is diegene in je schuur/garage. Gecombineerd met de skills van de rijder kun je overal naar beneden.
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

nielsvk schreef: zo 27 oktober 2019, 01:17
Lars TB schreef: za 26 oktober 2019, 21:43 Ik zeg nee tegen de SC vanwege 2 reden: maatvoering en geometrie. Niet vanwege de kwaliteit. Of een gebrek daar aan.
Dat was voorheen inderdaad een punt bij SC maar van de huidige modellen zijn de geometrie en maatvoering in lijn met veel andere merken. B.v. de nieuwe Hightower is vergelijkbaar met de Ripmo, waarbij de HT ook in XXL leverbaar is en de Ripmo niet.
Alleen is z'n nieuwe HT niet te krijgen voor 3k neem ik aan? (ripmo is dan nx, 800 eu meer slx)

Is nx prima op z'n ripmo? Of de upgrade waard voor slx?

Edit: HT is te krijgen met nx voor 3800. Mja dan is voor 3800 de ripmo af in slx een betere fiets en deal toch?
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

OllyNL schreef: zo 27 oktober 2019, 16:23 Alleen is z'n nieuwe HT niet te krijgen voor 3k neem ik aan? (ripmo is dan nx, 800 eu meer slx)

Is nx prima op z'n ripmo? Of de upgrade waard voor slx?

Edit: HT is te krijgen met nx voor 3800. Mja dan is voor 3800 de ripmo af in slx een betere fiets en deal toch?
Als het er om gaat de beste deal te vinden moet je met dit budget om te beginnen niet bij boutiquemerken als SC en Ibis zijn. Maar als je deze twee vergelijkt vind ik dat ze bij Ibis het budget iets beter verdeeld hebben, met name qua vork & achterdemper. Met het Ripmo AF frame en het DVO spul heb je een hele mooie basis. Drivetrain vind ik persoonlijk niet zo boeiend, schakelen doet het allemaal.

Als je echt zo'n type fiets wil, voor 3800 vind ik de Giant Reign 29 1 ook erg interessant en is waarschijnlijk veel makkelijker in Nederland te krijgen via een van de vele Giantdealers.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

38x10 schreef: zo 27 oktober 2019, 12:35 Met een 67 graden balhoofd kom je prima omlaag toch? In het tijdschrift fiets stond laatst een verslag van iemand die op een 2018 Hightower de megavalange had gedaan.
Je draait het nu om.

Het gaat om een fiets die in een bikepark ook goed tot zijn recht komt. En in het lijstje van TS is dan zo een SC een mindere keuze. Optimaliseren, daar hebben we het hier over.


Overigens, vroeger reed men die Megavalance op een 26".... :o
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

nielsvk schreef: zo 27 oktober 2019, 17:34
OllyNL schreef: zo 27 oktober 2019, 16:23 Alleen is z'n nieuwe HT niet te krijgen voor 3k neem ik aan? (ripmo is dan nx, 800 eu meer slx)

Is nx prima op z'n ripmo? Of de upgrade waard voor slx?

Edit: HT is te krijgen met nx voor 3800. Mja dan is voor 3800 de ripmo af in slx een betere fiets en deal toch?
Als het er om gaat de beste deal te vinden moet je met dit budget om te beginnen niet bij boutiquemerken als SC en Ibis zijn. Maar als je deze twee vergelijkt vind ik dat ze bij Ibis het budget iets beter verdeeld hebben, met name qua vork & achterdemper. Met het Ripmo AF frame en het DVO spul heb je een hele mooie basis. Drivetrain vind ik persoonlijk niet zo boeiend, schakelen doet het allemaal.

Als je echt zo'n type fiets wil, voor 3800 vind ik de Giant Reign 29 1 ook erg interessant en is waarschijnlijk veel makkelijker in Nederland te krijgen via een van de vele Giantdealers.
Dank voor je reactie. Ik snap wel wat je zegt ja. Toch trekt z'n boutique brand mij wel. Die ripmo af is net even anders en ook redelijk goede deal voor zover ik dat in kan schatten. De nx afmontage voor 3k is niet veel geld voor z'n fiets. (remmen zijn dan alleen wel wat minder geloof ik, maar goed genoeg wellicht.) slx schijnt ook wel scherp te zijn qua prijs, maar dan dus richting 3800 eu plus.

Verkrijgen lijkt wat lastiger ja, en dat is wel jammer maar komt vast alsnog goed.
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Lars TB schreef: zo 27 oktober 2019, 17:59 Je draait het nu om.

Het gaat om een fiets die in een bikepark ook goed tot zijn recht komt. En in het lijstje van TS is dan zo een SC een mindere keuze. Optimaliseren, daar hebben we het hier over.


Overigens, vroeger reed men die Megavalance op een 26".... :o
Maar is het optimaliseren voor het bikepark, of optimaal om zowel in het bikepark in de Alpen als in Nederland te kunnen fietsen? In het tweede geval is die Hightower best een aardige keuze toch? Hoeveel gewicht legt TS bij de verschillende toepassingen?
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

38x10 schreef: zo 27 oktober 2019, 18:33 Maar is het optimaliseren voor het bikepark, of optimaal om zowel in het bikepark in de Alpen als in Nederland te kunnen fietsen? In het tweede geval is die Hightower best een aardige keuze toch? Hoeveel gewicht legt TS bij de verschillende toepassingen?
Uit de voorgaande 11 pagina's is een aardige nadruk op bikepark naar voren gekomen... :wink:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lars TB schreef: zo 27 oktober 2019, 18:45
38x10 schreef: zo 27 oktober 2019, 18:33 Maar is het optimaliseren voor het bikepark, of optimaal om zowel in het bikepark in de Alpen als in Nederland te kunnen fietsen? In het tweede geval is die Hightower best een aardige keuze toch? Hoeveel gewicht legt TS bij de verschillende toepassingen?
Uit de voorgaande 11 pagina's is een aardige nadruk op bikepark naar voren gekomen... :wink:
Ik blijf wat dat betreft sceptisch.
TS komt uit omg Zandvoort (lees ik in 1 van zn eerdere posts), dus:
Zandvoort Winterberg 349km enkele reis
Zandvoort Malmedy 303km enkele reis
Zandvoort Hurtgenwald 291km enkele reis
Zandvoort LHR 361km enkele reis

Zanvoort Schoorl 53km
Zandvoort Spaarnwoude 17km

Dus alle voorkeuren en goede bedoelingen te spijt weten we allemaal waar de meeste rondjes gemaakt gaan worden :bier:

Dus alle kaarten zetten op een 100% bikeparkfiets lijkt mij nog steeds dom.
Maar wel goed voor de economie en de 2e hands markt :roll:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 27 oktober 2019, 20:04 Dus alle kaarten zetten op een 100% bikeparkfiets lijkt mij nog steeds dom.
Maar wel goed voor de economie en de 2e hands markt :roll:
Dat komt ronduit lullig over en je negeert het feit dat er dus stapels mensen rond rijden op een bike die op papier te dik is voor Nederland, maar waarop ze op 1 of andere manier toch lol op hebben. En laat die bikes het nu prima doen in een bikepark.

Maar dit hebben we dus al 11 pagina's lang besproken. Ik weet dat het zondagavond is en je je dus verveelt. Maar om deze discussie nu weer te voeren... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 27 oktober 2019, 20:04 Zandvoort LHR 361km enkele reis
Hemelsbreed is het 334 km van Zandvoort naar London Heathrow maar wat dat met bikeparks te maken heeft???? :bier:
Lars TB schreef: zo 27 oktober 2019, 20:16Ik weet dat het zondagavond is en je je dus verveelt.
Dus
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

De andere LHR, alwaar alleen MTBs af en toe (kortstondig) opstijgen...

Maar als je het echt serieus wilt:
1) veel van de genoemde plaatsen zijn an sich nog als een dagtrip of weekend te doen,
2) neem dan nog een lang weekend (Hemelvaart oid) in de Vogezen,
3) je 2 weken vakantie in de Alpen,
... en je zit aan >20 dagen bikepark op een jaar, exclusief Spaarnwoude.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Lars TB schreef: zo 27 oktober 2019, 20:16
ThaSingleTrackMastah schreef: zo 27 oktober 2019, 20:04 Dus alle kaarten zetten op een 100% bikeparkfiets lijkt mij nog steeds dom.
Maar wel goed voor de economie en de 2e hands markt :roll:
Dat komt ronduit lullig over en je negeert het feit dat er dus stapels mensen rond rijden op een bike die op papier te dik is voor Nederland, maar waarop ze op 1 of andere manier toch lol op hebben. En laat die bikes het nu prima doen in een bikepark.

Maar dit hebben we dus al 11 pagina's lang besproken. Ik weet dat het zondagavond is en je je dus verveelt. Maar om deze discussie nu weer te voeren... .
Dit is niet lullig, en zeker niet lullig bedoeld, dit is ff relativeren, 2 voetjes op de grond.
In tegenstelling tot het creatief rekenen van Cheeta.
14 dagen vakantie meetellen om aan 20 dagen per jaar te komen is niet helemaal zuiver. Buiten de vakantie hou je nog maar 6 dagen over, dat is dus gewoon eens in de twee maanden.
Allemaal prima, maar sta er wel ff bij stil.
(of mag er hier maar in 1 richting worden geadviseerd, meegedacht en gepost?)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 27 oktober 2019, 21:22
Lars TB schreef: zo 27 oktober 2019, 20:16

Dat komt ronduit lullig over en je negeert het feit dat er dus stapels mensen rond rijden op een bike die op papier te dik is voor Nederland, maar waarop ze op 1 of andere manier toch lol op hebben. En laat die bikes het nu prima doen in een bikepark.

Maar dit hebben we dus al 11 pagina's lang besproken. Ik weet dat het zondagavond is en je je dus verveelt. Maar om deze discussie nu weer te voeren... .
Dit is niet lullig, en zeker niet lullig bedoeld, dit is ff relativeren, 2 voetjes op de grond.
In tegenstelling tot het creatief rekenen van Cheeta.
14 dagen vakantie meetellen om aan 20 dagen per jaar te komen is niet helemaal zuiver. Buiten de vakantie hou je nog maar 6 dagen over, dat is dus gewoon eens in de twee maanden.
Allemaal prima, maar sta er wel ff bij stil.
(of mag er hier maar in 1 richting worden geadviseerd, meegedacht en gepost?)
Ik doe precies met mijn fiets wat TS ook van plan is. Dus op het moment dat je zegt dat het dom is, voel ik me ook aangesproken.


Op de dikste downhill-lijnen na rijd ik in een bikepark alles met mijn 140/160 mm bike en zit regelmatig jongens op een veel dikkere fiets op te jagen op die lijnen. In Finale-achtig terrein zit er wel eens een stukje terrein waar mijn techniek niet toereikend is, maar heb ik geen seconde het idee dat het aan mijn fiets gelegen had.
En de rest van het jaar rijd ik er mee in NL, heb de grootste lol en ben niet eens heel erg langzaam.


Het is vooral dom om zo een fiets af te kraken als je er geen ervaring mee hebt.


Ja, in een bikepark is een dikkere fiets geschikter, maar TS wil ook nog trails buiten de parken rijden. En ook in NL moet er gefietst worden. 1 fiets. 1 f*cking fiets. Wat is er zo moeilijk?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie