Helemaal verslaafd aan bikeparks zoalswinterberg etc, dus een do it all voor de Alpen, bikeparks, maar ook schoorl etc?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 896
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Antidote is nog duurder dan Yeti, en zo zijn er wel meer merken. Carbonjack is 4000, Darkmatter is 5000. Frame met shock...
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Is een fiets zoals de Commencal Meta TR 29 al voorbij gekomen hier? Ik heb de openingspost gelezen, niet de 7 pagina's erna. Mij lijkt dat als je vooral in Nederland fietst, maar de meeste plezier haalt uit de buitenlandritten, je het beste af bent met zo'n compromis. Nee het is niet de meest efficiënte of lichte fiets voor in NL en met een DH bak kun je gekker doen in het bikepark, maar met zo'n Commencal kun je wel overal terecht. Om overal optimaal voor de dag te komen heb je een arsenaal aan fietsen nodig, of je accepteert het compromis dat je maakt.
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Mark-V schreef: ma 21 oktober 2019, 22:16 Kijk s bij Yeti... Funride heeft er een aantal te test staan, varierend van veel naar minder veerweg, en t zijn serieus gave bikes.
De SB165 hangt een flink prijskaartje aan maar is wel erg gaaf met een Carbon frame!
Maar ze rijden met de verschillende types ook mee op b.v. de Mini Downhill Cups.
Ja heel erg gaaf, maar ik wil inderdaad een complete fiets hebben voor €3500 (eventueel iets uitschieten mag als dat het echt waard is)
Dit is ver buiten mijn bereik.
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

haha, ok.
Dan kom ik toch weer terug bij mijn eerste echte bike:

https://www.bansheebikes.net/product-pa ... plete-bike

Nieuwprijs van 3999,- dus vast wel ergens nog iets goedkoper te krijgen ;)
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Dennisvdb schreef: di 22 oktober 2019, 09:28
OllyNL schreef: ma 21 oktober 2019, 19:55 Hahaha voordat we naar kleur Etc gaan, en dus inderdaad ook een nieuw topic, welke fiets gaat het worden. Een short list zou in ieder geval lekker zijn:

- een dikke banshee samen stellen
- Kona 134 (die ga ik iig testrijden in de stad..)
- "gewoon" een canyon of trek (dikke trail)
- YT Capra (te dik?)
- Ripmo AF (ook net too much? Wel top recensies van de carbon Ripmo)

Nog iets anders?
Kijk eens bij Orbea, de Occam M30 met 12speed SLX of M30-Eagle met Sram.
Allebei 3800 euro, carbon. 140, Fox vering.

Of de Propain Tyee CF, nu in de sale!
https://www.propain-bikes.com/bikes/tye ... 75/config/
Die propain lijkt zeker interessant! Ik weet alleen zo weinig van het merk, en heb ook niet veel reviews gezien.

De orbea zou ik ook bij m'n LBS kunnen kopen en testen, dus dat ga ik dan ook maar doen. Over het algemeen een goed merk geloof ik. Thanks.
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Kabookie schreef: di 22 oktober 2019, 11:27 Is een fiets zoals de Commencal Meta TR 29 al voorbij gekomen hier? Ik heb de openingspost gelezen, niet de 7 pagina's erna. Mij lijkt dat als je vooral in Nederland fietst, maar de meeste plezier haalt uit de buitenlandritten, je het beste af bent met zo'n compromis. Nee het is niet de meest efficiënte of lichte fiets voor in NL en met een DH bak kun je gekker doen in het bikepark, maar met zo'n Commencal kun je wel overal terecht. Om overal optimaal voor de dag te komen heb je een arsenaal aan fietsen nodig, of je accepteert het compromis dat je maakt.
Is wel even kort voorbij gekomen, zeker dat 2019 model lijkt interessant met de korting. 3k rond i.p.v. het 2020 model voor 3900. Zit daar nou veel verschil in? Kan het zo niet ontdekken. De short list wordt weer langer :P
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5573
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

https://enduro-mtb.com/en/best-budget-t ... u-can-buy/


Leef je uit. Als je nu nog geen keuze kunt maken dan kun je beter van gender veranderen en een bh'tje gaan uitzoeken. :bier: :tong
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 896
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

OllyNL schreef: di 22 oktober 2019, 12:37
Dennisvdb schreef: di 22 oktober 2019, 09:28

Kijk eens bij Orbea, de Occam M30 met 12speed SLX of M30-Eagle met Sram.
Allebei 3800 euro, carbon. 140, Fox vering.

Of de Propain Tyee CF, nu in de sale!
https://www.propain-bikes.com/bikes/tye ... 75/config/
Die propain lijkt zeker interessant! Ik weet alleen zo weinig van het merk, en heb ook niet veel reviews gezien.

De orbea zou ik ook bij m'n LBS kunnen kopen en testen, dus dat ga ik dan ook maar doen. Over het algemeen een goed merk geloof ik. Thanks.
Propain is nog niet zo lang bezig, vanaf 2006 geloof ik. Doen ook meer de AM/Enduro/DH. Daarom ook minder bekend bij het publiek.

Orbea is wel kwaliteit hoor, goede afwerking. Vooral de carbon frames zien er goed uit. Vriend van me is in de flagshipstore geweest in Barcelona en hij vond het best vergelijkbaar met onze beide Santa Cruz's.
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

OllyNL schreef: di 22 oktober 2019, 12:37
Dennisvdb schreef: di 22 oktober 2019, 09:28

Kijk eens bij Orbea, de Occam M30 met 12speed SLX of M30-Eagle met Sram.
Allebei 3800 euro, carbon. 140, Fox vering.

Of de Propain Tyee CF, nu in de sale!
https://www.propain-bikes.com/bikes/tye ... 75/config/
Die propain lijkt zeker interessant! Ik weet alleen zo weinig van het merk, en heb ook niet veel reviews gezien.

De orbea zou ik ook bij m'n LBS kunnen kopen en testen, dus dat ga ik dan ook maar doen. Over het algemeen een goed merk geloof ik. Thanks.
Ik kende het merk ook niet goed, wel veel in de Alpen gezien bij Saalbach. Hier op t forum had Wittereus een 2016 versie en hij gaat volle gas in de afdelingen rondom Aachen. Op de Duitse sites zijn er goede reviews te zien.. enige puntje van kritiek dat ik echt heb gelezen is dat de plaatsing van de demper zorgt dat je niet handig bij de dempers kan.. nu doe ik dat toch niet of bijna niet dus voor mij geen no go.

Daarnaast zorgt dit er voor dat er meer modder bij de demper kan komen maar daar weinig klachten over gezien.

Nu heb ik de laatste 3.5 jaar op 140mmn spectral gereden waar ik uplifts mee heb gedaan. 3 jaar naar saalbach, 3x winterberg, ritten in Nideggen, Aachen en de trailtour maar ook lokale rondjes in de Drunese Duinen; UHR en stukken op de weg.

Nu ervoor gekozen om meer naar Enduro te gaan kijken omdat ik ook veel meer plezier heb aan de bikeparks en technische paden, drops en jumps.

Zelf vorige week de propain
Tyee AL besteld omdat je voor dat geld jiet snel een beter (afgemonteerde) bike gaat vinden. Had het eigenlijk willen uitstellen tot volgend jaar maar die korting kon ik nu niet laten lopen. Magura mt7/fox demper en vork / eagle gx / bikeyoke voor een zeer nette prijs!

Duurt wel even want de verwachte productie datum is 13 december. Omdat ik toch nog van mijn gebroken sleutelbeen aan het herstellen ben is dat geen ramp.

Ik houd de Spectral nog even in de stal voor lokale rondjes maar verwacht dat die er uit kan gaan en vooral op de propain Te fietsen.

Wellicht dan een tweede hands XC voor de echte vlakke rondjes in de buurt en de asfalt kilometers.
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Dice Oldskool schreef: di 22 oktober 2019, 13:09 https://enduro-mtb.com/en/best-budget-t ... u-can-buy/


Leef je uit. Als je nu nog geen keuze kunt maken dan kun je beter van gender veranderen en een bh'tje gaan uitzoeken. :bier: :tong
Hahah even rustig aan gozer, this is part of the fun. ;)
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Dice Oldskool schreef: di 22 oktober 2019, 13:09 https://enduro-mtb.com/en/best-budget-t ... u-can-buy/


Leef je uit. Als je nu nog geen keuze kunt maken dan kun je beter van gender veranderen en een bh'tje gaan uitzoeken. :bier: :tong
Een BH'tje uitzoeken hoeft ook geen straf te zijn: https://www.bhbikes.com/nl_NL/bicicleta ... l-y-enduro
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Dennisvdb schreef: di 22 oktober 2019, 13:46
OllyNL schreef: di 22 oktober 2019, 12:37

Die propain lijkt zeker interessant! Ik weet alleen zo weinig van het merk, en heb ook niet veel reviews gezien.

De orbea zou ik ook bij m'n LBS kunnen kopen en testen, dus dat ga ik dan ook maar doen. Over het algemeen een goed merk geloof ik. Thanks.
Propain is nog niet zo lang bezig, vanaf 2006 geloof ik. Doen ook meer de AM/Enduro/DH. Daarom ook minder bekend bij het publiek.

Orbea is wel kwaliteit hoor, goede afwerking. Vooral de carbon frames zien er goed uit. Vriend van me is in de flagshipstore geweest in Barcelona en hij vond het best vergelijkbaar met onze beide Santa Cruz's.
Goed om te horen, orbea staat al een tijd op m'n radar. (bkxc rijdt ook een orbea geloof ik)

Propain dus ook interessant.
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

OllyNL schreef: di 22 oktober 2019, 13:05
Kabookie schreef: di 22 oktober 2019, 11:27 Is een fiets zoals de Commencal Meta TR 29 al voorbij gekomen hier? Ik heb de openingspost gelezen, niet de 7 pagina's erna. Mij lijkt dat als je vooral in Nederland fietst, maar de meeste plezier haalt uit de buitenlandritten, je het beste af bent met zo'n compromis. Nee het is niet de meest efficiënte of lichte fiets voor in NL en met een DH bak kun je gekker doen in het bikepark, maar met zo'n Commencal kun je wel overal terecht. Om overal optimaal voor de dag te komen heb je een arsenaal aan fietsen nodig, of je accepteert het compromis dat je maakt.
Is wel even kort voorbij gekomen, zeker dat 2019 model lijkt interessant met de korting. 3k rond i.p.v. het 2020 model voor 3900. Zit daar nou veel verschil in? Kan het zo niet ontdekken. De short list wordt weer langer :P
Ik ben net met mijn Meta TR in Finale geweest en dat beviel prima, fiets was sowieso nooit de beperkende faktor :bier:

Voor de Aachenerwald bevalt ie ook heel goed, maar geen idee of het op vlakke NL trails wat is. Het is best een tank, maar viel me bergop bij 400hm in een stuk echt gigantisch mee door de steile zithoek. Ik zou ook niet twijfelen dit ding in een bikepark uit te laten.

Voor mij doet ie op dit moment alles op MTB gebied in 1 fiets, voor bredepaden en makkelijke trails heb ik er wel nog een gravelfiets naast :P
OllyNL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: di 23 oktober 2018, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Strive 2023

Timo schreef: di 22 oktober 2019, 14:36
OllyNL schreef: di 22 oktober 2019, 12:37

Die propain lijkt zeker interessant! Ik weet alleen zo weinig van het merk, en heb ook niet veel reviews gezien.

De orbea zou ik ook bij m'n LBS kunnen kopen en testen, dus dat ga ik dan ook maar doen. Over het algemeen een goed merk geloof ik. Thanks.
Ik kende het merk ook niet goed, wel veel in de Alpen gezien bij Saalbach. Hier op t forum had Wittereus een 2016 versie en hij gaat volle gas in de afdelingen rondom Aachen. Op de Duitse sites zijn er goede reviews te zien.. enige puntje van kritiek dat ik echt heb gelezen is dat de plaatsing van de demper zorgt dat je niet handig bij de dempers kan.. nu doe ik dat toch niet of bijna niet dus voor mij geen no go.

Daarnaast zorgt dit er voor dat er meer modder bij de demper kan komen maar daar weinig klachten over gezien.

Nu heb ik de laatste 3.5 jaar op 140mmn spectral gereden waar ik uplifts mee heb gedaan. 3 jaar naar saalbach, 3x winterberg, ritten in Nideggen, Aachen en de trailtour maar ook lokale rondjes in de Drunese Duinen; UHR en stukken op de weg.

Nu ervoor gekozen om meer naar Enduro te gaan kijken omdat ik ook veel meer plezier heb aan de bikeparks en technische paden, drops en jumps.

Zelf vorige week de propain
Tyee AL besteld omdat je voor dat geld jiet snel een beter (afgemonteerde) bike gaat vinden. Had het eigenlijk willen uitstellen tot volgend jaar maar die korting kon ik nu niet laten lopen. Magura mt7/fox demper en vork / eagle gx / bikeyoke voor een zeer nette prijs!

Duurt wel even want de verwachte productie datum is 13 december. Omdat ik toch nog van mijn gebroken sleutelbeen aan het herstellen ben is dat geen ramp.

Ik houd de Spectral nog even in de stal voor lokale rondjes maar verwacht dat die er uit kan gaan en vooral op de propain Te fietsen.

Wellicht dan een tweede hands XC voor de echte vlakke rondjes in de buurt en de asfalt kilometers.
Top info! Veel dank.

Die demper positie stoort mij ook niet zo, kan toch niet echt zelf sleutelen :p

Ik ben benieuwd naar je ervaring met de Propain
Mtb: Canyon Strive Underdog 2023

Racefiets: Canyon CF SL 7 Etap
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Klitse schreef: di 22 oktober 2019, 14:56
Dice Oldskool schreef: di 22 oktober 2019, 13:09 https://enduro-mtb.com/en/best-budget-t ... u-can-buy/


Leef je uit. Als je nu nog geen keuze kunt maken dan kun je beter van gender veranderen en een bh'tje gaan uitzoeken. :bier: :tong
Een BH'tje uitzoeken hoeft ook geen straf te zijn: https://www.bhbikes.com/nl_NL/bicicleta ... l-y-enduro
:lol: :-q

EDIT: OK, dit is niet de meest inhoudelijk bijdragende post, dat geef ik toe... maar volgens mij is hier verder al voldoende nuttige info voor de TS gepost om op basis daarvan een keuze te kunnen gaan maken. ;)
Plaats reactie