Giant Anthem vs Giant Trance - 27,5 vs 29

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Het is niet dat de iets kleinere wielen een wereld van verschil gaan maken. Aan beide wielmaten zitten voordelen (of nadelen als je het negatief wilt zien). Wat je al zegt, de geometrie is vrijwel gelijk en dat maakt dat de fietsen voor hetzelfde inzetbereik bruikbaar zijn.

Die Anthem rijdt wel ongelofelijk speels, is echt een ragbak, heel makkelijk te corrigeren en in de hand te houden. De Trance moet je iets strakker rijden, vraag om iets meer inzet op de slingerparcoursen. Het is niet dat de ene uiteindelijk sneller is dan de andere, daar hoef je niet op te letten.

Persoonlijk spreekt dat speelse mij meer aan en ik zou zonder bedenken voor de Anthem gaan. Maar in geen van beide gevallen ga je fout!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Mtb-noob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 12 mei 2020, 15:51

Lars TB schreef: wo 13 mei 2020, 10:05 Het is niet dat de iets kleinere wielen een wereld van verschil gaan maken. Aan beide wielmaten zitten voordelen (of nadelen als je het negatief wilt zien). Wat je al zegt, de geometrie is vrijwel gelijk en dat maakt dat de fietsen voor hetzelfde inzetbereik bruikbaar zijn.

Die Anthem rijdt wel ongelofelijk speels, is echt een ragbak, heel makkelijk te corrigeren en in de hand te houden. De Trance moet je iets strakker rijden, vraag om iets meer inzet op de slingerparcoursen. Het is niet dat de ene uiteindelijk sneller is dan de andere, daar hoef je niet op te letten.

Persoonlijk spreekt dat speelse mij meer aan en ik zou zonder bedenken voor de Anthem gaan. Maar in geen van beide gevallen ga je fout!
Super, dankjewel, dat helpt veel.
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

Zag dat er ook een Anthem bij Mantel in de aanbieding is. Weet niet of dat dezelfde variant is als jij gevonden had? Betreft maatje M. Voor 2199. Volgens mij een Duitse variant, want ik kom hem op de giant NL website niet tegen, maar DL wel.
Deze heeft Rockshox vork&demper ipv Fox.

Voor wat het waard is: Ik heb zelf de 2019 trance 29 (blauwe alu variant). Erg fijn ding. Maargoed... met beide kun je ongetwijfeld meer dan voldoende pret hebben :D
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Lars TB schreef: wo 13 mei 2020, 10:05 Die Anthem rijdt wel ongelofelijk speels, is echt een ragbak, heel makkelijk te corrigeren en in de hand te houden.
Dit heb ik zojuist weer mogen ervaren. Echt heerlijk speels en makkelijk te rijden. 27,5 is voor mij hartstikke prima. Verschil met 29... geen idee. Ik word in het bos maximaal eruit gereden maar ik heb dan ook beginners papbenen. :)
Mtb-noob
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 12 mei 2020, 15:51

Uiteindelik gekozen voor de Trance, maar helaas uitverkocht, dus niet meer te vinden... De Anthem werd dus voor mij gekozen. Na heel lang wachten is die toegekomen in de winkel. Kan hem woensdag of donderdag ga halen. Ben erg benieuwd! :D
Plaats reactie