Merida Big Nine 300 2018 vs Cube SL Attention 2018

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
WallySp
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 27 mei 2019, 17:28

Ik wil mijn eerste MTB gaan aanschaffen, budget max 800 euro. Na veel lezen en rondkijken ben ik bij twee modellen uitgekomen, de Meride Big Nini 300 (2018) & de Cube SL Attention (2018). Beide in de uitverkoop bij 12gobiking.nl. Ik ontvang graag advies over wat de pro's en cons zijn van deze twee mtb's t.o.v. elkaar. Ik kom er niet helemaal uit :) Alvast bedankt!
https://www.12gobiking.nl/cube-attention-sl-2018
https://www.12gobiking.nl/merida-big-nine-300-2018
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Vergelijk button gezien ?, oh zo makkelijk , daarbij de geometrie is belangrijk , dus hop naar 12gobiking en passen
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
WallySp
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 27 mei 2019, 17:28

Natuurlijk. Heb ik gedaan. Ben benieuwd of mensen met meer kennis er meer over kunnen zeggen. En staat idd ook in de planning om er langs te gaan. Maar is een stukkie vanaf Vlieland.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

tja, ik denk dat je nogmaals in de winkel kan gaan proeven, ruiken, zitten en vragen ...,met name je lengte bepalen in de zaak en de juiste maat frame is belangrijk, ook kan er er stukje fietsen , dwz , heen en weer . :-{
Er is zelfs een " keuze hulp "beschikbaar op de site ............... :o

Waar twijfel je over ?, je hebt immers de vergelijk button gevonden ....... :roll:

Andere optie is een 2e hands te kopen, voor het budget , meestal een betere fiets , maar wel gebruikt :wink:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Snelle Buffer schreef: ma 27 mei 2019, 18:27
Waar twijfel je over ?, je hebt immers de vergelijk button gevonden ....... :roll:
Met de vergelijk button zie je de verschillen ja, maar ik kan me voorstellen dat een beginner niet weet wat dat inhoudt en welke onderdelen de “ betere” zijn. :-q

Wat is het verschil in kwaliteit / werking tussen de Rockshox Recon TK solo air voorvork in de Cube en de Suntour 29 29 XCR air LOR 100 vork in de Merida bijvoorbeeld?
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Qua specs zit er niet veel verschil in.
Ik weet niet zo goed waar ik de Suntour 29 XCR air LOR 100 voorvork tegenover de recon silver dien te plaatsen.
Voor onderhoud zal het voor de recon gemakkelijker zijn om daar service voor te vinden.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

theemutz schreef: ma 27 mei 2019, 19:11

....t een beginner niet weet wat dat inhoudt en welke onderdelen de “ betere” zijn. :-q

dat is subjectief , de ene zweert bij Sram en de ander bij Shimano , net zoals merk, type ect ....rockshox vs suntour
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
NeLite
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: do 6 december 2018, 00:03

Ik zou voor de Merida gaan. Deze heeft betere banden en het frame vind ik mooier en is ook nog iets goedkoper.
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Snelle Buffer schreef: ma 27 mei 2019, 20:15
theemutz schreef: ma 27 mei 2019, 19:11

....t een beginner niet weet wat dat inhoudt en welke onderdelen de “ betere” zijn. :-q

dat is subjectief , de ene zweert bij Sram en de ander bij Shimano , net zoals merk, type ect ....rockshox vs suntour

Ik heb “betere “ niet voor niks tussen aanhalingtekens staan. :roll: Maar een rockshox Reba is beter dan een rockshox XC 30. En wat heeft het voor zin om iemand naar de vergelijk knop te verwijzen als het toch allemaal subjectief is?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Het verschil tussen de fietsen is minimaal. Er van uit gaande dat je de juiste maat koopt kun je de zithouding volledig naar wens aanpassen. De rijeigenschappen ontlopen elkaar nauwelijks, je zithouding gaat daar meer invloed op uitoefenen dan het verschil tussen de 2. En de onderdelen ontlopen elkaar ook niet echt.

Gewoon kopen welke je het mooist vindt.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
WallySp
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 27 mei 2019, 17:28

Dank voor alle reacties. Alleen blijkt helaas dat 12gobiking mtbs op de website heeft staan die ze helemaal niet hebben. Zowel de merida big nine 300 niet als de cube sl attention. T lijken wel lokkertjes om je daarna een mindere mtb aan te smeren. Na melding via de mail werd ik vandaag gebeld of ik geen gebruik wilde maken van hun aanbieding en of hij iets anders kon aanbieden. Hij bood de cube reaction pro 2018 voor 899 aan. Ik vroeg zelf naar de Sensa Livigno Comp 2019. Toen zei hij dat Sensa veel minder was, frames verouderd en minder sterk en duurzaam. Is dat waar of onzin?
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Lijkt mij eerder dat dit lokkertjes zijn om een duurdere aan te smeren.
Die uitspraak over de Sensa lijkt mij onzin. Ik denk eerder dat ze de 2018 modellen willen verkopen boven de 2019 modellen.
De Cube Reaction is wel een stapje hoger dan de Attention.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dit soort "lokkertjes" van 12go zijn al eerder langs gekomen. Kan het even niet zo snel vinden maar is al vaker aan de orde geweest.
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Plaats reactie