Zoektocht naar een gave LTHT!

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Die maat L is groot zat voor iemand van 1.87m met een zitbuis van 20.5 inch en bovenbuis van bijna 64cm.
Bij veel andere merken is dit een XL.
Laatst gewijzigd door mtfuji op vr 19 april 2019, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

paulus1981 schreef: vr 19 april 2019, 16:36 Dat betwijfel ik, ben 185 en had beter een M genomen.. met 60mm stuurpen is L IMO goed tot 190

TS moet er wel wat aan hebben, welke maat denk je dat snel te klein wordt?
Dat verschilt per fiets, zoals eerder gezegd ben ik momenteel 187, dus kleiner dan een L moet ik niet hebben. Rijd momenteel met een 9mm stuurpen maar merk dat ik daardoor toch wat controle over de fiets verlies, vandaar dat ik wat meer neig naar een wat langere reach met een kortere stuurpen...
Laatst gewijzigd door ThijsvdWoude op vr 19 april 2019, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

mtfuji schreef: vr 19 april 2019, 18:37 Die maat L is groot zat voor iemand van 1.87m met een zitbuis van 20.5 inch en bovenbuis van bijna 64cm.
Denk idd ook wel dat dit moet passen.

De oude man is net thuis gekomen dus ga m direct ff vragen wat hij van mijn wilde plannen vindt😜😂
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

paulus1981 schreef: do 18 april 2019, 22:22 viewtopic.php?f=20&t=141154&p=2389356&h ... e#p2389356

29” wielen, bijgaand een linkje...

Is misschien wel een dingetje dat ik in schiedam woon?!
Is het mogelijk om 27,5 (+) wielen eronder te zetten?
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Plus past niet, en 27,5 zou ik niet doen, simpelweg omdat ie daar niet voor bedoeld is.

Er is ook een 27,5” versie je zou kunnen kijken wat de verschillen zijn.
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

paulus1981 schreef: vr 19 april 2019, 21:01 Plus past niet, en 27,5 zou ik niet doen, simpelweg omdat ie daar niet voor bedoeld is.

Er is ook een 27,5” versie je zou kunnen kijken wat de verschillen zijn.
Rijd momenteel op een 26", vandaar dat de overstap naar een 29er me erg groot zou lijken, aangezien het frame ook wat groter moet worden dan mijn huidige fiets. Maar vrijwel 2/3 van de mensen die ik ken rijd 29er (dan wel XC) dus het zal vast mogelijk zijn!

Volgens Octane One is de 27.5 meer voor het groffe werk, en de 29er voor de wat langere tochen
"The 27.5” version is slacker, more aggressive and designed for forks with longer travel. The big wheel (29”) version with a bit steeper and „pedal friendly” angles and bigger frame sizing is a great choice for long, epic rides." ( https://octane-one.com/prone/ ).

Op de site staat dat de 29er ook niet bedoeld om met een 140mm fork te rijden, maar wat zijn jou ervaringen hiermee?
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Kwam vandaag deze Ghost tegen;
https://m.bikester.nl/ghost-roket-57-al ... 06127.html

Het is dan niet een 'echte' LTHT maar kan hem met een mooie aanbieding krijgen en is voor mijn doen denk ik een prima fiets. Iemand enige ervaring met deze fiets / dit merk? Hoor graag wat pro's en con's...

Denken jullie dat dit een fiets is waar je in NL maar ook zo af en toe in het buitenland (Oostenrijk bijv.) mee overweg kan?
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Als je de waardes checkt zie je dat de verschillen tussen de 27,5 en 29” octane klein zijn. Heb geen echt vergelijk gedaan dus kan er ook niet veel over zeggen.

Die ghost komt volgens mij regelmatig voorbij op t forum rijdend in bikeparks etc. Zou dus prima moeten zijn, das dan wel met andere wielen en vork, geen flauw idee hoe goed die op dit exemplaar zijn.
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

paulus1981 schreef: ma 22 april 2019, 19:11
Die ghost komt volgens mij regelmatig voorbij op t forum rijdend in bikeparks etc. Zou dus prima moeten zijn, das dan wel met andere wielen en vork, geen flauw idee hoe goed die op dit exemplaar zijn.
Kan hem waarschijnlijk krijgen met een hele mooie aanbieding, waardoor er nog wat van het budget overblijft om te upgraden :D .
Op youtube bij Marco MTB (https://www.youtube.com/watch?v=81h5n-CcMoo) zie je idd dat ook bikeparks geen probleem zijn. En laat ik van het zomer nou net naar Sölden gaan :tong

edit:
En op zijn SYS topic ook! viewtopic.php?f=14&t=133817&hilit=Ghost+Roket&start=135 :-D
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Mooie bike, maar die L is een stukje kleiner dan de Octane One zo te zien. Ik zou met mijn 1,85 de Roket L al te klein vinden eigenlijk. Mijn trail hardtail heeft al een cm meer reach.
Waar woke is, is vuur
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Makkelijk schreef: di 23 april 2019, 07:32 Mooie bike, maar die L is een stukje kleiner dan de Octane One zo te zien. Ik zou met mijn 1,85 de Roket L al te klein vinden eigenlijk. Mijn trail hardtail heeft al een cm meer reach.
Gelukkig is er nog een XL😁. Had even op de site van Ghost gekeken waarop stond dat l van 1.75 t/m 1.90 is en XL van 1.85/2.??. En aangezien ik nog wel wat verder de lucht in ga lijkt de XL me dan de beste keuze.
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

ThijsvdWoude schreef: di 23 april 2019, 09:10
Makkelijk schreef: di 23 april 2019, 07:32 Mooie bike, maar die L is een stukje kleiner dan de Octane One zo te zien. Ik zou met mijn 1,85 de Roket L al te klein vinden eigenlijk. Mijn trail hardtail heeft al een cm meer reach.
Gelukkig is er nog een XL😁. Had even op de site van Ghost gekeken waarop stond dat l van 1.75 t/m 1.90 is en XL van 1.85/2.??. En aangezien ik nog wel wat verder de lucht in ga lijkt de XL me dan de beste keuze.
Ah cool! Die zag ik dus niet staan op de Ghost site en bikester. Wat is de geometrie van een XL Roket?
Waar woke is, is vuur
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Makkelijk schreef: di 23 april 2019, 12:04
Ah cool! Die zag ik dus niet staan op de Ghost site en bikester. Wat is de geometrie van een XL Roket?

Oeps je had toch gelijk... Dacht dat er bij 'finding the right size' stond dat elke fiets s t/m XL had. Maar er staat dat dit er juist NIET voor elke fiets is, oepsie...

Mocht de reach dan toch te kort zijn, kan ik altijd nog een langere stuurpen erop zetten. Dan wordt heb k misschien wel niet zoveel controle meer als anders maar ik denk dat dat wel goed zal komen.
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Kun je dan niet beter die Octane One opbouwen of verder zoeken? Serieus het scheelt 20mm met de octane one. Dat betekent dat je voor dezelfde afstand trapas - stuur als paulus een 80mm stuurpen nodig hebt. Dat is echt niet goed voor het LTHT gevoel, je komt alsnog weer boven het voorwiel te zitten.

Ik vind de Roket een fantastische fiets, jammer dat hij niet echt gemaakt is voor mensen > 1.80...

Waarom wil je eigenlijk een LTHT > 130mm? M'n Loki is vrij awesome op magic mary 27,5 * 2.8 en heeft maar 120mm.. Honzo is trouwens ook awesome.

Wat me ook wat voor je lijkt is Dartmoor, maar ik weet niet of dat in je budget gaat lukken op een of andere manier.
Waar woke is, is vuur
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Makkelijk schreef: di 23 april 2019, 15:53 Kun je dan niet beter die Octane One opbouwen of verder zoeken? Serieus het scheelt 20mm met de octane one. Dat betekent dat je voor dezelfde afstand trapas - stuur als paulus een 80mm stuurpen nodig hebt. Dat is echt niet goed voor het LTHT gevoel, je komt alsnog weer boven het voorwiel te zitten.

Ik vind de Roket een fantastische fiets, jammer dat hij niet echt gemaakt is voor mensen > 1.80...

Waarom wil je eigenlijk een LTHT > 130mm? M'n Loki is vrij awesome op magic mary 27,5 * 2.8 en heeft maar 120mm.. Honzo is trouwens ook awesome.

Wat me ook wat voor je lijkt is Dartmoor, maar ik weet niet of dat in je budget gaat lukken op een of andere manier.
1.Daar heb je idd gelijk in. Maar ik denk dat ik toch even ga kijken of ik hem kan testen. Niet geschoten is altijd mis... En ik denk dat dat groeien nu niet meer zo hard zal gaan als voorheen, aangezien ik m'n groeispurt al wel gehad heb.

2. Helemaal mee eens, en aangezien ik hem voor bijna de helft van z'n prijs kan krijgen leek het me een erg mooie die nog te uppen (dropper e.d.) valt. Zoals eerder gezegd ga ik even testen (wanneer mogelijk) of hij idd te kort voor mij is.

3.Omdat ik graag een 'do it all' bike wil hebben. Dus goed voor in de NL bossen maar ook bijv. op de groffere trails in Oostenrijk.
De honzo is inderdaad erg gaaf, maar helaas wat boven budget...

4. Kende het merk nog niet, dus ff opgezocht. Zijn erg mooie fietsen. En losse frames zijn ook niet duur (volledige build kon ik nergens te koop vinden :-{ ). Maar toen ik het zelfbouwplan van de octane one neerlegde bij m'n vader was hij er niet al te enthousiast over...
Laatst gewijzigd door ThijsvdWoude op di 23 april 2019, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Plaats reactie