Zoektocht naar een gave LTHT!

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

maaf2 schreef: do 25 april 2019, 09:55 Hij moet proefrijden van z'n paps, dat houdt 'm tegen...
Dat vooral ja... :( Maar wellicht is er wel iemand op dit forum die me ff z'n commencal kan laten testen. Maar die ghost kan ik momenteel voor zo'n mooi prijsje krijgen dat het eigenlijk zonde is in hem te laten liggen, en vind het best een hele toffe fiets! Zal hier en daar even moeten kijken of ik wat kan regelen met een testritje...
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Wat is de geo van je huidige fiets?
Waar woke is, is vuur
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 587
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Hey Thijs, als je me ff je woonplek PB't, misschien zitten we in de buurt van mekaar, ik woon in de kop van noord holland, maar ben aankomend in de buurt van hoge vuursche. Kan je misschien de Roket ff proefzit / rijden / kwijlen :lol: :lol:
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

Makkelijk schreef: do 25 april 2019, 11:05 Wat is de geo van je huidige fiets?
volgens mij is die hier wel redelijk gelijk aan. Het is een specialized rockhopper (zonder schijfremmen) uit 2007 of 2009 (weet het zo even niet)
https://www.specialized.com/us/en/rockh ... sc/p/23108 (19"versie)
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

marcomtb1972 schreef: do 25 april 2019, 11:45 Hey Thijs, als je me ff je woonplek PB't, misschien zitten we in de buurt van mekaar, ik woon in de kop van noord holland, maar ben aankomend in de buurt van hoge vuursche. Kan je misschien de Roket ff proefzit / rijden / kwijlen :lol: :lol:
done! :tong
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik ben bang dat dit nog 20 paginas door gaat en eindigt met de aanschaf van een Cube...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

ThaSingleTrackMastah schreef: do 25 april 2019, 16:24 Ik ben bang dat dit nog 20 paginas door gaat en eindigt met de aanschaf van een Cube...
Cube wordt het sws niet, daar was ik gauw uit :)
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De gave LTHT's (om jouw eigen woorden maar te gebruiken) hier op het forum en op de rest vh internet zijn (bijna) allemaal afkomstig van internet, De meesten zijn zelfs in onderdelen besteld.
Zo'n beetje alle opties die we aandragen worden door jou afgeschoten.
Dus zodoende zie ik in mijn glazen bol een Cube (of iets vergelijkbaars) van de fietsenmaker om de hoek.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

ThaSingleTrackMastah schreef: do 25 april 2019, 18:46 De gave LTHT's (om jouw eigen woorden maar te gebruiken) hier op het forum en op de rest vh internet zijn (bijna) allemaal afkomstig van internet, De meesten zijn zelfs in onderdelen besteld.
Zo'n beetje alle opties die we aandragen worden door jou afgeschoten.
Dus zodoende zie ik in mijn glazen bol een Cube (of iets vergelijkbaars) van de fietsenmaker om de hoek.
Het is niet dat ik ze allemaal niet wil. Maar gezien m'n budget e.d. kan ik gewoon niet alles van het goede hebben. En zelf een fietsje opbouwen lijkt mij juist super tof! Die octane one bijv., een heel gaaf ding
Maar gezien de feiten dat mijn budget niet erg hoog is en mijn ervaring met het opbouwen van fietsen nul is, is het een best gewaagde afweging... En omdat ik nu een mooie bak (ghost Roket) gevonden heb die goed bij mijn rijstijl past, en die mooi binnen budget ligt, betekend toch niet dan ik niet andere aanbevelingen gelijk van me af sla?

En ja, miss was LTHT wel niet de goeie verwoording, maar hed het gewoon 'do it all hardtail' moeten zijn....
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De Roket is best een leuke fiets.
Maar hij had wel 140mm mogen zijn, vind ik.
Belangrijker, de specs op de site kloppen niet met de foto, dus let goed op wat je krijgt.
Foto is bijv 1x11 met 11-46 cass. en de specs spreken over 2x11 met een 11-42 cassette.
Voor 1200 euro kan je ook een leuke Commencal uitzoeken, of iets moois opbouwen op basis van bijv. een Dartmore.
Maar goed, die opties zijn al besproken.

Je geeft aan niet te kunnen sleutelen aan een fiets, dus zelfbouw is een No Go.
Maar zonder die kennis is het een dure hobby waar vooral de fietsenmaker (daar heb je m weer) blij van wordt.
Beter maar meteen leren en je eigen fiets in elkaar zetten.
Het is geen Ro(c)ket Science.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

ThijsvdWoude schreef: do 25 april 2019, 12:39
Makkelijk schreef: do 25 april 2019, 11:05 Wat is de geo van je huidige fiets?
volgens mij is die hier wel redelijk gelijk aan. Het is een specialized rockhopper (zonder schijfremmen) uit 2007 of 2009 (weet het zo even niet)
https://www.specialized.com/us/en/rockh ... sc/p/23108 (19"versie)
Dat is wel een superkleine fiets ja, de Roket is al snel 60mm meer reach. Maar toch zou ik het dan gelijk goed doen en naar fietsen voor 1,90 zoeken en daarmee bedoel ik 460 tot 520mm reach
Waar woke is, is vuur
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

ThaSingleTrackMastah schreef: do 25 april 2019, 19:46 De Roket is best een leuke fiets.
Maar hij had wel 140mm mogen zijn, vind ik.
Belangrijker, de specs op de site kloppen niet met de foto, dus let goed op wat je krijgt.
Foto is bijv 1x11 met 11-46 cass. en de specs spreken over 2x11 met een 11-42 cassette.
Voor 1200 euro kan je ook een leuke Commencal uitzoeken, of iets moois opbouwen op basis van bijv. een Dartmore.
Maar goed, die opties zijn al besproken.

Je geeft aan niet te kunnen sleutelen aan een fiets, dus zelfbouw is een No Go.
Maar zonder die kennis is het een dure hobby waar vooral de fietsenmaker (daar heb je m weer) blij van wordt.
Beter maar meteen leren en je eigen fiets in elkaar zetten.
Het is geen Ro(c)ket Science.
Daar heb je idd gelijk in, maar voor mijn doen moet het genoeg zijn. Heb nu 90 mm coil shok dus is al een hele verbetering.
Dat loopwerk verschilt nog wel is idd, maar daarvoor gewoon even contact opnemen. En er is nog budget over om componenten te vervangen mocht dit nodig zijn :-D . Sleutelen aan een fiets kan ik wel, en doe ik met m'n huidige mtb ook veel te vaak.... Maar opbouwen lijkt me een ander verhaal... Ik ga eerst maar eens een keer de Roker testen, dan zien we wel wat we ermee gaan doen!
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Nou ben ik van plan om binnen afzienbare tijd aan een nieuwe build te beginnen. :bier:

Mocht ik jou eventueel blij kunnen maken met m'n huidige custom build Nukeproof Scout 290 XL dan ben ik van harte bereid om dit proces aanzienlijk te versnellen :-q

Voor speclist zie m'n sys: viewtopic.php?f=14&t=125157

Voor een bescheiden € 600,- is hij van jou, smeer ik alles nog ff voor je door, een paar reserve spulletjes erbij zoals derailleur-pad, etc.

Oh, ik ben 1.90 btw, en als je erg hecht aan zelf bouwen wil ik 'm ook wel uit elkaar schroeven voor je :winkie:

Stuur maar een pb als je interesse hebt.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Thijs, dat is echt heel veel geschikter dan die Roket...
Waar woke is, is vuur
ThijsvdWoude
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 181
Lid geworden op: ma 26 november 2018, 13:45
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 6.0

vibemaker schreef: vr 26 april 2019, 16:26 Nou ben ik van plan om binnen afzienbare tijd aan een nieuwe build te beginnen. :bier:

Mocht ik jou eventueel blij kunnen maken met m'n huidige custom build Nukeproof Scout 290 XL dan ben ik van harte bereid om dit proces aanzienlijk te versnellen :-q

Voor speclist zie m'n sys: viewtopic.php?f=14&t=125157

Voor een bescheiden € 600,- is hij van jou, smeer ik alles nog ff voor je door, een paar reserve spulletjes erbij zoals derailleur-pad, etc.

Oh, ik ben 1.90 btw, en als je erg hecht aan zelf bouwen wil ik 'm ook wel uit elkaar schroeven voor je :winkie:

Stuur maar een pb als je interesse hebt.
Dat ziet er wel erg aantrekkelijk uit! Moet dan wel nog meer poetsen dan nu met al dat wit... :tong
Heb je wat foto's van z'n huidige staat?
"If you don't push the boundaries and fail at the limit of your capacities, you're not learning." :lol:
Plaats reactie