Advies All Round Fully!

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

As ik dit verhaaltje lees zou een Jeffsy mogelijk beter bij je passen als een Capra: meer allround
https://enduro-mtb.com/en/battle-review ... o-race-29/
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

.
Laatst gewijzigd door mwouters91 op zo 26 mei 2019, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

mwouters91 schreef: za 25 mei 2019, 18:32Wat verder jammer is in de alu versie heeft de jeffsy 29 geen interne kabelgeleiding.
Da's niet jammer maar een zegen! Het is geen no-go item maar m'n fiets die gewoon van voor tot achter compleet buiten langs heeft, is op dat punt toch echt wel m'n favoriet.....
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

cheeta schreef: za 25 mei 2019, 19:55
mwouters91 schreef: za 25 mei 2019, 18:32Wat verder jammer is in de alu versie heeft de jeffsy 29 geen interne kabelgeleiding.
Da's niet jammer maar een zegen! Het is geen no-go item maar m'n fiets die gewoon van voor tot achter compleet buiten langs heeft, is op dat punt toch echt wel m'n favoriet.....
Precies!

Interne kabelgeleiding is voor wielrenners.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het ziet er mooier uit, maar je maakt het jezelf wel moeilijk.
Voor mij ongeveer wat Cheeta zegt. Ik zou een fiets er niet om laten staan, maar liever ouderwets buitenom.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

.
Laatst gewijzigd door mwouters91 op zo 26 mei 2019, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

mwouters91 schreef: za 25 mei 2019, 20:54 Hoe meningen kunnen verschillen :-D

Voor mij is dat wel een reden om een fiets te laten staan. Ik heb nu alles buitenom, en erger me echt kapot aan haha. Als ik zoveel geld ga uitgeven voor een bike moet hij voor mij ook perfect zijn = interne geleiding.
Tja, als je af en toe zelf sleutelt aan je fiets, dan is intern een drama.

En hoewel je tegenwoordig dan wel goede geleiding hebt van de kabels en leidingen, is het technisch gezien een domme oplossing. Het gaat dus alleen om optische perfectie. En dan kom je op het terrein van meningen.
mwouters91 schreef: za 25 mei 2019, 20:54 Weet er iemand hoe ik de benodigde reach & top tube lengte bereken? Dit is voor mij zo ongeveer de laatste 2 variabele die ik definitief wil weten om de exacte maat te nemen
Die twee maten zijn niet te combineren. Want ten eerste speelt de zitbuishoek een enorme rol, dus die factor moet je meenemen. En ook de stack speelt een kleine rol, dus je kunt die maten niet zomaar naast elkaar leggen.

En eigenlijk speelt er nog veel meer een rol, maar dat negeren de meeste fabrikanten, dus daar hoef je je niet echt in te verdiepen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

mwouters91 schreef: za 25 mei 2019, 20:54 Weet er iemand hoe ik de benodigde reach & top tube lengte bereken?
Berekening:
Ga testrijden op ongeveer 100 fietsen, met verschillende maten. Vervolgens rangschik je die fietsen naar hoe fijn je er op zit, slechtste op 1, beste op 100. Dan maakje een 3d scatter plot met reach en top tube op de x en y assen en ranking op de z. Dit ga je vervolgens fitten met een 2d Gaussian. De waarden voor x0 en y0 geven je de optimale waarden.
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Je vergeet om de 3 fietsen dezelfde fiets te rijden om te compenseren voor een verschuivend referentiekader en daarmee subjective beoordeling. Of veranderende weersomstandigheden ..
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Als ik zo dit topic lees, proef ik dat je stiekum eingelijk gewoon de Merida one-twenty wil kopen! :bier:

Deze wat voor je, of te groot?

https://www.cycletec.de/Neu/MTB-Fully/M ... 2018-.html
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

mtfuji schreef: zo 26 mei 2019, 16:23 Als ik zo dit topic lees, proef ik dat je stiekum eingelijk gewoon de Merida one-twenty wil kopen! :bier:
Nee, dat probleem is al opgelost. Het topic is nu gekaapt voor een andere aankoop :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Wat een domme opmerkingen weer van dezelfde mensen altijd. Ik weet genoeg, als ik nog eens iets wil weten hoef ik het hier in ieder geval nergens te vragen.

Heb al meerdere forums bezocht voor verschillende hobby’s of dergelijke, maar zulke domme commentaren die ik hier altijd krijg heb ik nog nooit meegemaakt ;)
Gebruikersavatar
Rob91
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 5 april 2018, 13:22
Mijn mountainbike: (MTB)Trek Fuel EX 8 (GRAVEL) Cannondale Topstone 0 (ROAD) Cube Agree C:62

Lars TB schreef: zo 26 mei 2019, 18:10
mtfuji schreef: zo 26 mei 2019, 16:23 Als ik zo dit topic lees, proef ik dat je stiekum eingelijk gewoon de Merida one-twenty wil kopen! :bier:
Nee, dat probleem is al opgelost. Het topic is nu gekaapt voor een andere aankoop :bier:

Mijn keuze is inderdaad al op een fiets uitgekomen! De Trek Fuel EX 8!
Maar door omstandigheden gaat dit op moment niet lukken.
Even kijken of het een 2020 of toch nog het 2019 model wordt. Uiteraard kijk ik ook nog met een schuin oog naar die One Twenty maar ik vind 130mm voor en 130mm wel fijn en veel vertrouwen geven. Zoals eerder al gezegd ben ik vooral door de testdag (en het forum) echt verder gekomen met wat bij me past en dat kan ik dus iedereen aanraden. Ik vind het wel leuk dat hier nog anderen mensen ook geholpen worden.
Laatst gewijzigd door Rob91 op do 30 mei 2019, 07:57, 1 keer totaal gewijzigd.
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

Jij durft. Toen ik aangaf dat ik nog wilde wachten kreeg ik 20 man over me heen hoe dat wel niet in mijn hoofd haalde. Er hadden mensen slaande ruzie gekregen met mij te adviseren en dan kwam ik met zo’n bericht.

Succes met alle commentaren die nu gaan komen :-q
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Okee, simpel antwoord dan voor mensen die ironie niet kunnen waarderen: dat kun je niet berekenen uit lichaamsafmetingen, want het hangt teveel van voorkeuren en flexibiliteit af. Als je liever in pseudowetenschap gelooft heeft vrijwel iedere fabrikant een size guide,daar heb je dit forum niet voor nodig.
Give me little bits of / more than I can take
Plaats reactie