Fully of 27,5+

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Lars TB schreef: do 7 maart 2019, 22:44 Past in de Cube niet een set 29" wielen? Zou wel moeten kunnen.

Mijn ervaring is dat 27,5+ toch wel wat doods en zwaar aanvoelt in NL. Prima voor een rotsig Frankrijk, weinig lol in NL. Het verschil in wielen zou zomaar een levendigere fiets op kunnen leveren. En scheelt een hoop geld als je een setje in je Cube stopt.

Zeker dat springen is niet helemaal het '+' ding. Om op de hardtail dan toch het voordeel van de bredere banden te hebben, moet je de druk lager zetten. En dan ga je merken met 'spelen', dat de banden regelmatig onder je wegklappen. Weinig ideaal dus.

Maar het kan best dat de gemoedelijkere houding van zowel de Cube als de Meta de oplossing zijn voor je nekklachten en dat het stukken minder te maken heeft met vering, of dat nu het frame of de banden zijn.


Ik vind springen met achtervering een stuk lekkerder. Misschien niet zozeer het voordeel bij de afsprong, maar je kunt gewoon lekker lomp landen!
Hier kan ik het eigenlijk gewoon niet mee eens zijn! Ik heb zoor mezelf een mooie 140mm plusbike gebouwd en hij voelt verrassend lichtvoetig aan en ook nederlandse jumps pakt hij met gemak en veel fun. Veel zit in de geo.

Natuurlijk zijn de wielen en banden wat zwaarder en zullen ze onder veel druk wat vervormen maar dat is niet bij normaal gebruik maar meer bij bikeparks en vette berms.

Ik ben zeer tevreden en als je een fiets wilt proberen mag je ook bij mij wel eens langskomen.
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Tinnieman schreef: vr 8 maart 2019, 12:37 Hier kan ik het eigenlijk gewoon niet mee eens zijn! Ik heb zoor mezelf een mooie 140mm plusbike gebouwd en hij voelt verrassend lichtvoetig aan en ook nederlandse jumps pakt hij met gemak en veel fun. Veel zit in de geo.
Die superslacke geo van jou lijkt me nou juist helemáál niet ideaal om eens lekker mee te jumpen. Al kan het natuurlijk alleen maar meevallen als je een tank verwacht.
Waar woke is, is vuur
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Makkelijk schreef: vr 8 maart 2019, 12:30 Nekklachten komen vaak van een diepe zit, niet van een gebrek aan vering. Veel wielrenners hebben er last van. Ik vermoed dat je erg diep en misschien wat kort zat.
Ik denk ook dat de geometrie daar meer bepalend is in geweest. Echter nu is het goed en ik wil straks best wat geld uitgeven om iets te bouwen/kopen wat ik echt leuk vind maar als ik er alleen maar naar kan kijken word ik er ook niet vrolijker op.
Omdraaien kan altijd nog!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

JMA1992 schreef: vr 8 maart 2019, 12:43
Makkelijk schreef: vr 8 maart 2019, 12:30 Nekklachten komen vaak van een diepe zit, niet van een gebrek aan vering. Veel wielrenners hebben er last van. Ik vermoed dat je erg diep en misschien wat kort zat.
Ik denk ook dat de geometrie daar meer bepalend is in geweest. Echter nu is het goed en ik wil straks best wat geld uitgeven om iets te bouwen/kopen wat ik echt leuk vind maar als ik er alleen maar naar kan kijken word ik er ook niet vrolijker op.
Er zijn je hier fantastische aanbiedingen gedaan. Lekker een rondje rijden op een trail-hardtail en kijken hoe dat dan voelt :)
Waar woke is, is vuur
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Even een overall reactie. Ik ben verbaasd over het aantal fietsen wat mij aangeboden wordt om te komen testrijden. Echt super tof. Hartstikke bedankt daarvoor. 😃
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Makkelijk schreef: vr 8 maart 2019, 12:40
Tinnieman schreef: vr 8 maart 2019, 12:37 Hier kan ik het eigenlijk gewoon niet mee eens zijn! Ik heb zoor mezelf een mooie 140mm plusbike gebouwd en hij voelt verrassend lichtvoetig aan en ook nederlandse jumps pakt hij met gemak en veel fun. Veel zit in de geo.
Die superslacke geo van jou lijkt me nou juist helemáál niet ideaal om eens lekker mee te jumpen. Al kan het natuurlijk alleen maar meevallen als je een tank verwacht.
Ook jij mag wel eens proberen! Het is uiteraard geen dirtjumper maar voor natuurlijke drops en de schansjes ed. die ik tegenkom werkt het super. Heeft veel te maken met de stabiliteit en vertrouwen in combinatie met een korte achterbrug.

Ben ook benieuwd naar de vergelijk met een iets minder slacke fiets (65 graden) en gewone 650b wielen die op mijn volgende project komt. :D
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Tinnieman schreef: vr 8 maart 2019, 12:51
Makkelijk schreef: vr 8 maart 2019, 12:40

Die superslacke geo van jou lijkt me nou juist helemáál niet ideaal om eens lekker mee te jumpen. Al kan het natuurlijk alleen maar meevallen als je een tank verwacht.
Ook jij mag wel eens proberen! Het is uiteraard geen dirtjumper maar voor natuurlijke drops en de schansjes ed. die ik tegenkom werkt het super. Heeft veel te maken met de stabiliteit en vertrouwen in combinatie met een korte achterbrug.

Ben ook benieuwd naar de vergelijk met een iets minder slacke fiets (65 graden) en gewone 650b wielen die op mijn volgende project komt. :D
Ik hou me aanbevolen, ik ben wel nieuwsgierig geworden namelijk. Om een rockgarden onder een hoek van 45 graden af te rollen of andere dingen te doen die je eigenlijk niet durft lijkt je fiets me trouwens wél uitermate fantastisch.
Laatst gewijzigd door Makkelijk op vr 8 maart 2019, 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

JMA1992 schreef: vr 8 maart 2019, 12:24
MacReal schreef: vr 8 maart 2019, 10:05 Mocht je in de buurt wonen, mag je m'n commencal wel een rondje meenemen :bier:
Nou ik ben best bereid om daar een stukje voor te rijden. Waar woon je zelf? Die trail ride van Zoetermeer lijkt mij ook wel wat 😃
Verrassend genoeg, woon ik in Zoetermeer ;)
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Mocht je nog een ltht willen bouwen met een slacke geo, sonder heeft de transmitter nu in een superaanbieding staan
Bike compleet
https://www.alpkit.com/sonder/bikes/son ... #qty_label

Frame only
https://www.alpkit.com/sonder/bikes/son ... me-only-v1
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

MacReal schreef: vr 8 maart 2019, 13:09
JMA1992 schreef: vr 8 maart 2019, 12:24

Nou ik ben best bereid om daar een stukje voor te rijden. Waar woon je zelf? Die trail ride van Zoetermeer lijkt mij ook wel wat 😃
Verrassend genoeg, woon ik in Zoetermeer ;)
Daar had ik al een vermoeden van. Kan je me via een privé bericht je nummer sturen? Dat legt wat makkelijker contact 😃
Omdraaien kan altijd nog!
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

JMA1992 schreef: vr 8 maart 2019, 12:28
Ertje schreef: vr 8 maart 2019, 10:08

Kijk! Meteen ff opgeven voor de Urban Trail Ride Zoetermeer van Macreal JMA1992 8)
Waar kan ik dat doen? 😃
viewtopic.php?f=18&t=141290&start=15

Ff Marcel beetje promoten :wink:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

:bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Ik heb zelf ook een 27.5+ met een redelijk rechtop zit, geen last van de nek oid ook niet met de lange ritten. HIervoor had ik meer een xc georienteerde fietst en daar was dit wel het geval.

Met plusbandjes en een luie balhoofdoek is er zeker wel te springen, ik heb dan wel de rocket ron en deze staan niet eens op een hele zware spanning (1.25) en ik heb niet veel last van de wangen die onder mij vandaan rollen, daarentegen heb ik wel veel meer lol op de fiets door het vertrouwen.

1 keer tijdens een vlakke landing slecht geland en toen 'buckte' mijn achterwiel mij bijna over het stuur dus de juiste bandenspanning is even zoeken maar wel heel belangrijk
Just do Ti, or did i die?
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Big Deef schreef: do 28 maart 2019, 19:57 Ik heb zelf ook een 27.5+ met een redelijk rechtop zit, geen last van de nek oid ook niet met de lange ritten. HIervoor had ik meer een xc georienteerde fietst en daar was dit wel het geval.

Met plusbandjes en een luie balhoofdoek is er zeker wel te springen, ik heb dan wel de rocket ron en deze staan niet eens op een hele zware spanning (1.25) en ik heb niet veel last van de wangen die onder mij vandaan rollen, daarentegen heb ik wel veel meer lol op de fiets door het vertrouwen.

1 keer tijdens een vlakke landing slecht geland en toen 'buckte' mijn achterwiel mij bijna over het stuur dus de juiste bandenspanning is even zoeken maar wel heel belangrijk

Thx! Dit zijn berichten waarin ik mezelf helemaal kan vinden! 👍🏻👍🏻

Ik ga toch steeds meer neigen naar een 27,5 +. ik wordt gewoon vrolijk van die hardcore hardtails 😃😃. Laatst met van die vlugge klimmetjes vooral bezig geweest met het pompen van mijn achterdemper dus daar zijn hele hoge irritatie factoren van toepassing.
Omdraaien kan altijd nog!
Plaats reactie