Keuzestress

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
DocHoliday
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: di 10 juli 2018, 10:28

Zit nog ff te kijken, maar zo'n Canyon Neuron in Burst Orange in XL is niet eerder leverbaar dan juni. Ik ga inderdaad nog ff lekker shoppen, misschien inderdaad naar BikeMotion in Utrecht en alles maar eens goed bestuderen. Bedankt allemaal! Kan zijn dat ik hier nog wat alternatieven op het forum smijt. :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Idd, lekker shoppen, vergelijken en testen. Je kan je geld maar 1x uitgeven.
suravida schreef: do 28 februari 2019, 12:26 Dit weekend op de Bikemotion is er ook wel wat te testen op een leuk binnenbaantje. :-q
Ah, dat is dit weekend? Ben toevallig een paar dagen vrij :)
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Lars TB schreef: do 28 februari 2019, 12:23 En een Cube Stereo is zeker een alternatief. Bij een Cube dealer is vaak ook nog wel een mooier prijsje te regelen. En je koopt hem dan weer in een winkel.
Het zal je hier inderdaad niet snel aangeraden worden, omdat we nou eenmaal fietsnerds zijn, maar een Stereo 120 is best een goeie deal als fully die voornamelijk in Nederland gebruikt wordt.
Waar woke is, is vuur
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

TenZNL schreef: wo 27 februari 2019, 23:01 Als je wat meer comfort en speelser wilt...alles met een 100mm vork en het zadel hoger dan het stuur links laten liggen :wink:
Ja maar..... :((
Mijn zadel staat ook hoger dan het stuur, maar wel weer 140mm veerweg. ;).

@TS: wat voor blessure heb je gehad? Als dat rug gerelateerd is, dan is een keiharde race XC bak (zoals de door jouw aangegeven modellen) niks voor jou. Gelukkig heb je die keuze al wel laten gaan. Een XC fully/ trail fully kan dan idd een goeie keus zijn.

Maar ook een hardtail met een iets relaxtere zit (meer trail gerichte geometrie) met veerweg tussen de 120mm en 140mm en plusbandjes (27,5+ met 2.6/2.8 bandjes) kan je erg blij maken.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Marco79 schreef: vr 1 maart 2019, 21:37
TenZNL schreef: wo 27 februari 2019, 23:01 Als je wat meer comfort en speelser wilt...alles met een 100mm vork en het zadel hoger dan het stuur links laten liggen :wink:
Ja maar..... :((
Mijn zadel staat ook hoger dan het stuur, maar wel weer 140mm veerweg. ;).
Hoe maak je van een enduro een XCracer? :winkie:
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

TenZNL schreef: vr 1 maart 2019, 21:43 Hoe maak je van een enduro een XCracer? :winkie:
Ze moeten die fietsen eens maken voor echte mannen. En niet alleen voor die kleine lichte mannetjes... .. :winkie:
Gelukkig kan ‘t zadel ver genoeg naar beneden. :D
“Old, not obsolete”
Cube-Dennis
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: di 9 augustus 2016, 13:28
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 2019

Onder druk van Lars TB heb ik ook gekozen voor een fully. :winkie:
En ik moet zeggen dat is echt geweldig.
Mijn eerste ritje met de fully was Holten, wat jou ook wel bekend zal zijn.
Bij de grote parkeerplaats begonnen en dan heb je gelijk die mooie wortel afdaling.
Dan merk je gelijk waarom een fully zo fijn is.
DocHoliday
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: di 10 juli 2018, 10:28

Goedemiddag allen,

Ik ben afgelopen weekend bij de LBS geweest, waar ik een testrit heb gemaakt op een Cube Reaction C:62 Race in de kleuren Carbon 'n Orange en heb de knoop doorgehakt. Deze fiets moet het gewoon worden. Volledig XT afgemonteerd, carbon frame, fantastische kleuren...al zeg ik het zelf....En de testrit beviel gewoon heel goed, comfortabel zelfs.

Voor wat betreft de blessure, het is zeker niet rug gerelateerd, maar een skiduim, oftewel een van de pezen rond mijn duim was volledig afgescheurd en hebben ze operatief met een stukkie titanium weer vastgezet.

De enige fully waar ik eigenlijk mijn zinnen op had gezet....de Canyon, zou niet eerder geleverd kunnen worden dan medio juni. Ondanks jullie adviezen toch gekozen voor een hardtail… sorry mensen!

Van mij mag er een slotje op :)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

DocHoliday schreef: ma 4 maart 2019, 17:13 sorry mensen!
Het is jouw geld, daar mag je mee doen wat je wilt en als jij blij bent met je keuze wie zijn wij dan om daarover te zeiken?
Nu natuurlijk niet over een half jaar terugkomen dat je mss toch beter voor een fully had moeten kiezen, want dan komt de pek en veren wel op tafel :winkie:
StefvanH
All rounder
All rounder
Berichten: 129
Lid geworden op: zo 17 februari 2019, 16:16
Mijn mountainbike: Deventer / Enschede

DocHoliday schreef: ma 4 maart 2019, 17:13 Goedemiddag allen,

Ik ben afgelopen weekend bij de LBS geweest, waar ik een testrit heb gemaakt op een Cube Reaction C:62 Race in de kleuren Carbon 'n Orange en heb de knoop doorgehakt. Deze fiets moet het gewoon worden. Volledig XT afgemonteerd, carbon frame, fantastische kleuren...al zeg ik het zelf....En de testrit beviel gewoon heel goed, comfortabel zelfs.

Voor wat betreft de blessure, het is zeker niet rug gerelateerd, maar een skiduim, oftewel een van de pezen rond mijn duim was volledig afgescheurd en hebben ze operatief met een stukkie titanium weer vastgezet.

De enige fully waar ik eigenlijk mijn zinnen op had gezet....de Canyon, zou niet eerder geleverd kunnen worden dan medio juni. Ondanks jullie adviezen toch gekozen voor een hardtail… sorry mensen!

Van mij mag er een slotje op :)
Goed te lezen dat je geslaagd bent! Ik ben toch enigszins verbaasd dat je twijfelde over een fully, omdat je zelf aangaf voornamelijk in NL te rijden! Naar mijn, nog redelijk onbekende, weten is een fully onzin in NL. De voordelen van een fully komen pas echt tot hun recht in de bergen, dacht ik altijd!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

StefvanH schreef: di 5 maart 2019, 20:12 Goed te lezen dat je geslaagd bent! Ik ben toch enigszins verbaasd dat je twijfelde over een fully, omdat je zelf aangaf voornamelijk in NL te rijden! Naar mijn, nog redelijk onbekende, weten is een fully onzin in NL. De voordelen van een fully komen pas echt tot hun recht in de bergen, dacht ik altijd!
pomp eens 4 bar in je banden. Dan heb je het nut van vering meteen door!


En waarom zou je dan nog met een geveerde vork rijden?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Tja, waarom eigenlijk :D
Afbeelding
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

:lol: :lol: :lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2180
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

ThaSingleTrackMastah schreef: di 5 maart 2019, 23:09 Tja, waarom eigenlijk :D
We weten ook dat in die warmere landen alles op een lager tempo gaat. :D
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Die foto is van een paar jaar terug, gewoon in NL.
Nu zit er een dropper in en een 120mm vork :tong
HansDamf voor, en NoNi SnakeSkin DoubleDensitie achter.
Maar in NL gewoon star met RaRa.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie