Overstap naar FS bike

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
thegreenperil
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 18 november 2018, 22:39

Beste allemaal,

ik lees al een aardige tijd, met veel plezier, mee op het forum. Nu zit ik eigenlijk een beetje met een dillema waar ik graag jullie advies voor zou willen vragen.

Sinds eind vorig jaar ben ik begonnen op de mountainbike met een Cube Reaction Race 21". Nooit gedacht dat het mij zo zou grijpen en vind het veels te leuk :). Na diverse cursussen/trails begin ik wat (kleine) sprongetjes en het meer technisch gedeelte erg leuk te vinden. Daarnaast een stukje comfort op de trials en meer grondcontact.

Eigenlijk besloten op over te gaan stappen naar een full suspension en hier zit ik eigelijk met een dillema. Veel fabrikanten afgegaan maar heb het teruggebracht tot twee, allebei 29ers. 27.5 heb ik geprobeerd maar niet helemaal mijn ding (ben zelf ook 190 cm lang).

YT Jeffsy 29 CF Pro
https://www.yt-industries.com/en/detail ... tegory/509

Winnaar van vele Trail awards en lijkt mij een fantastische bike. Heeft wel een aparte aandrijflijn en ben zelf erg fan van de Sram Eagle groupset. Kan wel geupgrade worden op deze fiets.

+Schijnt fantastische bike te zijn
+5 jaar garantie op frame
-Mini-bottle cage als optie (rij wel met rugzak/waterzak)
-Internetfiets, weinig tot geen local support. Ik ben opzich niet vies van zelf een beetje sleutelen
Overwegen als model nog met korting weggaat, anders even wachten op aankondiging van 2019 modellen

Cube stereo 150 c:62 sl
https://www.cube.eu/en/2018/bikes/mount ... lack-2019/
Compleet nieuwe fiets voor 2019 die iets meer enduro georienteerd is. Zelf al op gefietst (race versie, 20inch) en was opzich erg leuk, achterdemper was alleen niet goed op druk gebracht waardoor ik vrij veel de grond raakte met de pedalen.

+Locale dealer support
+3 jaar frame garantie
+super afgemonteerd
+Plek voor een bidon
-Vrij snel onderhoud nodig op de voorvork (hoe erg dit is?)
-Kortere reach als de YT en zeker als huide Reaction

Ik zal er voornamelijk in nederland mee rijden maar wil er zeker ook wel mee naar het buitenland zoals belgie. Daarnaast proberen met wat sprongtjes in funparks ed. Gaat op zich nu zelfs ook al met de fully.

Heel erg bedankt voor julllie reacties

Groeten, Sven
Gebruikersavatar
Johangr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: wo 27 mei 2015, 23:09

Tja ik heb een Kona Heihei 29er trail, Kona geeft levenslang garantie op het frame :winkie:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mijn €0,02...als je voornamelijk in NL rijdt, de Jeffsy. Lijkt me de betere allrounder met een plusje voor NL en is bovendien aan te passen aan de omstandigheden (high/low setting)
Magic ed
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 18 april 2018, 15:37

Heb zelf een AL 29 Jeffsy XL, heerlijke fiets, voor NL in "hoog" staan. Maar als je even wacht, komt YT met een nieuwe Jeffsy uit, misschien met andere componenten...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Een langere reach is vooral gunstig als het hyper-steil naar beneden gaat, dus niet perse nodig in Nederland, waarschijnlijk ook niet in het grootste deel van het buitenland.

Die service op de voorvorken gaat op voor alle merken. Het enige is dat het ene merk dit wat harder roept dan het andere merk. In de praktijk zijn er maar 1 of 2 merken waar ik mee door zou rijden tot de olie er uit gaat lopen. De rest heeft gewoon om de twee jaar een beurt nodig.

Verder ontlopen de fietsen elkaar niet zo heel veel in de praktijk. De Cube is geen extreme enduro, nog steeds een heel dikke trailbike zou ik eerder zeggen. De YT zit midden in het segment trailbike, maar nog steeds niet aan de kant waar ze wat sneller aanvoelen op het vlakke. Je gaat niet echt langzamer of sneller zijn op de ene of de andere.


Het is dus eerder welke je mooier vindt. En op de Cube kun je misschien nog een iets mooier prijsje krijgen. Beide gaan je in ieder geval niet teleurstellen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
thegreenperil
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 18 november 2018, 22:39

Het is uiteindelijk een YT jeffsy Cf Pro geworden :).

Vandaag met 25% korting scheelde toch best een hoop
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Kijk, dat was een mooie kans!


Veel plezier er mee!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

thegreenperil schreef: vr 23 november 2018, 23:53 Het is uiteindelijk een YT jeffsy Cf Pro geworden :).

Vandaag met 25% korting scheelde toch best een hoop
Een mooie rooie? We zien hem wel in een SYS voorbij komen toch :-q. Wel een goeie prijs gescoord.
Plaats reactie