'hardcore'hardtail advies

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

SenV2312 schreef: wo 20 maart 2019, 13:00 Ben zelf ook aan het kijken naar een hardcore hardtail maar dan een 29' variant. Echter hoe zijn dit soort fietsen met klimmen en op lange afstanden?
GMBN heeft een video over een backcountry ride met de o.a de Scout. Ook prima te doen met zo’n fiets!
Juh!
Gebruikersavatar
SenV2312
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 335
Lid geworden op: wo 6 januari 2010, 12:04
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta X2 & Bionicon Edison 2009
Contacteer:

Kaasopjepannenkoek schreef: wo 20 maart 2019, 17:25 Nadat ik de Nukeproof Scout had besteld bleek later dat het maanden zou gaan duren voordat de comp versie geleverd zou kunnen worden. Uiteindelijk besloten om de order te cancellen en de Vitus aan te schaffen. De Vitus is minder hardcore dan de Nukeproof wat geometrie betreft, meer een trail hardtail. Heb er al aardig wat kilometers mee kunnen rijden. Voor lange dagtochten is het prima te doen! Heb er geen fysieke ongemakken mee. En (wat ik gewend ben) wat een wendbaarheid :-D Ben er lekker mee aan het kloten!
SYS komt eraan btw. Nog even kijken naar het uploaden van foto’s en dergelijke.
De scout stond wel op mijn lijstje. Zal de Vitus ook eens bekijken.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Los van dat je beter geen Scout kunt kopen:
viewtopic.php?f=14&t=131151&p=2204111#p2204111


Juist de steilere zitbuishoek van veel moderne LTHT's zorgt dat je best goed klimt. Maar als je rechter zit, dan heb je dus sowieso wat minder druk op je voorwiel en moet je iets verder voorover hangen.
En met een vaste hand heb je verder niet heel veel last van wielflop.

Door de rechtop-zithouding zit je ook niet optimaal om veel kracht te zetten en daarnaast zijn LTHT's in de regel wat zwaarder, dus in dat opzicht gaat zo een fiets nooit zo snel als een xc-bike klimmen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie