Bikeadvies (Cube) gevraagd

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
MBT-MTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 21 oktober 2018, 16:23

Nog even een reactie op mijn laatste bericht...

Het is de Bulls Copperhead 3 S 2019 geworden!
skjalling
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 23 januari 2013, 15:51
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf sl 8.0

Mooie bike en prima fiets! Heel veel plezier er mee :-q :-q
Xtrailer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: do 6 maart 2014, 21:53
Mijn mountainbike: Mondraker Factor Plus customized | Liteville H-3 MK2 29+
Contacteer:

MBT-MTB schreef: ma 22 oktober 2018, 20:22 Bedankt voor jullie reacties.

Misschien toch nog maar wat meerdere merken/modellen uit proberen om erachter te komen waar ik fijn op fiets. Ik ben ook nog aan het zoeken of de 19" framemaat voor mij goed was (ik ben 1.84m), maar ik neem aan dat een verkoper dit wel weet. Wellicht dat ik op een 21" net wat beter zit en een betere houding heb. Ik heb nog wat gezocht op internet en zag inderdaad dat veel XC modellen een flatbar hebben.
De framemaat is bijna altijd de maat van de zitbuis en zegt dus niet veel over de maat van een fiets. Dat is een overblijfsel van de tijd dat de UCI bepaalde hoe lang de wielbasis maximaal mocht zijn van een (wedstrijd) fiets. Toen kon je dus alleen door langere zitbuis, zadelpen-offset en stuurpen een fiets aanpassen aan langere rijders.

Ik kom van een 23" (57cm=XXL) Cube en rijdt nu een XXL Liteville waarvan de zitbuis slechts 19,5" (49cm) is. De Reach, afstand tussen mijn zitpositie en stuur, is echter een stuk langer vanwege een langere bovenbuis. En juist die reach is wat mij betreft bepalend voor je houding op de fiets en de handling...
Oprichter & voorzitter @ MBC XTRAIL | For the love & fun of it!
Plaats reactie