Nieuwe fiets: Cube Reaction C:62 Race

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
agroote86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 10 september 2018, 22:42

Beste fietscollega’s,

Ik wil jullie vragen om mee te denken met het volgende. Ik heb nu 3 jaar naar volle tevredenheid een Cube Attention SL 2015 gehad. Afgelopen zaterdag klapte mijn derailleur eraf vanwege een tak die er tussen kwam. Dit kan natuurlijk wel weer gemaakt worden. Ik was echter van plan om in december (eindejaarsuitkering) een nieuwe fiets te kopen maar ik zag bij de LBS dat ze nu leuke kortingen geven op 2018 modellen waardoor ik dit nu overweeg. Bij de LBS kan ik de Cube Reaction c 62 Race voor een leuke prijs krijgen. Zie linkje

https://www.fietsenwinkel.nl/cube-react ... ce-29-2018

Nu vraag ik me een paar dingen af.

1. Is dit een goede fiets voor deze prijs en ga ik een groot verschil merken tov mijn attention?
2. Wat betreft geometrie: Is deze fiets ook wel geschikt voor langere ritten? Of is dit echt een race/wedstrijdgerelateerde fiets? Ik hou er ook van om af te wisselen met bos/heide paden. Woon in Harderwijk.
3. Deze fiets, zie onderstaand is weer een tandje duurder. Zou ik het verschil hiermee (tov de cube race) merken kwa afmontage? Ik fiets ongeveer 1 x per week en doe dus een combi van paden.

https://www.fietsenwinkel.nl/cube-react ... sl-29-2018

Ik hoor graag reacties. Heb het forum wel afgespoten maar kon geen vergelijkingen vinden tussen deze 2 modellen. Begrijp ook niet goed waarom de ene race heet en de ander SL. Alvast dank coor het antwoord! :)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

agroote86 schreef: 1. Is dit een goede fiets voor deze prijs en ga ik een groot verschil merken tov mijn attention?
2. Wat betreft geometrie: Is deze fiets ook wel geschikt voor langere ritten? Of is dit echt een race/wedstrijdgerelateerde fiets? Ik hou er ook van om af te wisselen met bos/heide paden. Woon in Harderwijk.
3. Deze fiets, zie onderstaand is weer een tandje duurder. Zou ik het verschil hiermee (tov de cube race) merken kwa afmontage? Ik fiets ongeveer 1 x per week en doe dus een combi van paden.

Begrijp ook niet goed waarom de ene race heet en de ander SL. Alvast dank voor het antwoord! :)
Een naam is maar een naam, hecht daar niet al te veel waarde aan... .

1. Tja, nieuwe fiets, in dat opzicht ga je echt wel een verschil merken. Ben je sneller of beter? Hooguit gevoelsmatig, maar in de praktijk niet wezenlijk. Maar het gaat om het gevoel!
2. Voor langere ritten ben je meestal wel goed getraind en dan houd je het ook prima uit op deze fiets. En vind je dat je toch teveel op je armen leunt, dan is een kortere stuurpen of een iets hoger stuur ook zo gemonteerd. Misschien is de fiets iets nerveuzer wat sturen betreft en moet je iets meer je aandacht er bij houden van bij je huidige Cube. Maar dat maakt deze nieuwe niet tot een onrijdbaar monster... .
3. Nuttig is het niet, zie 1., sneller of beter ga je er niet echt van worden met wat jij er mee doet. Maar je kunt het verschil waarschijnlijk wel voelen. Voor de heb is het een mooie upgrade!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
agroote86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 10 september 2018, 22:42

Hartelijk dank voor je snelle en uitgebreide reactie. Uiteindelijk bleek dat hij de duurdere fiets ook had staan en dat we een mooie deal konden maken. Ik kan hem van het weekend ophalen! Erg blij mee, prachtige fiets en flinke upgrade tov mijn oude fiets!!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Helemaal mooi :-q

Veel plezier er mee!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
pensador
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 19:46

Ben wel benieuwd hoe je cube fietst eigenlijk....wil ook overstappen op de cube reaction c62
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

pensador schreef: wo 2 januari 2019, 19:48 Ben wel benieuwd hoe je cube fietst eigenlijk....wil ook overstappen op de cube reaction c62
wat let je ?

Gewoon naar een LFB gaan en een testritje maken , wat voor de 1 :-q is , kan voor de ander :oops: zijn, dus persoonlijk . Fietsen zal hij wel, je gaat zitten , voeten op de pedalen en gaan :tong

suc6
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
agroote86
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 10 september 2018, 22:42

pensador schreef: wo 2 januari 2019, 19:48 Ben wel benieuwd hoe je cube fietst eigenlijk....wil ook overstappen op de cube reaction c62
Sorry had je reactie niet gezien. De fiets bevalt super! Hele mooie upgrade t.o.v. de attention. Fiets is een stuk lichter, stuurt veel ‘strakker’ en remmen en schakelen verloopt ook een stuk soepeler. Daarnaast blijf ik de fiets (met zijn grijze kleur, 2018 model) erg mooi vinden!
Plaats reactie