Canyon Neuron of Canyon Spectral

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

... dus nooit meer op Schoorl rijden. Gelukkig zijn er nog heel veel andere leuke routes @Lars :tong !

Niet altijd en overal @Lars, maar dit is een typisch gevalletje van een echte marathon-categorie. Iedere dag een km of 100. En het mag ook best een sportieve vlotte 120mm fiets zijn, he. Een gewone 120mm Spark bv., zoiets. Of toch een Spark RC...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef:Mn snelste marathons heb ik gereden op mn hardtail.
De ruigste en steilste afdalingen heb ik gereden op mn hardtail.
Mn hoogste jumps en diepste drops, hardtail.
De mooiste tochten, hardtail.
Probleemloze tochten zonder gescheurde frames of achterbruggen, hardtail.
Ik vraag me serieus af waarom ik ooit geld heb uitgegeven en tijd heb verspild aan full suspension bikes...
Lars TB schreef:Ik heb ooit mijn snelste tijd op Schoorl neergezet op een singlespeed. Was het grootste k*t-rondje wat ik ooit gereden heb... .

U bedoelt?
Precies wat er staat.

Schoorl ben ik zeker al 25 jaar niet meer geweest, laatste keer dat ik er was, was er geeneens een vaste route, vrijheid blijheid.
Ik had toen een starre Scott (met 3x7)

Maar Nederlandse vaste routes zijn gemaakt voor de starre singlespeed, dus ik snap jouw negatieve ervaring niet :roll:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Heeft de TS al een fiets gekocht, of moeten we weer serieus advies geven ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Wel, TS weet ik niet, maar ik kwam op Followmestore.de een Cannondale Scalpel SE 2 tegen in maat XL voor €3590 dus heb die besteld.
Voor zo'n prijs EN in mijn maat op voorraad ga ik niet 5-9 weken wachten op de CUBE ASM.
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Of wat te denken van de korting die YT momenteel geeft op zijn Jeffsy?
Kan oplopen tot 1300 Euro voordeel op het topmodel.
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Scottie2000 schreef:Of wat te denken van de korting die YT momenteel geeft op zijn Jeffsy?
Kan oplopen tot 1300 Euro voordeel op het topmodel.
Breng hem nou niet weer aan het twijfelen, maar ik zou het wel weten ja (de cf pro voor 3k dus) :bier: :winkie:

Maar mooie fiets, ga je vast een hoop lol van hebben!
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Grootste nadeel van de Jeffsy vind ik de zeer beperkte ruimte voor een bidon.
Je kan een hele dure 500ml bidon van Jeffsy kopen die op maat gemaakt is, maar daar red je het zomers niet mee.
En voor 40-60km tochten neem ik als het ff kan geen rugzakje mee, en in 30+C is 500ml niet genoeg.
Voor de rest een hele mooie fiets,zeker, en zal er best wel een bidon oplossing voor zijn als je ff brainstorm,maar €1000 korting op een Scalpel is ook niet slecht toch? :bier:
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Mooie bike, @Arjen! Mooi setje icm een Exceed. 20% korting is natuurlijk ook prima. 120mm Fox, Eagle GX... gaat helemaal goedkomen in Marokko. Voor die lange ritten wel een Camelbakje oid mee?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

aurelius schreef:Mooie bike, @Arjen! Mooi setje icm een Exceed. 20% korting is natuurlijk ook prima. 120mm Fox, Eagle GX... gaat helemaal goedkomen in Marokko. Voor die lange ritten wel een Camelbakje oid mee?
Dank je. Ja, wel een camelbakje aangeschaft!
De Exceed gaat de deur uit, ik heb mijn Idworx weer geupdate (nieuwe WTB Ci24 wielen, Fox 34 Float PE 120mm fork), staat nog een strandfiets, racefiets en toerfiets in de schuur, kan te gek ook! :lol:
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Ik vind het geen probleem dat de bidon klein is de op Jeffsy (500 ml)
Het ding kost 50 Euro, met carbon houder en 2 bidons.Valt op zich nog wel mee (Vind ik)
Maar ik heb toch altijd een rugzak bij (Evoc met back protector)
En daar zit een 3 liter zak in, gereedschap en eten. Dat moet toch ook mee.
(Eventueel nog knie beschermers en regenjas)

Ik hoef geen recordtijden neer te zetten, dus die extra kilo gewicht boeit me niet zo.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik zou een bidon niet missen.
De bidonhouder op mn fiets is voor de hond, het gaat me net te ver om hem uit mn camelbak te laten drinken ;)
Dan maar de hond uitlaten met de XC 8)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

:)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef:
ThaSingleTrackMastah schreef:Mn snelste marathons heb ik gereden op mn hardtail.
De ruigste en steilste afdalingen heb ik gereden op mn hardtail.
Mn hoogste jumps en diepste drops, hardtail.
De mooiste tochten, hardtail.
Probleemloze tochten zonder gescheurde frames of achterbruggen, hardtail.
Ik vraag me serieus af waarom ik ooit geld heb uitgegeven en tijd heb verspild aan full suspension bikes...
Lars TB schreef:Ik heb ooit mijn snelste tijd op Schoorl neergezet op een singlespeed. Was het grootste k*t-rondje wat ik ooit gereden heb... .

U bedoelt?
Precies wat er staat.

Schoorl ben ik zeker al 25 jaar niet meer geweest, laatste keer dat ik er was, was er geeneens een vaste route, vrijheid blijheid.
Ik had toen een starre Scott (met 3x7)

Maar Nederlandse vaste routes zijn gemaakt voor de starre singlespeed, dus ik snap jouw negatieve ervaring niet :roll:

Niet iedereen zal er uit opmaken dat het slechts jouw ervaring is.

Ik kan ook roepen dat de enige 2 fietsen die bij mij gescheurd zijn toevallig 2x stalen hardtails waren... . (Wat dus echt zo is!) Zegt niets over die stalen hardtail in het algemeen.

Mijn negatieve ervaring op Schoorl zegt niets over Schoorl, ook niet zo heel veel over SS overigens. Maar als je een tikje te zwaar verzet combineert met Schoorl, dan moet je je dus helemaal verrot trappen om boven te komen. En wat daaruit volgt is dat je al na 1 rondje compleet kapot zit. Maar ook dat ik op dat moment nooit sneller was op Schoorl. Maar het negatieve aspect is meer blijven hangen dan die 'KOM'... .

Ik heb toevallig mijn grootste drops en verste sprongen op een DH-bak gemaakt. Moet nu iedereen dus aan de 200 mm veerweg?


Nu begrijp ik dat je het half serieus meent en dat je het moet opvatten als: je kunt ook lol hebben op een hardtail en als je kunt fietsen kun je er ook nog ruige dingen mee doen. Maar dat gaat dus lang niet voor iedereen op.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Lars TB schreef:Ik heb toevallig mijn grootste drops en verste sprongen op een DH-bak gemaakt. Moet nu iedereen dus aan de 200 mm veerweg?
Nee, want ik heb m'n grootste sprongen waarschijnlijk met star en 20" wielen gemaakt... Zelfs een direct vergelijk gedaan op dezelfde sprong (slechts 7~8m) vs. de B1 Team DH van dat moment (reserve, ter beschikking gesteld door Gerwin) en daarmee moest je toch serieus meer moeite doen om hem te halen... :roll:

Als de keuze edoch tussen een Neuron of een Spectral is dan lijkt me een hardtail niet echt aan de orde.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

ThaSingleTrackMastah schreef:
ThaSingleTrackMastah schreef:Mn snelste marathons heb ik gereden op mn hardtail.
De ruigste en steilste afdalingen heb ik gereden op mn hardtail.
Mn hoogste jumps en diepste drops, hardtail.
De mooiste tochten, hardtail.
Probleemloze tochten zonder gescheurde frames of achterbruggen, hardtail.
Ik vraag me serieus af waarom ik ooit geld heb uitgegeven en tijd heb verspild aan full suspension bikes...
Lars TB schreef:Ik heb ooit mijn snelste tijd op Schoorl neergezet op een singlespeed. Was het grootste k*t-rondje wat ik ooit gereden heb... .

U bedoelt?
Precies wat er staat.

Schoorl ben ik zeker al 25 jaar niet meer geweest, laatste keer dat ik er was, was er geeneens een vaste route, vrijheid blijheid.
Ik had toen een starre Scott (met 3x7)

Maar Nederlandse vaste routes zijn gemaakt voor de starre singlespeed, dus ik snap jouw negatieve ervaring niet :roll:
ik wil je wel eens zien in westenschouwen op een single speed mtb :D ik trackteer je op een lekker gebakje mocht je zin hebben :bier:
Plaats reactie