Advies mbt volgende MTB gevraagd

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik zou zelf blijer worden van de 1x12 aandrijving. Dat is eigenlijk het enige verschil.

De vraag is of je zo lang wilt wachten. Want met die Cube ben je absoluut niet gestraft.


(Technisch zet ik de Fulcrum wielen op een hoger niveau...)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ah, en als het jouw maat is:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 0&t=138229" onclick="window.open(this.href);return false;

Dat is een beetje de WRX STI onder de fietsen!
(maar net als de Subaru in NL niet de meest optimale keuze)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Godenzoon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 31 juli 2009, 17:51

Bedankt allemaal voor jullie input!!

Waar ik er aan het eind van de middag uit dacht te zijn (en voor de Lux te gaan) ontstaat nu toch weer lichte twijfel. Moet ik toch niet een keer een hardtail proberen?? Ja, ik ben altijd tevreden geweest met mijn Epics maar daarentegen heb ik nooit iets anders geprobeerd. Misschien zou ik een hardtail nog wel meer waarderen! Bij toertochten kom ik nog steeds meer hardtails tegen dan fully's; dat zal toch wel een reden hebben?

Net even snel een blik geworpen op de Canyon website voor hardtail opties. Het bizarre is dat bijna alle hardtails in de maat L zijn uitverkocht. Pas vanaf modellen net onder de 4K is er weer voorraad maar dat ligt echt boven mijn principiële budgetgrens. Ik slaap er nog ff een weekendje over en dan moet ik maandag maar een beslissing nemen. Meer adviezen worden nog altijd zeer gewaardeerd!!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Als je een Epic gewend bent is een HT als een leeg getrokken Golfje met te harde veren en 250 pk zonder sper op de voorwielen... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Een HT zou op zich geen verkeerde keuze zijn aangezien je eerder aangeeft in de winter te willen gaan mtben.
Er kan minder aan slijtage onderhevig bij een HT, zeker in slechte weersomstandigheden.

Maar comfort kan dan een dingetje zijn ja, maar daar is ook wel een goede oplossing voor, zo heb ik in mijn winterfiets een Cane Creek thudbuster verende zadelpen naar alle tevredenheid.

Toch comfort en je kan op een lichte HT fietsen
One life, ride it!
Godenzoon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 31 juli 2009, 17:51

Ik wilde jullie even laten weten dat ik heb besloten om voor de Lux te gaan! Vanmiddag heb ik tijdens mijn ritje toch wel weer veel plezier gehad van mijn achtervering en daarom wil ik een fully blijven rijden. Als het virus ouderwets toeslaat komt er ooit misschien nog wel een HT bij :-q

Nogmaals bedankt voor jullie adviezen!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Mooie keus!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Mooie keuze inderdaad....

Succes met het wachten, en binnenkort naast Matthieu op het podium? :wink:
Just do Ti, or did i die?
Plaats reactie