Advies mbt aanschaf cube

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
nagyru80
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: di 14 oktober 2008, 10:40

Voor mijn zoon wil ik samen met hem naar deze fiets gaan kijken:
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... on=asqSent" onclick="window.open(this.href);return false;

Wie kan nagaan welk type Cube Reaction GTC is en of deze fiets daadwerkelijk van modeljaar 2017 is. Ik kan hem namelijk zo niet direct vinden.
Verder is info over de Manitou vork welkom. Ik ben bekend met Fox, Rockshox en Sun, maar niet met Manitou
O ja, meningen over de prijsstelling zijn ook welkom.

Staat van onderhoud is niet zo'n issue, ik doe namelijk het meeste onderhoud zelf muv richten. Maar goed, als er veel onderhoud aan moet gebeuren, ben je zo een extra 200/300 euro extra kwijt
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Klopt wel hoor uit 2017:
https://www.cube.eu/nl/2017/hardtail/re ... hred-2017/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Manitou maakt goede vorken. Nu is deze niet de meest spannende, maar voor de prijsklasse wel een betere. Verder is de service van Manitou goed, maar dan moet de vork wel naar Duitsland.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Ik heb ook diverse Manitou vorken en ben er erg tevreden over (Minute Pro's).

Volgens mij wilden die Reactions in het verleden nogal snel scheuren. Ik weet niet of dit ook voor 2017 gold. Dat zou ik nog wel uit (laten) zoeken. Garantie vervalt voor 2e eigenaar bij Cube volgens mij.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jan the Man schreef:Ik heb ook diverse Manitou vorken en ben er erg tevreden over (Minute Pro's).

Volgens mij wilden die Reactions in het verleden nogal snel scheuren. Ik weet niet of dit ook voor 2017 gold. Dat zou ik nog wel uit (laten) zoeken. Garantie vervalt voor 2e eigenaar bij Cube volgens mij.

Ciao
Jan
2017 was nu niet echt het verleden... Dat ze kapot gingen is jaren terug, hoor je al minstens 5 jaar eigenlijk niets meer van!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Lars TB schreef:2017 was nu niet echt het verleden... Dat ze kapot gingen is jaren terug, hoor je al minstens 5 jaar eigenlijk niets meer van!
Als je wat ouder wordt is het al snel "vroeger" :winkie: . Goed om te zien dat dit probleem eerder speelde.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Hier ook goede ervaring met Minute en Tower, maar ik weet niet of dat 1:1 op de M30 past.
Ooit hele nare dingen meegemaakt met een Skareb.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
nagyru80
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: di 14 oktober 2008, 10:40

Tis hem uiteindelijk toch niet geworden. Bij inspectie voelde het balhoofd heel korrelig aan, cassette was volgens de eigenaar vernieuwd maar drie tandwielen waren compleet versleten. Banden konden niet tubeless gemaakt worden zonder te vernieuwen en de vrijloop maakte een raar geluid. De manitou vork vond ik nogal slap aanvoelen, maar kan zijn omdat die hoogstwaarschijnlijk niet op de goede druk stond en omdat ik zelf een stijve fox terralogic gewend ben.
Nu hebben we nog een andere optie: een frame uit 2014 met opgewaardeerde drive train, vork, remmen en wielen. Ongeveer dezelfde prijsklasse.
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

Jan the Man schreef:Garantie vervalt voor 2e eigenaar bij Cube volgens mij.
Probeer gewoon met de verkoper af te spreken dat hij je garantie regelt in zo'n geval.
Heb ik ook met m'n fietsen gedaan, dat ik ff langsga bij mijn LBS.
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Da's via MP altijd lastig.
Uiteraard beloven ze je van alles.
Maar zijn ze ook thuis als het er op aan komt...
Wat denk je zelf ?

@nagyru80:
Vergeleken bij een (werkende!) terralogic voelt alles soft ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie