Advies over Cube 120 HPC/Cannondale Habit 4

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
Rob91
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 5 april 2018, 13:22
Mijn mountainbike: (MTB)Trek Fuel EX 8 (GRAVEL) Cannondale Topstone 0 (ROAD) Cube Agree C:62

Bokmaaa schreef:Pas je op een 17.5"? Dan deze.
Volgens de site van Trek ben daar net te groot voor, sws merk ik dat 1x12 en 29” wielen de toekomst is. Het 2019 model zou ik ook nog naar kunnen kijken.
Ik zie dat die 2019 wel ook de goede afmontage heeft en de achter demper maakt me ook blij maar vreemd genoeg ook weer de Fox Rhythm!

Wij zijn gisteren naar 12 Go Biking gereden en de winkel viel ons vies tegen dus daar de fiets kopen is sws geen optie!
Bedankt voor het meedenken! Weer een mooie fiets erbij om naar te kijken. Maakt het van de andere kant weer moeilijker :lol:
I_do schreef:Ik zit zelf in dezelfde categorie te zoeken en moet zeggen dat op papier de 27,5 anthem 2 van Giant een hele goede kandidaat lijkt.
Ook met rhytm vork, maar daar zijn ook genoeg positieve reviews van te vinden, inclusief verschillende waarin ze zeggen dat er feitelijk in functionaliteit geen merkbare verschillen zijn te vinden met de duurdere modellen.
Denk dat Lars TB een erg kritische rijder is en dat er verschillende vorken rond gaan met een Rhytm stickertje erop.
Ik zou zeggen hou dit Topic dan goed bij en up to date! :-q :tong
Klopt wat je zegt over de vork... Maar ik vind het al vreemd dat die niet eens op de Fox site te vinden is!
Giant heb ik in begin ook nog naar gekeken overigens.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Als je nadruk toch ook op lekker afdalen ligt, dan is de Merida de betere keuze van deze 3. Die Scott is erg lekker, maar is wel meer racy. De 120 mm voelt niet direct als 120 mm zoals de Cube dat wel doet, maar je krijgt wel een direct gevoel bij het klimmen.

Verder weten we je gewicht niet, maar een 32 van FOX is nu niet de meest stijve vork. In NL gaat het prima, in het buitenland geeft het wel een tikje onzekerheid. De Revelation is in ieder geval stukken beter in dat opzicht. Maar als je onder de 80 kg zit hoef je je nergens zorgen om te maken.


Ik zou voor de Scott gaan als je wat meer wilt doorrijden in NL, daar is dit 1 van de lekkerste fietsen voor. De Merida of Cannondale als je het hier iets rustiger aan wilt doen (het is niet of je stil staat op deze fietsen hoor!) en iets meer de limiet op wilt zoeken in het buitenland.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Rob91
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 5 april 2018, 13:22
Mijn mountainbike: (MTB)Trek Fuel EX 8 (GRAVEL) Cannondale Topstone 0 (ROAD) Cube Agree C:62

Lars TB schreef:Als je nadruk toch ook op lekker afdalen ligt, dan is de Merida de betere keuze van deze 3. Die Scott is erg lekker, maar is wel meer racy. De 120 mm voelt niet direct als 120 mm zoals de Cube dat wel doet, maar je krijgt wel een direct gevoel bij het klimmen.

Verder weten we je gewicht niet, maar een 32 van FOX is nu niet de meest stijve vork. In NL gaat het prima, in het buitenland geeft het wel een tikje onzekerheid. De Revelation is in ieder geval stukken beter in dat opzicht. Maar als je onder de 80 kg zit hoef je je nergens zorgen om te maken.


Ik zou voor de Scott gaan als je wat meer wilt doorrijden in NL, daar is dit 1 van de lekkerste fietsen voor. De Merida of Cannondale als je het hier iets rustiger aan wilt doen (het is niet of je stil staat op deze fietsen hoor!) en iets meer de limiet op wilt zoeken in het buitenland.
Weer helder advies! Erg bedankt Lars!

Als mensen nog meningen/advies hebben hoor ik het graag!
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Foutje, sorry
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Rob91
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 5 april 2018, 13:22
Mijn mountainbike: (MTB)Trek Fuel EX 8 (GRAVEL) Cannondale Topstone 0 (ROAD) Cube Agree C:62

Ja hier mag evt een slotje op.
Plaats reactie