Nieuwe Carbon(Alu) hardtail rond 2000 euro

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gesloten
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Wiel-Maat schreef:Monstercross.... pff dat is weer zo'n naamgeving die de lading totaal niet dekt. Vind ik dan.

Dan verwacht je toch eerder zoiets als de Kapitein eerder al postte, met van die mega banden ofzo. En niet gewoon eenracefiets met andere bandjes mountainbike met racestuur. Maar goed, het ging hier over een nieuwe carbon hardtail rond 2000 euro, en da's natuurlijk een héél ander hoofdstuk. Toch? :roll: :wink:
Als je er over nadenkt valt het best te behappen, soort cyclocross enkel dan "monster"= monstercross. Men kan het ook gewoon een mtb met racestuur noemen, maar dan hebben we geen nieuw hokje :lol:
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

floris500 schreef:
Wiel-Maat schreef:Monstercross.... pff dat is weer zo'n naamgeving die de lading totaal niet dekt. Vind ik dan.

Dan verwacht je toch eerder zoiets als de Kapitein eerder al postte, met van die mega banden ofzo. En niet gewoon eenracefiets met andere bandjes mountainbike met racestuur. Maar goed, het ging hier over een nieuwe carbon hardtail rond 2000 euro, en da's natuurlijk een héél ander hoofdstuk. Toch? :roll: :wink:
Als je er over nadenkt valt het best te behappen, soort cyclocross enkel dan "monster"= monstercross. Men kan het ook gewoon een mtb met racestuur noemen, maar dan hebben we geen nieuw hokje :lol:
Mwah. Ik weet het niet. En of je het nou racefiets met andere banden of mtb met racestuur noemt... Maar als we dan toch nog ff off topic zijn: het zou me niet verbazen als die hele monstercross term in wezen gewoon bedacht cq gesponsord is door een bepaalde energy drink fabrikant, met het principe van de zgn. subliminal message. Je hoort het woord monster en gaat onbewust vanzelf een blikje kopen. :bier: :wink:
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Tja succes om van een racefiets een 'monstercrosser' te maken :winkie:
Haha zover wil ik weer niet gaan, maar dat die term bedacht wordt om iets 'nieuws' te hebben is wel logisch. We maken onszelf er tenslotte ook schuldig aan (hokjes maken/bedenken/gebruiken/benoemen/whatever).
Afijn, to each his own :bier:
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

floris500 schreef:Tja succes om van een racefiets een 'monstercrosser' te maken :winkie:
Haha zover wil ik weer niet gaan, maar dat die term bedacht wordt om iets 'nieuws' te hebben is wel logisch. We maken onszelf er tenslotte ook schuldig aan (hokjes maken/bedenken/gebruiken/benoemen/whatever).
Afijn, to each his own :bier:
Ja precies wat ik bedoel, het dekt de lading voor mijn gevoel dus niet echt... :roll:

Maar uiteraard moet idd iedereen rijden waarop hij/zij rijden wil, of dat nou een nieuwe carbon hardtail rond 2000 euro is of niet - om maar weer ff richting topic terug te fietsen. :wink:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Alweer vier pagina's uitzichtloosheid. Will it ever end...?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Kapitein Iglo schreef:Alweer vier pagina's uitzichtloosheid. Will it ever end...?
Hè kom, niet zo negatief. Jij hebt tussen de vissticks vast ook nog wel ergens een goed advies liggen. :wink:
Gebruikersavatar
mtbpie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1880
Lid geworden op: ma 24 december 2007, 20:38

Kapitein Iglo schreef:Alweer vier pagina's uitzichtloosheid. Will it ever end...?
Wat hij zegt :winkie: :bier:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Wiel-Maat schreef:
Kapitein Iglo schreef:Alweer vier pagina's uitzichtloosheid. Will it ever end...?
Hè kom, niet zo negatief. Jij hebt tussen de vissticks vast ook nog wel ergens een goed advies liggen. :wink:
Zeker wel. Maar die geef ik liever aan mensen die er wat mee doen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dan zit je hier in het verkeerde topic... ;-)
Maar wat mij betreft mogen de moderators wel wat meer gaan ingrijpen...
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Goed idee :)

Wat betreft de genoemde 2 fietsen zou ik kiezen voor de Orbea, qua looks de mooiere vind ik. Qua afmontage ontlopen ze elkaar niet bijzonder veel. Zoals zovelen hier zou ik echter iets heel anders doen met mijn 2000 euro, maargoed :bier:
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Kapitein Iglo schreef:
Wiel-Maat schreef: Hè kom, niet zo negatief. Jij hebt tussen de vissticks vast ook nog wel ergens een goed advies liggen. :wink:
Zeker wel. Maar die geef ik liever aan mensen die er wat mee doen.
Eh...die slag is u. :-D
PaganiProductions

floris500 schreef:Tja succes om van een racefiets een 'monstercrosser' te maken :winkie:
Haha zover wil ik weer niet gaan, maar dat die term bedacht wordt om iets 'nieuws' te hebben is wel logisch. We maken onszelf er tenslotte ook schuldig aan (hokjes maken/bedenken/gebruiken/benoemen/whatever).
Afijn, to each his own :bier:
Ik ga van mijn Merida mtb een monstercrosser maken dus geen racefiets snap niet mensen hoe mensen daarbij komen.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

We hadden het niet over jou, maar de monstercrosser in het algemeen. Mijn bericht was gericht aan Wiel-Maat.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

awinkel schreef:Dan zit je hier in het verkeerde topic... ;-)
Maar wat mij betreft mogen de moderators wel wat meer gaan ingrijpen...
In topics van Pagani? Daar hebben ze dan bijkans een dagtaak aan. :-{
Gebruikersavatar
Vandenhakopdentakke
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: ma 15 mei 2017, 10:18

Als die man een nieuwe fiets wil kopen snap ik niet waarom jullie hem tegen willen houden
omdat je er meer verstand van heb mag je een ander vertellen dat hij beter geen andere fiets koopt
laat m tog lekker zijn gang gaan? Als die jonge dat nou wil
love is in the air time
Gesloten